Gå til innhold

Hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Mine unger passer jeg på selv.

Mange barnehagebarn går i barnehagen fra 07-16.30.

Ungene legger seg gjerne 19.00 igjen.

Med tanke på at de fleste må innom å handle, har litt vei å kjøre hjem blir det faktisk ikke flere timer kvalitetstid sammen med barna..

Hvor jeg har det fra? Hverdagen til norske foreldre.Desverre.

Vel - vi jobber fullt begge to, det ene barnet går hjem fra SFO kl 15, det andre blir hentet mellom 14.30-15.30. Vi har ikke morgen SFO. De legger seg sjelden før 20.30. (har aldri lagt dem så tidlig som 19 - men så har de aldri trengt så mye søvn). Så jeg syns vi har mange timer sammen jeg... Men ikke hele familien på en gang - jeg har fleksi tid og mannen min jobber skift. Så det går an å inrette seg selv om man jobber fullt!

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• puttelulle

3

• Lillemus

2

• Katt-ja

2

• PieLill

2

Vel - vi jobber fullt begge to, det ene barnet går hjem fra SFO kl 15, det andre blir hentet mellom 14.30-15.30. Vi har ikke morgen SFO. De legger seg sjelden før 20.30. (har aldri lagt dem så tidlig som 19 - men så har de aldri trengt så mye søvn). Så jeg syns vi har mange timer sammen jeg... Men ikke hele familien på en gang - jeg har fleksi tid og mannen min jobber skift. Så det går an å inrette seg selv om man jobber fullt!

Forstår ikke helt hvorfor du forsvarer deg og dine, har ikke skrevet om din familie.

Jeg skrev om de som leverer ungene 07 og henter 16.30.

og legger de 19.00.

:0)

Forstår ikke helt hvorfor du forsvarer deg og dine, har ikke skrevet om din familie.

Jeg skrev om de som leverer ungene 07 og henter 16.30.

og legger de 19.00.

:0)

Sitat: Men slik som samfunnet er blitt, og foreldre rollen til mange, skjønner jeg at det sikkert ikke er noe problem å ha seks unger. De er jo tross alt bare hos foreldrene 2-3timer daglig...."

Det var dette jeg reagerte på. Da forutsetter du vel for det første at begge to jobber fullt - (hvem klarer det med 6 unger? Tenker både økonomisk (sfo/barnehagepriser) og stress (alle ut om morgenen))

Og at alle barna bare er hjemme med foreldrene i 2-3 timer - er vel ikke så realistisk med seks unger... Da må de være utrolig tette - for det første - og det er vel ganske utrolig om en familie med seks unger innretter seg slik..

Sitat: Men slik som samfunnet er blitt, og foreldre rollen til mange, skjønner jeg at det sikkert ikke er noe problem å ha seks unger. De er jo tross alt bare hos foreldrene 2-3timer daglig...."

Det var dette jeg reagerte på. Da forutsetter du vel for det første at begge to jobber fullt - (hvem klarer det med 6 unger? Tenker både økonomisk (sfo/barnehagepriser) og stress (alle ut om morgenen))

Og at alle barna bare er hjemme med foreldrene i 2-3 timer - er vel ikke så realistisk med seks unger... Da må de være utrolig tette - for det første - og det er vel ganske utrolig om en familie med seks unger innretter seg slik..

Ser hva du mener :0)

Du blir sjokkert og lurer på om de er med i en religiøs sekt fordi de venter barn nr. 5??? *ler*

Har selv 8 og er definitivt ikke med i noen sekt. Er faktisk ateist. ;-)

Hvor mange barn folk bør ha kommer helt an på. Noen burde ikke ha barn i det hele tatt, mens andre godt kan ha både 10 og 12.

Annonse

villbringebær

Jeg kunne godt tenke meg 5 stk. Tror nok ikke det blir så mange, men håper på 3 ihvertfal!

Det må da være opp til den enkelte familie å vurdere hvor mange barn man vil ha!!

For noen er verdiene som en stor familie kan tilføre like viktige som god råd og eget prinsesserom til enbarnet!

villbringebær

Jeg synes ikke fem er spesielt mange i prinsippet. Ganske passende igrunn. Man får lære barne å ordne opp i litt flere ting selv og hjelpe hverandre litt mer.

Det er bare tull at man skulle måtte høre til en eller annen relegiøs rettning for å i det hele tatt kunne ønske seg fem barn eller flere. For noen er det helt topp med mange barn.

Men jeg ser helt klart at fem kan bli for mange for noen. Det krever jo så absolutt sitt.

Jeg vil ha fleste mulig barn innenfor det vi har kapasitet til.

mvh

''Jeg vil ha fleste mulig barn innenfor det vi har kapasitet til.''

Jeg og! :)

Har to, og en på vei :) Kunne godt tenkt meg fem barn, men nurket i magen blir nok av forskjellige grunner sistemann. De to vi har er forholdsvis tett, og d blir nå ca 4 år mellom den yngste og babyen :) Gleder meg enormt. (litt godt å få "fortalt" det til noen, ettersom det ikke er offisiellt ennå..hehe)

Med noen som hjalp med husstell og litt mindre jobb utenfor huset for meg ville det nok blitt fem :)

Gratulerer!

;-)

Lykke til med svangerskapet og det som kommer videre.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...