Gå til innhold

sex-lekser til tiåringer

Anbefalte innlegg

De tiåringer jeg har med å gjøre stiller seg revnede likegyldig til slike ting.

Så la dem da få beholde barndommen litt til!!!! De er jo forsatt et stykke fra puberteten.

Unger i den alderen har ikke behov for denne type undervisning. Og for mange er det bare en belastning.

Dessuten bør foreldrene få lov å bestemme hvordan slikt skal snakkes om til så små barn.

mvh

Du er lærer? Jeg lurer på om jeg kan spørre deg om når tid det er skolen har en slik jentetime hvor de snakker om menstruasjon? ( Da jeg gikk på skolen så var det i fjerde klasse, men nå tilsvarer jo det 5klasse. )

Jeg snakket med jenta mi om mens for noen mndr siden, og følte nesten vi hadde litt "voksenprat" av bare det. Vi hadde aldri om sex før vi gikk på ungdomskolen, men da synes jeg det er ok at de snakker om slikt. Det med analsex, kan det ha kommet inn i denne helsesøsterens undervisning pga åpenhet rundt homoseksualitet tro? Jeg håper mi jente sin skole venter med slik læring.....

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

10

• PieLill

7

• AneM1365380603

4

• Petal

2

Oi, det var vel litt tidlig....

Er da måte på hva de trenger vite når de er 10år!!

Onani er en ting, men analsex har de ikke behov å vite om i den alderen.

Synes

Det er litt skremmende. Tenk hvor lite vi egentlig vet her vi sitter hjemme. Vi utviser stor tillit til skolen, og da håper jeg skolen informerer meg før hun en dag plumper ut med at leksa er å onanere. Huff.....

Jeg leste "sex- leker", og fikk omtrent sjokk! ;)

Vet ikke om jeg ble så mye mindre sjokkert av sex-leksene heller. 10 år? Analsex?

Skal de vite sånt da?

Jeg tror ikke jeg hadde likt at mine fikk slike lekser i den alderen. Mulig jeg er prippen...

Prippen er du ikke nei, da er vi flere i så fall.

AneM1365380603

Du er lærer? Jeg lurer på om jeg kan spørre deg om når tid det er skolen har en slik jentetime hvor de snakker om menstruasjon? ( Da jeg gikk på skolen så var det i fjerde klasse, men nå tilsvarer jo det 5klasse. )

Jeg snakket med jenta mi om mens for noen mndr siden, og følte nesten vi hadde litt "voksenprat" av bare det. Vi hadde aldri om sex før vi gikk på ungdomskolen, men da synes jeg det er ok at de snakker om slikt. Det med analsex, kan det ha kommet inn i denne helsesøsterens undervisning pga åpenhet rundt homoseksualitet tro? Jeg håper mi jente sin skole venter med slik læring.....

Her hadde de det i slutten av 6. klasse. Da snakket de om pubertet, hormoner og menstruasjon. De fikk informasjon om både bind og ob, så fikk de endel vareprøver med seg hjem.

Min datter er veldig åpen av seg, men jeg kan ikke huske at hun snakket om f eks sex og p.piller etter møtet med helsesøster. Nå spurte jeg henne, og hun sier at de skal snakke om sex senere ;)

Det er litt skremmende. Tenk hvor lite vi egentlig vet her vi sitter hjemme. Vi utviser stor tillit til skolen, og da håper jeg skolen informerer meg før hun en dag plumper ut med at leksa er å onanere. Huff.....

* LOL *

Kanskje ikke leksene blir så kjipe likevel ;0)

Men, du har rett. Derfor er jeg innstilt på å virkelig følge opp snuppen når han begynner.Det er viktig at foreldrer engasjerer seg, og tar seg tid til å se på planen de fleste unger får.

Foreldre må også bli flinkere til spør mer på foreldre møter, og ikke være redde for å mase.

Min vennine jobber som lærer på barneskolen, hun sier at mange foreldre følger for lite med, og blir nesten irriterte når de blir kalt inn på møter ol.

