Gå til innhold

Voksenmat i barnebursdag - litt hjelp, please...

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Det er jo nettopp snakk om ferdiggrilla kylling. Hehe ;) Ganske så eksotisk, ja. :D

*Klaske-panne*! Blanda litt her nå - med en kyllings-filèt-oppskrift... Sorry! Men da har de nok rett, de som snakker om 70-80-tallet, selv om jeg slettes ikke opplevde noe slikt.

Mvh (begynnende senil)

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

13

• morsan

12

• Glimtipper

5

• Speak

4

Mest aktive i denne tråden

Ah, det kan jo være litt av forklaringen, at det rett og slett ikke fantes.

Uansett, jeg tror ikke det hadde vært en del av vårt husmannskosthold, det gikk i hovedsak i selvprodusert kjøtt med hjemmeavlede grønnsaker og poteter - og brun saus. Innmat og "utmat", ikke alt som står på bordet vårt i dag, nei...

Ja, jeg har også en familiefortid som inkluderer mye rar og ekkerl mat - usj! Slik som blodpudding kokt i melk og lungemos! *kvalm*

Gjest ViViola

Men det er ihvertfall bra at ungene steiler når de ser den type oppførsel. Og i tillegg fra en voksenperson.

Min kjære, gamle mormor skulle nok fått skikk på han! :D

At ungene reagerer er positivt, så går da noe av det man gnåler om inn! :-) Ikke alltid man er så sikker på det, akkurat.

Vet at både mor og far og mormor og farmor har prøvd - og gitt opp...

Annonse

Gjest ViViola

Ja, jeg har også en familiefortid som inkluderer mye rar og ekkerl mat - usj! Slik som blodpudding kokt i melk og lungemos! *kvalm*

Legg til innmatpølse, blodpølse og vassgraut - så er vi der. PJUK! (Nei, det hadde jeg nok ikke klart å spise om jeg fikk det servert, gjest eller ei!)

Synes det avhenger av hvor utrolig du skal ta hensyn til sær gjest...herregud, tenk å være så sær ..synes vedkommende kan ta med seg mat hjemmefra!

ærlig talt her prøver vi å lære barna til å spise det de får også kommer det en som ikke skal ha "farget" mat...regner med at det er en voksen for et barn ville jo aldri kunnet oppføre seg sånn...

Synes du skal lage det du synes er godt, praktisk mm med mindre noen av gjestene har allergi ville jeg ikke tatt hensyn til alle særheter.

god bursdag!

Gjest ViViola

Synes det avhenger av hvor utrolig du skal ta hensyn til sær gjest...herregud, tenk å være så sær ..synes vedkommende kan ta med seg mat hjemmefra!

ærlig talt her prøver vi å lære barna til å spise det de får også kommer det en som ikke skal ha "farget" mat...regner med at det er en voksen for et barn ville jo aldri kunnet oppføre seg sånn...

Synes du skal lage det du synes er godt, praktisk mm med mindre noen av gjestene har allergi ville jeg ikke tatt hensyn til alle særheter.

god bursdag!

Takk for svar! :-)

Har allerede foreslått taco, og det funker fint i store selskaper. Men jeg vil bare tilføye at jeg ALDRI ville tatt hensyn til den såkalte voksne personen som ikke vil ha "farget" mat. Tilby ham en brødskive med nugatti;o)

Gjest ViViola

Har allerede foreslått taco, og det funker fint i store selskaper. Men jeg vil bare tilføye at jeg ALDRI ville tatt hensyn til den såkalte voksne personen som ikke vil ha "farget" mat. Tilby ham en brødskive med nugatti;o)

He-he - det er vel husmorstoltheten min som slår inn... Neida, jeg setter ikke himmel og jord i bevegelse for å tilfredsstille ett voksent menneske, men hvis vi klarer å lage noe som alle kan spise, så er jo det det hyggeligste.

:-)

Annonse

Har forstått det slik at det går mye på grønnsaker, ja, særlig det som er rødt: paprika og tomat (deriblant også tomatbaserte sauser) og grønt. Mais tror jeg går fint, mener å ha sett han spise maiskolbe en gang for noen år siden.

Det går mye i kjøttdeig og pasta hos dem, såvidt jeg vet. Det må være kjipt å ha det sånn, da, særlig for kone og barn.

Jeg hadde gitt beng om det hadde vært min kjære. Jeg lager jo ofte masse grønnsaker til meg selv selv om ikke kjæresten og ungene spiser alt det. :o)

Og dermed fått blod og gørr oppetter veggene? Nope. Han får få litt mat og drikke, er så grei da att'e! ;-)

''Og dermed fått blod og gørr oppetter veggene? Nope.''

*hehe* Da snakker vi farger, ja. Og det var vel nettopp det du ville unngå ;-)

Gjest ViViola

Jeg kommer ikke på noen slik matrett i farta, vil bare si at jeg synes du er veldig grei som vil gjøre alle til lags :-)

Å hjelpes - nå kom "grei" også. Må bare bukke og takke, men det er nå bare slik jeg er. Synes vi alle skal kose oss, jeg.

:-)

Gjest ViViola

Kom forresten på en rett uten farge som du kan servere til den personen som ikke liker farger: Fjordland risgrøt! Fullstendig fargefri, 3 minutter i mikro'n ;-)

He-he, grøt har ofte, vi, men den må være "skikkelig", sjø. 50 minutter og greier, så noe Fjordland vil ikke duge her i heimen! :-)

Det er forresten ingen dårlig idè, da, å koke grøt. Hm...

Gjest ViViola

Jeg hadde gitt beng om det hadde vært min kjære. Jeg lager jo ofte masse grønnsaker til meg selv selv om ikke kjæresten og ungene spiser alt det. :o)

Hadde det vært en jeg delte hverdagen med, så hadde jeg gitt faen. Vi har mye grønnsaker, både kokt og rå og woket og stekt og bakt. Hadde nok fått en kjipt liv sammen med denne mannen jeg, da (Gud forby!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...