Gå til innhold

Er det bare jeg som reagerer?

Anbefalte innlegg

Gjest alenemamma

(Jeg la dette på åpent, men legger det her også)

Jeg kikket på et nettsted for en medlemsforening for foreldre. De hadde et innmeldingsskjema så jeg regostrerte meg på den. Det sto at det kostet 200 kr pr år, og hvilke rettigheter man da hadde som medlem.

En tid etter fikk jeg en giro pr.mail. To uker etter fikk jeg en purring. Jeg rynket litt på nesen over at de var så snare med å sende purringer. Jeg hadde jo ikke mottatt så mye annet av dem akkurat. Så var jeg syk så jeg fikk ikke betalt den med det samme. Og i dag fikk jeg sannelig en purring til, med tilleggsgebyr på 50 kroner og trussel om inkasso og bebreidelser om å være gratispassasjer og alle dem det gikk ut over hvis jeg ikke betalte. Dette er en forening for dem som er alene med barn.

Jeg tror at det jeg reagerer på, fordi det er helt uvant fra andre foreninger jeg har vært borti, er at de begynner med innkrevinger på den måten så tidlig. Andre steder er det bare slik, at du blir registrert medlem fra du betaler medlemskontingenten. Så hvis du ikke betaler, blir du ikke medlem, og mottar da heller ingen ting fra dem av goder heller. Her regner de meg altså straks som medlem (uten at jeg har fått noe info altså), og begynner å purre meg med gebyrer og det hele. Jeg har faktisk allerede mistet lysten på å være med der.

Er jeg sær som reagerer på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300077-er-det-bare-jeg-som-reagerer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alenemamma

Nedenfor er purring nr 2 som altså ble sendt meg pr. mail. Jeg grøsser jeg, over en slik framgangsmåte. Jeg var jo ikke klar over at jeg ble registrert som medlem engang jeg da, så lenge jeg ikke enda hadde betalt første giroen jeg fikk.

-------------

Vi kan ikke se å ha mottatt kr 200,- for ditt innmeldte medlemsskap for 2008.Vi har gitt deg påminnelse pr mail uten å se at du har betalt pr i dag.

Purringen har et tillegg på kr. 50,- som må betales sammen med hovedstol. Om du ikke betaler innen neste frist, så vil det påløpe ytterligere kr. 50- i gebyr, pluss at det vil begynne å løpe forsinkelsesrente på 11%. Beløpet vil også søkes å bli direkte innkrevd iht rettslig inndrivelse gjennom inkasso eller tvangsinndrivelse.

(Vår forening) er et tilbud til foreldre som ikke bor sammen, og baserer seg i hovedsak på frivillig arbeid. Inntekter fra medlemskontingenten gjør det mulig å opprettholde nettsiden og oppfølging av medlemmer. Det er derfor svært viktig at du som medlem betaler det du skal, slik at du ikke misbruker situasjonen for de som har betalt, ved å motta samme tjenester og være årsak til mye arbeid med registrering, purring osv. Dette er tid som heller kunne vært brukt på fortvilte foreldre som trenger hjelp og samtale.

Har du betalt i dag, slik at betalingen din ikke er registrert, så kan du se bort i fra denne purringen.

Med vennlig hilsen XX

(Foreningen)

----------

Nedenfor er purring nr 2 som altså ble sendt meg pr. mail. Jeg grøsser jeg, over en slik framgangsmåte. Jeg var jo ikke klar over at jeg ble registrert som medlem engang jeg da, så lenge jeg ikke enda hadde betalt første giroen jeg fikk.

-------------

Vi kan ikke se å ha mottatt kr 200,- for ditt innmeldte medlemsskap for 2008.Vi har gitt deg påminnelse pr mail uten å se at du har betalt pr i dag.

Purringen har et tillegg på kr. 50,- som må betales sammen med hovedstol. Om du ikke betaler innen neste frist, så vil det påløpe ytterligere kr. 50- i gebyr, pluss at det vil begynne å løpe forsinkelsesrente på 11%. Beløpet vil også søkes å bli direkte innkrevd iht rettslig inndrivelse gjennom inkasso eller tvangsinndrivelse.