Men det er skummelt ja...

Her hadde de det i slutten av 6. klasse. Da snakket de om pubertet, hormoner og menstruasjon. De fikk informasjon om både bind og ob, så fikk de endel vareprøver med seg hjem.

Min datter er veldig åpen av seg, men jeg kan ikke huske at hun snakket om f eks sex og p.piller etter møtet med helsesøster. Nå spurte jeg henne, og hun sier at de skal snakke om sex senere ;)

ok :) Så hærlig ei jente du har, ho svarte sikkert med et lurt smil :)

Da har jeg i allefall ikke vært for sent ute med mens prat her hjemme. Tenkte jeg ville fortelle om det siden enkelte får mens i ni års alder. Håper de venter til ungdomskolen med sexlæring da. takk for svar :)

Annonse

* LOL *

Kanskje ikke leksene blir så kjipe likevel ;0)

Men, du har rett. Derfor er jeg innstilt på å virkelig følge opp snuppen når han begynner.Det er viktig at foreldrer engasjerer seg, og tar seg tid til å se på planen de fleste unger får.

Foreldre må også bli flinkere til spør mer på foreldre møter, og ikke være redde for å mase.

Min vennine jobber som lærer på barneskolen, hun sier at mange foreldre følger for lite med, og blir nesten irriterte når de blir kalt inn på møter ol.

Men det er skummelt ja...

Jeg følger med på planen og på hva hun selv forteller de har gjort på skolen. Nå er hun så vant med at jeg spør hvordan dagen har vært at hun fosser ut med en haug når hun kommer hjem :)

De foreldrene som føler at skolen forstyrrer dem med møter...jeg vil ikke være en av dem for å si det sånn.

Jeg følger med på planen og på hva hun selv forteller de har gjort på skolen. Nå er hun så vant med at jeg spør hvordan dagen har vært at hun fosser ut med en haug når hun kommer hjem :)

De foreldrene som føler at skolen forstyrrer dem med møter...jeg vil ikke være en av dem for å si det sånn.

Det regnet jeg med at du gjorde!

Du virker som en veldig flott mor, og menneske. :0)

Gjest ikke ille.

Den var litt i overkant for meg gitt. At de lærer om kroppen og hvordan man lager barn, mensen og ufrivillig sædavgang og sånt er bare fint, men analsex?! Ærlig talt.

Hvorfor er analsex så ille...?

Finnes da sikkert homofile blant disse ti-åringene, de lurer sikkert på hvordan homofile har sex. Eller skal man ikke lære om homofili så tidlig, kanskje?

AneM1365380603

ok :) Så hærlig ei jente du har, ho svarte sikkert med et lurt smil :)

Da har jeg i allefall ikke vært for sent ute med mens prat her hjemme. Tenkte jeg ville fortelle om det siden enkelte får mens i ni års alder. Håper de venter til ungdomskolen med sexlæring da. takk for svar :)

Hun holdt på med noe, så hun bare svarte i full fart uten å engang lure på hvorfor jeg spurte, he he.

Jeg syntes det var greit å ta det med menstruasjon opp lenge før helsesøster gjorde det. Så har det med fruktbarhet og sex kommet naturlig etterhvert. For noen måneder snakket vi litt om prevensjon og om det å ha en kjæreste. Vi snakket mye om at ingenting haster, og at en kjæreste er virkelig glad i henne om han respekterer et "nei". Jeg har også fortalt om teknikker en kjæreste kan bruke for å få det som han vil. f eks å si at da finner han seg en ny kjæreste.

Jeg frykter litt at mye av dette går i glemmeboka når hun får seg en kjæreste, men forhåpentligvis sitter noe igjen. ;)

Hun er ganske åpen når det gjelder dette, og hun sammenligner ofte det jeg sier med hva hun har hørt av venner og på tv. Jeg puster lettet ut når venner, tv og jeg er enige, for jeg ønsker ikke at hun skal være seksuelt aktiv på mange år enda.

Hvor mange år er din datter?

