Gå til innhold

mediasaken om adoptivjenta

Anbefalte innlegg

Gjest så trist, så trist

Mitt hjerte blør for denne jenta (adoptert fra Thailand 1 år gammel) som forteller hun ble slått og misbrukt av stefaren sin (prest). Stefaren ble jo dømt i forrige rettsomgang, da det ble avdekket flere hull i hans forklaringer og selvmotsigelser. Han og adoptivmoren har erkjent at adoptivdatteren ikke ble behandlet likt med deres biologiske barn. Altså at hun ble forskjellsbehandlet. Bare det er så urettferdig og trist i seg selv. Skulle gjerne sendt denne jenta en oppmuntring. Det kan ikke være lett å være henne. Særlig ikke i disse dager. Leste nettopp at hun hadde kastet opp i retten i dag da hun skulle fortelle om overgrepene han begikk mot henne.

Leste også at ekskonen hans fortalte om daglig vold, tyranni og tiltvinging av sex med henne. Den biologiske sønnen har også betrodd seg tidligere til en helsesøster om vold han har opplevd fra presten.

Det som jeg ble forskrekket over, da jeg satt meg inn i saken i dag, er at det kom frem følgende: adoptivforeldrene ble skilt da jenta var liten. Grunnen var at adoptivfaren slo og var voldelig! Hvordan kunne disse bli godkjente?

:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300388-mediasaken-om-adoptivjenta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke fått med meg denne saken, helt enig med deg i at det er veldig trist! Men når det gjelder det du skriver om godkjenning så er det vel både slik at det ikke er alt BV finner ut i arbeidet med sosialrapporten - det er jo avhengig av at søkerne svarer åpent og ærlig - og at noen mennesker oppdager helt nye sider ved seg selv når de får barn... Dessverre er nok ikke denne saken helt enestående. Og noe av tanken bak at staten nå har tatt mer ansvar for de adopsjonsforberedende kursene er vel også å bidra til å forebygge at slikt skjer.

Enig med deg, dette er tragiske !

Når det gjelder ditt spørsmål om hvrordan de ble godkjent; jeg har forstått det slik at adoptivmoren adopterte som enslig, da hun var misjonær og bosatt i Thailand, og giftet seg siden med denne mannen da hun og barnet kom hjem til Norge.

Gjest så trist, så trist

Enig med deg, dette er tragiske !

Når det gjelder ditt spørsmål om hvrordan de ble godkjent; jeg har forstått det slik at adoptivmoren adopterte som enslig, da hun var misjonær og bosatt i Thailand, og giftet seg siden med denne mannen da hun og barnet kom hjem til Norge.

Ja, det er tragisk.

Nei, adoptivmoren adopterte sammen med sin daværende ektemann. Denne ble hun skilt fra, da han mishandlet henne og barna. Så giftet hun seg på ny. Denne mannen er adoptivdatterens stefar. Han og moren til adoptivjenta fikk også biologiske barn.

Så her er det skjedd mye fryktelig for denne jenta, som allerede hadde opplevd omsorgsbrudd og neglekt i fødelandet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...