Gå til innhold

Myomer - muskelknuter. Redd, lei meg og bekymret

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var til en privat ultralyd idag, da jeg har følt at noe ikke stemte. Jeg er 15+2 i dag og ultralyden viste et foster som er akkurat stort nok og har vokst godt.

Jeg har ingen blødninger. Men ultralyden viste noe som så ut til å være en muskelknute som vokste inn i livmoren liksom.... Overlegen som jeg vet har god erfaring virket ikke så bekymret for dette. Han mente at denne sannsynligvis ville gå tilbake når livmoren vokste. Hadde sett masse sånn tidligere sa han på mine spørsmål. Dumme meg måtte jo lete etter informasjon på internett, og er mer bekymret enn noensinne! Er det noen som har erfaringer med dette? Kan noen dele tankene sine med meg i tilfelle?

Hilsen en meget bekymret 2 barnsmamma som gledet seg til nr 3...

Fortsetter under...

Jeg vet ikke noe om dette med muskelknuter, men jeg vet mye om å lete etter symptomer og farlige sykdommer på nettet...

Synes du skal lytte til det legen sa til deg, altså at dette har han sett mange ganger før og at det går bra. På nettet vil du alltid finne informasjon som setter fantasien i sving, og som gjør deg engstelig. Hvis du ikke klarer å slappe av bør du ta kontakt med legen igjen, og fortelle om det. Du bør ikke la slike ubegrunnede bekymringer ødelegge for gleden over svangerskapet ditt.

Stol på det legen sier - et svangerskap med muskelknute går bra. Har akkutat kjørt beviset på det til barnehagen :-)

Kort fortalt. Første fødsel gikk veldig greit. Andre fødsel endte i keisersnitt. På etterkontrollen fikk jeg svar på hvorfor: en stor muskelknute hadde vært i veien!

(etterpå har den vokst og jeg måtte fjerne hele livmoren - det blir dessverre ingen 3. mann på meg :-( . Er glad jeg ikke ventet lenger med å få barn - da hadde det bare vært en eller kanskje ingen her!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...