Gå til innhold

til London, med eller uten barna?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har lyst en tur til London i løpet av året. Nå vurerer vi om vi skal reise alene som par, eller om vi skal ta med barna. De er 6 1/2 og snart 9 år.

På en måte har vi godt av å være bare oss to, på en annen måte tror jeg ungene er såpass store at de ville hatt stor glede av turen og lært mye. I London er det mye gøy å oppleve for barn. Dessuten er de (særlig den eldste) b-mennesker og orker å være lenge oppe.

Hva tror dere?

Et annet alternativ er tradisjonell pakketur, til Mallorca eller noe. Men vi har ikke råd til begge deler.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300458-til-london-med-eller-uten-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Om mannen min og jeg skulle til London ville det primære målet for turen vært tid for hverandre, og vi ville nok ikke hatt med barna da, nei.

Hadde målet derimot først og fremst vært å oppleve London, og da ikke først og fremst nattestid, ville vi gjerne hatt med barna.

Så det spørs helt hva dere vil med turen, synes jeg!

Dere voksne får nok litt mindre "feriefølelse" (i betydning avslapning) på storbyferie med barn enn på sydenferie med barn. Det krever mer planlegging å utnytte dagene i en storby, slik at alle får litt glede av oppholdet.

Det betyr ikke at jeg mener at dere ikke bør dra til London med barna, jeg har selv gjort det. Men det legger litt ansvar på meg som "turarrangør", spesielt hvis dere skal være bare noen dager.

Sydenturer trenger heller ikke være bare strandliv, vi har alltid leiebil og tar daglige utflukter. Men det blir et annet tempo over dagene enn i storbyer.

Generelt er det jo stor forskjell på familieferie og en tur med bare voksne, så det er vanskelig for oss å prioritere for dere.

Dere voksne får nok litt mindre "feriefølelse" (i betydning avslapning) på storbyferie med barn enn på sydenferie med barn. Det krever mer planlegging å utnytte dagene i en storby, slik at alle får litt glede av oppholdet.

Det betyr ikke at jeg mener at dere ikke bør dra til London med barna, jeg har selv gjort det. Men det legger litt ansvar på meg som "turarrangør", spesielt hvis dere skal være bare noen dager.

Sydenturer trenger heller ikke være bare strandliv, vi har alltid leiebil og tar daglige utflukter. Men det blir et annet tempo over dagene enn i storbyer.

Generelt er det jo stor forskjell på familieferie og en tur med bare voksne, så det er vanskelig for oss å prioritere for dere.

Ja, jeg skulle ønske vi kunne gjort begge deler....både parferie i London OG sydentur med familien......men vi har jo ikke råd til det..... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...