Hun holdt på med noe, så hun bare svarte i full fart uten å engang lure på hvorfor jeg spurte, he he.

Jeg syntes det var greit å ta det med menstruasjon opp lenge før helsesøster gjorde det. Så har det med fruktbarhet og sex kommet naturlig etterhvert. For noen måneder snakket vi litt om prevensjon og om det å ha en kjæreste. Vi snakket mye om at ingenting haster, og at en kjæreste er virkelig glad i henne om han respekterer et "nei". Jeg har også fortalt om teknikker en kjæreste kan bruke for å få det som han vil. f eks å si at da finner han seg en ny kjæreste.

Jeg frykter litt at mye av dette går i glemmeboka når hun får seg en kjæreste, men forhåpentligvis sitter noe igjen. ;)

Hun er ganske åpen når det gjelder dette, og hun sammenligner ofte det jeg sier med hva hun har hørt av venner og på tv. Jeg puster lettet ut når venner, tv og jeg er enige, for jeg ønsker ikke at hun skal være seksuelt aktiv på mange år enda.

Hvor mange år er din datter?

Hun blir ti år neste mnd. Vi har en mange gode samtaler på senga når hun skal legge seg. Så jeg regner med at det skal gå greit å fortelle om etterhvert. Det er litt greit å vite ting også, for det kan også bli flaut for dem å ikke vite noe når "alle andre vet". Det høres ut som at du har ei god tone med jenta di, flott det!

AneM1365380603

Hun blir ti år neste mnd. Vi har en mange gode samtaler på senga når hun skal legge seg. Så jeg regner med at det skal gå greit å fortelle om etterhvert. Det er litt greit å vite ting også, for det kan også bli flaut for dem å ikke vite noe når "alle andre vet". Det høres ut som at du har ei god tone med jenta di, flott det!

Da tror jeg det kommer litt etter litt fra nå av :). Det skjer mye fra nå av på den fronten. Jeg synes egentlig det har vært greit at min datter har spurt så mye, for da har jeg ikke prakket på henne informasjon hun ikke har vært klar for. Siden hun er eldst er hun prøvekluten her. Egentlig er hun en smule sjenert, men ikke her hjemme :)

Annonse

Hvorfor er analsex så ille...?

Finnes da sikkert homofile blant disse ti-åringene, de lurer sikkert på hvordan homofile har sex. Eller skal man ikke lære om homofili så tidlig, kanskje?

Jeg synes ikke det er nødvendig å lære unger om analsex, nei. Homofili er ikke synonymt med analsex og mine barn har i alle fall visst hva homofili er i flere år allerede og de har ikke fylt 10 ennå.

De tiåringer jeg har med å gjøre stiller seg revnede likegyldig til slike ting.

Så la dem da få beholde barndommen litt til!!!! De er jo forsatt et stykke fra puberteten.

Unger i den alderen har ikke behov for denne type undervisning. Og for mange er det bare en belastning.

Dessuten bør foreldrene få lov å bestemme hvordan slikt skal snakkes om til så små barn.

mvh

Helt enig!

Jeg er enig med de fleste her, at dette er altfor tidlig å undervise tiåringer i dette.

Det er derimot viktig å undervis om kropp, hygiene, pubertet, mens osv i god tid før den inntreffer, men detaljer om f.eks. analsex er absolutt ikke nødvendig på lang tid ennå.

Tror forresten jeg var voksen før jeg hørte om analsex.... *s*

Dette minner meg om da niesen min var ti år og helsesøster var i klassen hennes. Helsesøster snakket om samleie, og en av elevene rakk opp hånden og spurte om det var sånn det var når man bodde i leilighet i byen...

haha! Ja det sier litt om nivået de er på.

Det må være en mellomting. Da jeg var 16 år og hadde sex for første gang visste jeg ikke at det var mulig for jenter å få orgasme. Sånn skal det jo heller ikke være, man MÅ få informasjon.

Informasjon må man få, men det virker mere naturlig for meg at det skjer på ungdomskolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...