(Vår forening) er et tilbud til foreldre som ikke bor sammen, og baserer seg i hovedsak på frivillig arbeid. Inntekter fra medlemskontingenten gjør det mulig å opprettholde nettsiden og oppfølging av medlemmer. Det er derfor svært viktig at du som medlem betaler det du skal, slik at du ikke misbruker situasjonen for de som har betalt, ved å motta samme tjenester og være årsak til mye arbeid med registrering, purring osv. Dette er tid som heller kunne vært brukt på fortvilte foreldre som trenger hjelp og samtale.

Har du betalt i dag, slik at betalingen din ikke er registrert, så kan du se bort i fra denne purringen.

Med vennlig hilsen XX

(Foreningen)

----------

Hei!

Meld deg ut med en gang,dette er totalt useriøst!!!!!!

Hvis et forum kan spille på brukers følelser på denne måten,bør det lyse en rød lampe for brukerne.

Så du er iallefall ikke alene om å reagere.:-)

Gjest klaymen

Nei fytterakkern. Jeg hadde sendt et uhorvelig sina brev tibake og meldt meg ut skriftlig på flekken! Du har ikke fått en vare som de kan ta betalt for og sende regningen til inkasso, det er bare tull. Dersom du hadde vært medlem hele året, og fått en masse info og medlemspakker, og så hadde nektet å betale kontingenten i desember kunne de kanskje ha hatt en sak.

Styr unna, dette høres helt uprofft ut, antagelig drives foreningen av overivrige amatører og frivillige som tar oppgaven sin litt for alvorlig...

Helt enig, det er ikke bare du som reagerer!

Jeg ville også reagert negativt. Akkurat som jeg ble sur da jeg plutselig mottok en bunke lodd i posten fra en forening jeg var medlem i , med beskjed om at de håpet jeg ville selge dem eller kjøpe selv, og hvis ikke måtte jeg returnere loddene. Hvis man da glemte hele greia, så ble beløpet purret og gikk så til inkasso.

Annonse

Gjest alenemamma

Nei fytterakkern. Jeg hadde sendt et uhorvelig sina brev tibake og meldt meg ut skriftlig på flekken! Du har ikke fått en vare som de kan ta betalt for og sende regningen til inkasso, det er bare tull. Dersom du hadde vært medlem hele året, og fått en masse info og medlemspakker, og så hadde nektet å betale kontingenten i desember kunne de kanskje ha hatt en sak.

Styr unna, dette høres helt uprofft ut, antagelig drives foreningen av overivrige amatører og frivillige som tar oppgaven sin litt for alvorlig...

Foreningen er drevet av en advokat....

Gjest alenemamma

Jeg skal ikke si hvilken forening jeg tror det er, men jeg vet om en forening for aleneforeldre som jeg enda har til gode å høre noe positivt om tror jeg... Jeg hadde bare sendt alt i retur med melding om at jeg ikke melder meg inn alikevel.

Den heter Alene med Barn.

alenemedbarn.no

Det kan da umulig gjøre noe at jeg skriver det her. Til skrekk og advarsel.

Er det denne du har hørt om?

Gjest alenemamma

Ja jeg gjorde det, skrev en sinna mail på flekken.

Jeg syns synd på alle dem som den dama (hun er advokat!!) har narret med i dette.

Jeg har tenkt på om jeg burde kontaktet Forbrukerrådet eller noe. Men vet ikke om de bryr seg om slikt.

Gjest klaymen

Jeg syns synd på alle dem som den dama (hun er advokat!!) har narret med i dette.

Jeg har tenkt på om jeg burde kontaktet Forbrukerrådet eller noe. Men vet ikke om de bryr seg om slikt.

Du kan jo godt sende en kopi av brevet til Forbrukerombudet uansett, så kan de velge om de vil gjøre noe med det. Hvis mange nok melder fra kan det jo hende de tar affære :-)

Gjest alenemamma

Vel, nå skal dere høre hva som skjedde. Hvordan purrebrevet lød, har jeg skrevet lenger ned. Jeg sendte deretter en mail der jeg slo fast at jeg ikke er interessert i medlemsskap, og at jeg syntes svært dårlig om denne framgangsmåten.

I dag fikk jeg følgende svar, hva syns dere?!

---

Hei!

Denne mailen fra deg fraskriver deg ansvaret for at du meldte deg

inn, mottok hefter og diverse, og at du har fått full oversikt over

hva medlemsskapet innebærer ved innmeldelsen.

