Gå til innhold

Er min mor ekstrem eller er vi for slepphendte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om poden kjenner til youtube, tror ikke det, men akkurat det hadde ikke vært noe jeg hadde gått i taket over. :o)

Men Nettby og Facebook og slike steder håper jeg det blir leeeeenge til han fatter interesse for (9,5 år).

Min 8-åring kjenner til youtube. Hun går ikke inn selv, men vet om siden.

Hun surfer gjerne selv inn på sider med Barbie og andre "prinsessesider" med enkle spill og påkledningsleker.

Så langt ser jeg ingen grunn til å begrense det hun driver med, men jeg kommer til å fortsette å holde øye med internettbruken hennes.

Hun bruker jevnlig internett på skolen også.

Jeg tror din mor har en litt overdreven frykt for internett :)

Jeg ville vel bitt meg merke i at det var en eller annen internettside, men ikke gått rundt å husket YouTube av bare den grunn.

Litt må dama ha fulgt med i og med at hun har PC og oppdaget at han befant seg på YouTube. Hun reagerte også på at han haddde lagt igjen fornavnet sitt på nettet. Mer enn en del av besteforeldergenerasjonen hadde fått med.

mvh

Okei.

Annonse

Gjest Monolitten

Synes det virker som om dere har god oversikt over hva gutten gjør på nettet, og i såfall ser jeg ingen betenkeligheter med hans nettbruk.

Men jeg synes moren din tok helt riktige avgjørelser de dagene han evt. var alene hos henne. Det er bedre at hun sier nei til bruk av nettsider hun selv ikke har oversikt eller tiltro til, enn at hun lukker øynene og satser på at han selv vet hva han gjør. Han tar ikke skade av å avstå fra youtube noen dager :-)

Jeg tror også at det er ok for unger å se at voksne kan ha ulike oppfatninger av hva som er ok og ikke. Det ligger mye på youtube som jeg ikke ville ønsket at en 8-åring skulle se. Dere tar ansvar for å lære ham godt nettvett, men moren din har har sikkert ikke samme differensierte syn på hva som er ok og ikke.

Er enig i det du skriver, men det var mer det at hun sa hun var sjokkert over at han kjente til youtube. Det skal litt mer til for å sjokkere meg, men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...