Gå til innhold

FU: Din favoritt av kjøpebrød?

Anbefalte innlegg

Er bare nysgjerrig på hvilke kjøpebrød som er mest populære i DOL'ernes hjem! :)

Her har vi to soleklare favoritter: Herregårdsbrød og grovt italiensk fjellbrød.

Urtebrødene på Ultra er også vanvittig gode, men for dyre som hverdagsbrød.

Hvilke er deres favoritter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300418-fu-din-favoritt-av-kj%C3%B8pebr%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Lotte :o)

4

• ilaria

3

• AneM1365380603

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest klaymen

Her i huset er det for tiden veto fra syvåringen mot "grovt brød", som er alt som ser grovere ut enn Superbrød fra coop. (2 på grovhetsskalaen). Så det går i Superbrød her for tiden :-) Ikke hele korn, så da går det greit å spise selv for en kresen gutt.

Helt greit brød det, men innimellom varierer jeg litt da. Men jeg syns ikke det er så mye som er spesielt godt på OBS.

Ble skikkelig sur her om dagen da jeg fant ut at det mørke jegerbrødet som ser skikkelig sunt ut bare har 1 på grovhetsskalaen. De har vel farget det med mørk sirup eller noe sånt. Det gidder jeg ikke kjøpe mer, hvis jeg vi ha så fint brød kjøper jeg heller en sjelden gang landbrød eller loff ;-)

Her i huset er det for tiden veto fra syvåringen mot "grovt brød", som er alt som ser grovere ut enn Superbrød fra coop. (2 på grovhetsskalaen). Så det går i Superbrød her for tiden :-) Ikke hele korn, så da går det greit å spise selv for en kresen gutt.

Helt greit brød det, men innimellom varierer jeg litt da. Men jeg syns ikke det er så mye som er spesielt godt på OBS.

Ble skikkelig sur her om dagen da jeg fant ut at det mørke jegerbrødet som ser skikkelig sunt ut bare har 1 på grovhetsskalaen. De har vel farget det med mørk sirup eller noe sånt. Det gidder jeg ikke kjøpe mer, hvis jeg vi ha så fint brød kjøper jeg heller en sjelden gang landbrød eller loff ;-)

OBS er ikke så gode på brød, nei...men Bunnpris f.eks er det:)

Har du en link til den grovhetsskalaen kanskje? Kunne vært interessant å sett på.

Annonse

Gjest klaymen

Har du en link til den grovhetsskalaen kanskje? Kunne vært interessant å sett på.

Finner ikke noen link jeg. Eneste jeg finner er litt om at det er innført en grovhetsskala på brødposene, og at den har ført til at folk kjøper grovere brød. Det er en skala på 1-4 der det groveste har fire firkanter mens det fineste har én.

Gjest klaymen

Joda, gikk i brødskuffen og kikket på brødet. Brødskala'n het det, og da fant jeg en link :-)

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1131443258.2

Annonse

Gjest klaymen

På en del brød står nr. på grovhetskalaen på posen.

Jada, det er visst meningen at alt brød og mel og sånt skal få skalaen på embalasjen etterhvert, så man skal kunne velge grovhet selv. Kjempebra tiltak syns jeg, hvis man kan stole på produsentene når de angir verdi på skalane for produktet.

AneM1365380603

Vi har kjøpt endel spleisebrød i åresvis, men det er ganske dyrt. På nærbutikken koster det 23-24 kr, mens på Rema er det noen kr billigere. Vi har begynt å variere mer, og jeg har begynt å bake litt selv.

Jeg er så takknmelig for brødskjærermaskinene som butikkene har. Den har spart meg for mye brødskjæring hjemme.

Veto fra guttungen? Herregud, hvem er det som bestemmer i huset. Er det barna? Du må ta kontrollen tilbake før det er for sent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...