Gå til innhold

Hersens planleggingsdager:o(

Anbefalte innlegg

Ta en spansk en da vel, bruke barnets sykedager .... siden du er aleine så har du krav på 20 dager, må du bruke mer pleier det å gå greit å få flere via trygdekontoret når de 20 er oppbrukt.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke nølt ....

Æsj, slike holdninger liker ikke _jeg_ .

Fortsetter under...

Det rare er at disse planleggingsdagene kommer like overraskende på enkelte hver eneste gang... Vi får jo vite om de lang tid i forveien. Har du virkelig INGEN som kan stille opp disse dagene, ja, da snakker du med sjefen og forklarer situasjonen allerede når du får vite hvilke dager det gjelder.

Kan da virkelig ikke være noe problem?

Det rare er at disse planleggingsdagene kommer like overraskende på enkelte hver eneste gang... Vi får jo vite om de lang tid i forveien. Har du virkelig INGEN som kan stille opp disse dagene, ja, da snakker du med sjefen og forklarer situasjonen allerede når du får vite hvilke dager det gjelder.

Kan da virkelig ikke være noe problem?

Nå sa ikke trådstarter at planleggingsdagen kom brått på da, men jeg skjønner godt hva du mener. :o)

Det er akkurat på samme måte med de som blir like overrasket hver gang strømregninga kommer - og er det en regning som kommer ekstremt regelmessig så er det den! :o)

Nå sa ikke trådstarter at planleggingsdagen kom brått på da, men jeg skjønner godt hva du mener. :o)

Det er akkurat på samme måte med de som blir like overrasket hver gang strømregninga kommer - og er det en regning som kommer ekstremt regelmessig så er det den! :o)

Jeg skjønner at enkelte har problemer med å skaffe barnevakt, men de aller fleste er bare for seint ute med å finne en annen løsning.

Jeg er litt slik selv jeg... Men det er ikke planleggingsdagen sin feil;o)

Jeg skjønner at enkelte har problemer med å skaffe barnevakt, men de aller fleste er bare for seint ute med å finne en annen løsning.

Jeg er litt slik selv jeg... Men det er ikke planleggingsdagen sin feil;o)

*Hehe* Jeg er også temmelig glemsk så det hender slike dager kommer brått på (dagens skidag f.eks...), men heldgivs har faren til mine vanligvis ganske grei anledning til å avspasere så det ordner seg alltid. :o)

Annonse

Gjest Hvaskalmangjøreda?

Ferie kan nok sjefen styre litt, ja, men hva mener sjefen at du skal gjøre med barnet ditt, da? De fleste sjefer har jo (hatt) barn selv, så de vet at de ikke kan passe seg selv i mange timer.

Hadde probem med dette selv spes. en gang for et par år siden. Da sa sjefen min at jeg hadde å stille på jobb uansett. Han sa at det var ikke arbeidsplassens problem at jeg hadde barn! Dette var en samtale når jeg spurte om jeg kunne ta med jr. på jobben siden jeg ikke hadde noen barnepasser. Heldigvis ordnet det seg for farmor fikk ta seg fri en dag fra sin jobb, men jeg syns sjefen min var veldig ufølsom i denne situasjonen. Nå har sjefen selv fått barn og har blitt litt mer omtenksom. :)

Gjest ViViola

Hadde probem med dette selv spes. en gang for et par år siden. Da sa sjefen min at jeg hadde å stille på jobb uansett. Han sa at det var ikke arbeidsplassens problem at jeg hadde barn! Dette var en samtale når jeg spurte om jeg kunne ta med jr. på jobben siden jeg ikke hadde noen barnepasser. Heldigvis ordnet det seg for farmor fikk ta seg fri en dag fra sin jobb, men jeg syns sjefen min var veldig ufølsom i denne situasjonen. Nå har sjefen selv fått barn og har blitt litt mer omtenksom. :)

Det der er jo bare et godt eksempel på at sjefer kan være noe store egoister og idioter. Heldigvis er de færreste slik, for som du sier til slutt - når de selv får barn så ser de problematikken på en annen måte.

Selvfølgelig er det ikke bedriftens problem at en ansatt har barn og dermed får planleggingsdager i fanget, men en klok bedriftsleder forstår at han trenger motiverte, fornøyde og glade medarbeidere. Det får man ikke med en slik holdning som du beskriver.

Gjest Elextra

Får dere ikke tilbud om tilsyn i barnehagen?!? Det gjør vi, men må betale ekstra for det. Tror det er 160,- Da er det ufaglærte/vikarer som passer barna. Det samme gjelder sfo.

Det var lurt, det har jeg aldri hørt om, og slikt tilbud tror jeg ikke finnes hos oss.

Gjest Elextra

De planleggingsdagene besteforeldre eller andre ikke kan passe tar vi feriedag eller avspaseringsdag.

Skjønner det blir vanskelig om du ikke får ta feriedag, permisjon eller avspasere disse dagene, Høres lurt ut å forsøke å slå seg sammen med andre, slik at det i hvertfall blir færre dager man behøver fri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...