Gå til innhold

Snuppa mi anbefalt å ta mandlene

Anbefalte innlegg

Gjest usikker på om jeg tør

Hei!

Ber om råd fra dere erfarne mødre.

Dattra mi på 3 år var hos øre,nese-hals-spesialist i januar og han konkluderte med at hun har veldig store mandler i halsen og polypper i nesa. Han ville absolutt anbefale operasjon.

Hun snorker som en mann, snakker med potet i halsen og sover veldig urolig. Han mente jeg vil få et nytt barn etterpå.

Operasjonen skal finne sted i løpet av mars, men jeg har fått så kalde føtter at jeg rett og slett ikke vet om jeg tør. Jeg har jo lest om 2-åringen som døde etter en mandeloperasjon samt on ei som fikk hjertestans.

Har jeg krav på at legen undersøker henne nøye før narkosen eller skal jeg liksom bare slå meg til ro med at alt er ok så lenge hun er feberfri? Vet ikke om jeg vil det.

Hva hadde DU gjort? Hadde du tatt sjansen? Akkurat nå vegrer jeg meg veldig. HVA er det som går galt når det går galt?

Jeg blir gal av å tenke på dette.

Glad for råd fra dere:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300351-snuppa-mi-anbefalt-%C3%A5-ta-mandlene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa mi var 2 år 2 mnd da hun tok mandlene og hun ble en helt ny unge! Hun var sjuk og sjuk og sjuk med den ene halsbetennelsen som avløste den andre i forkant, siden da har hun vel knapt hatt vondt i halsen!

Det er en fare med alle operasjoner, men det er bare en promille-del av de som tar mandlene som opplever komplikasjoner i etterkant. Jeg hadde ikke nølt.

Gjest ViViola

Begge jentene mine har fjernet mandlene, og det var som å få nye unger, ja.

Ingen av dem var voldsomt plaget med mye halsbetennelser, men de hadde gigantmandler i halsen som gjorde f.eks. søvnen urolig/dårlig. Den ene hadde astma som legene mente ble utløst av bakterier fra halsen (infeksjonsutløst astma - som ble helt borte etter operasjonen!).

De var begge 4 år og 3 måneder da de ble operert. Minstemor måtte utsette sin operasjon, forresten, fordi hun var for tett (astmatisk på den tiden). De undersøker veldig nøye, og jeg ville stolt på legene.

Gjør det, er mitt råd!

Gjest usikker på om jeg tør

Snuppa mi var 2 år 2 mnd da hun tok mandlene og hun ble en helt ny unge! Hun var sjuk og sjuk og sjuk med den ene halsbetennelsen som avløste den andre i forkant, siden da har hun vel knapt hatt vondt i halsen!

Det er en fare med alle operasjoner, men det er bare en promille-del av de som tar mandlene som opplever komplikasjoner i etterkant. Jeg hadde ikke nølt.

Takk for svar begge to. Jeg ble litt beroliget, men er fortsatt redd.. Skal prøve å tenke fornuftig og ikke dramatisere for mye.

Takk for svar begge to. Jeg ble litt beroliget, men er fortsatt redd.. Skal prøve å tenke fornuftig og ikke dramatisere for mye.

Jeg tok forøvrig mandlene selv også, et par år etter Snuppa og angrer på at jeg ikke gjorde det mye før! Hun kom seg mye raskere enn meg etter operasjonen forøvrig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...