Gå til innhold

bleie på 9 åring!!!!!!!


Gjest sjokkert jente

Anbefalte innlegg

Gjest sjokkert jente

Kriiiiise!!!

Min vennindes kusine (jeg kjenner henne ikke personlig) har en sønn på 9 år som tisser seg ut. Det hun da gjør er å ta på han bleie!!!!!! Fyyy f... Tenk på det da!!!! For en nedverdigelse for gutten!!!! Ikke nok med skammen han sikkert føler pga at han er "uheldig", så må han i tillegg gå med bleie!!!!! Uten å ha noe slags kjennskap til slike problemer så vet jeg jo at dette er riv ruskende galt!!!!! Er så sjokkert at jeg mangler ord...

Min venninde vil ikke si noe om dette til moren, det er uaktuelt for henne. JEG kjenner henne ikke, så jeg kan ikke si noe om det. Hva gjør jeg???? Er frista til å ringe barnevernet.

Hjelp meg! Trenger råd!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være ærlig syntes jeg du overdriver en smule her. Bleier er et hjelpemiddel for personer som tisser på seg, og bleier får man på blå resept enten mann er 9, 30 eller 80 år. Man kan ikke anmelde noen til barneværnet for å bruke et helt lovlig hjelpemiddel. Dersom hun tvinger gutten til å gå med bleie som straff for at han tiser på seg er jeg enig at dette er uakseptabelt, men om det på den annen side er noe fysisk galt med ham som gjør at han tisser i buksen, ja da er det like greit at han har bleie. Hvis ikke kan jo alle se at han tisser i buksen og da vil jo alle barna som ser det mobbe ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

For å være ærlig syntes jeg du overdriver en smule her. Bleier er et hjelpemiddel for personer som tisser på seg, og bleier får man på blå resept enten mann er 9, 30 eller 80 år. Man kan ikke anmelde noen til barneværnet for å bruke et helt lovlig hjelpemiddel. Dersom hun tvinger gutten til å gå med bleie som straff for at han tiser på seg er jeg enig at dette er uakseptabelt, men om det på den annen side er noe fysisk galt med ham som gjør at han tisser i buksen, ja da er det like greit at han har bleie. Hvis ikke kan jo alle se at han tisser i buksen og da vil jo alle barna som ser det mobbe ham.

Som NEC sier dette er jo et naturlig hjelpemiddel som fåes på blå resept. Har selv en sønn på 10 år og når vi her borte, hotell, telt turer etc. bruker han bleie. Han vil det selv da han slipper og bekymre seg om det blir vått i "fremmed" seng.

Dette er nok ingen sak for barnevernet!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokkert jente

For å være ærlig syntes jeg du overdriver en smule her. Bleier er et hjelpemiddel for personer som tisser på seg, og bleier får man på blå resept enten mann er 9, 30 eller 80 år. Man kan ikke anmelde noen til barneværnet for å bruke et helt lovlig hjelpemiddel. Dersom hun tvinger gutten til å gå med bleie som straff for at han tiser på seg er jeg enig at dette er uakseptabelt, men om det på den annen side er noe fysisk galt med ham som gjør at han tisser i buksen, ja da er det like greit at han har bleie. Hvis ikke kan jo alle se at han tisser i buksen og da vil jo alle barna som ser det mobbe ham.

Bleiene hun bruker er vanlig pampers. Ingen lege er inne i bildet. Det jeg mener er at hun "straffer" han med å ta på han bleie ja, istedefor å se hva problemene bunner i.

Var nok litt vel opphisset da jeg skrev det forrige innlegget, og grunnen til at jeg sa det med barnevernet er det vel også andre årsaker også til.

Beklager.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet her jeg. Hvis han tisser i buksa så er det vel bare rett og rimelig at han får bleie på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til sjokkert jente Du har allerede fått svar fra noen om at det faktisk ikke er så unaturlig at den del større barn må bruke bleie. Det er opp mot 40.000 barn i Norge som har problemer med vannlatingen. Noen er sengevætere og andre har lekkasje om dagen. Det som er viktig er å få sjekket om det er noe galt som gjør at han tisser på seg. Hos de aller fleste er det ikke noe galt å finne ved undersøkelser men de har utviklet et dårlig domønster som er årsaken til problemene. Det kan jo godt være at de du snakker om har vært igjennom mange undersøkelser uten å påvise noe.Uten bleie ville han kanskje blitt mobbet forde det hadde luktet og omgivelsene hadde sett at han ble våt. Desverre er de ikke alene om å ha disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Barnevernet??? Ja, det gjør nok alt mye bedre. :o(

Har DU vært sengevæter? Vet DU hvordan det er å våkne om morran og HELE senga og dyna og puta er klissvått av urin?

Helt sikkert ikke.

Det er nok mindre nedverdigende å ha på seg bleie. Og hva er galt med det så lenge 9-åringen syns det er ok?

Og det er sånne som DEG som gjør dette til en tabu-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som NEC sier dette er jo et naturlig hjelpemiddel som fåes på blå resept. Har selv en sønn på 10 år og når vi her borte, hotell, telt turer etc. bruker han bleie. Han vil det selv da han slipper og bekymre seg om det blir vått i "fremmed" seng.

Dette er nok ingen sak for barnevernet!!

Hilsen

Her kommer et råd til videreformidling.

Kontakt helsestasjon og lån en tissematte til å legge i sengen, som piper når det kommer tiss på matten.

Da våkner barnet og kan gå på toalettet - dette er utprøvd av mange barn og virker etter en stund. Det er mange som sliter med dette problem - men løsningen kan være enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...