Det som er juridisk korrekt er opplysninger om medlemskapet, samt angrefristloven hvor man kan melde seg av innen 10 dager etter inngått avtale. Avtalen ingpr du ved innmeldelse, hvor du får beskjed om at du får svar innen 2-8 dager (dvs registrert som medlem).

Her er intet snusk eller griskhet. Det er du som har ansvar for å

betale det du melder deg inn i. Og de forliktelser du på påtar deg

ved innmeldinger, med god informasjon om hva det koster, er ditt

ansvar.

Beklager at du bruker så sterke ord rundt krav om betaling for noe du har meldt deg inn i. Det du skriver om "gratispassasjer" osv er ikke mine ord, og det sto slett ikke slik i den mailen du mottok.

Betalingskravet går sin går sin gang, jeg kan ikke se at du har fått et uberettiget krav da du meldte deg inn.

Mvh Kari Reine

Alenemedbarn.no

---

Annonse

Gjest reagerer på dette....

Vel, nå skal dere høre hva som skjedde. Hvordan purrebrevet lød, har jeg skrevet lenger ned. Jeg sendte deretter en mail der jeg slo fast at jeg ikke er interessert i medlemsskap, og at jeg syntes svært dårlig om denne framgangsmåten.

I dag fikk jeg følgende svar, hva syns dere?!

---

Hei!

Denne mailen fra deg fraskriver deg ansvaret for at du meldte deg

inn, mottok hefter og diverse, og at du har fått full oversikt over

hva medlemsskapet innebærer ved innmeldelsen.

Det som er juridisk korrekt er opplysninger om medlemskapet, samt angrefristloven hvor man kan melde seg av innen 10 dager etter inngått avtale. Avtalen ingpr du ved innmeldelse, hvor du får beskjed om at du får svar innen 2-8 dager (dvs registrert som medlem).

Her er intet snusk eller griskhet. Det er du som har ansvar for å

betale det du melder deg inn i. Og de forliktelser du på påtar deg

ved innmeldinger, med god informasjon om hva det koster, er ditt

ansvar.

Beklager at du bruker så sterke ord rundt krav om betaling for noe du har meldt deg inn i. Det du skriver om "gratispassasjer" osv er ikke mine ord, og det sto slett ikke slik i den mailen du mottok.

Betalingskravet går sin går sin gang, jeg kan ikke se at du har fått et uberettiget krav da du meldte deg inn.

Mvh Kari Reine

Alenemedbarn.no

---

Hva jeg syns?

Jeg syns at de virker ganske nedlatende i sin holdning, og virker ikke serviceminded i det hele tatt.

SAMTIDIG reagerer jeg minst like sterkt på at du outer både foreningen, siterer brev og ikke minst NAVNET til den som har skrevet det... Det tror jeg faktisk ikke er lov på forumet her. Men så har du kanskje oppnådd det du ville, sverte foreningen for å ha blitt dårlig behandlet?

Gjest alenemamma

Hva jeg syns?

Jeg syns at de virker ganske nedlatende i sin holdning, og virker ikke serviceminded i det hele tatt.

SAMTIDIG reagerer jeg minst like sterkt på at du outer både foreningen, siterer brev og ikke minst NAVNET til den som har skrevet det... Det tror jeg faktisk ikke er lov på forumet her. Men så har du kanskje oppnådd det du ville, sverte foreningen for å ha blitt dårlig behandlet?

Jeg har ingen betenkeligheter med å infomere hva og hvem dette gjelder, til skrekk og advarsel, når det gjelder en organisasjon som opptrer så useriøst.

Det har blitt gjort mange ganger her på forumet, det.

Jeg vil virkelig gjøre alt jeg kan for at ikke flere blir narret inn i garnet til den organisasjonen (som drives av 1 person).

Synes absolutt du skal melde fra til forbrukerrådet.

mvh

Om det virkelig er drevet av en advokat, finnes det en viss mulighet for at det er juridisk ryggdekning for kravet.

Uansett er det en bedritslig måte å drive på og det virker som de ikke planlegger å ha medlemmene så mye lengre enn en kontigent.

Du kan jo fortelle dem at du godt kan betale kontigenten, men da sender du også hele smørja til VG...

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...