Gjest Pengegrisen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Sparer dere fast beløp til barna? Og/eller har de sparebøsse? Setter dere pengegaver inn på sparekontoen, eller bruker dere det til nye sko, dress osv? Hvor mye har barna på konto, og hvor gamle er de? Sønnen min er 3 år og har 12 000,- på labb og line konto i aprebank1. Han har bøsse, og jeg sparer 100,- kr i mnd. Noen få pengegaver settes inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizasparegris:-) Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Vår sønn på 3 år har ca 13.000kr..Vår datter på 7år ca.23.000kr.Sparer 300 på begge barn i mnd.Så setter vi inn litt nå og da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Sønnen min på 6 hadde kr. 173,50 på sparegrisen under siste opptelling . Bankkonto har hverken han eller lillebror. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg sparer 200,- til hver av dem pr mnd, de har hver sin konto i banken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jentene våre har ikke helt egne bankkontoer, men de har kontoer i vårt navn. Tror de har omtrent 5000,- hver, og det er etter gaver de har fått. Vi sparer ikke noe fast beløp til dem enda. De har også brukt av sparepengene sine, men foreløpig i liten grad. Nå er det snakk om at storesøster må ha ny sykkel, og at hun skal betale halvparten selv. Synes det er helt stuerent å la ungene bruke av "egne" penger til ting de ønsker seg, altså i kategorien ting de trenger av en viss størrelse/prisklasse. Sunt å se at ikke alt bare kommer rekende på ei fjøl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uten nick her Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nei, de har ingenting. Barnetrygden går med til regninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Min sønn på snart 5 år har rett over 20 000,- på konto som jeg har satt inn bursdags- og julegavepenger på. Sparer også kr 200,- pr mnd. I tillegg har både onkel og mommo og moffa opprettet kontoer til han som de setter inn litt nå og da på. Onkel har bestemt at pengene han sparer til lillegutt skal være øremerket billappen. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Min sønn på snart 5 år har rett over 20 000,- på konto som jeg har satt inn bursdags- og julegavepenger på. Sparer også kr 200,- pr mnd. I tillegg har både onkel og mommo og moffa opprettet kontoer til han som de setter inn litt nå og da på. Onkel har bestemt at pengene han sparer til lillegutt skal være øremerket billappen. :-) ''I tillegg har både onkel og mommo og moffa opprettet kontoer til han som de setter inn litt nå og da på.'' Det er jo veldig flott, da, at så mange tenker på podens økonomiske framtid! Men jeg må jo bare spørre: Er det flere barnebarn/nevøer/nieser i familien som har samme fortrinn? Ser liksom for meg at dette blir veldig dyrt etter hvert hvis det ramler inn mange barnebarn/nevøer/nieser. Bare spør av nysgjerrighet, altså. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foretstyr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 ''I tillegg har både onkel og mommo og moffa opprettet kontoer til han som de setter inn litt nå og da på.'' Det er jo veldig flott, da, at så mange tenker på podens økonomiske framtid! Men jeg må jo bare spørre: Er det flere barnebarn/nevøer/nieser i familien som har samme fortrinn? Ser liksom for meg at dette blir veldig dyrt etter hvert hvis det ramler inn mange barnebarn/nevøer/nieser. Bare spør av nysgjerrighet, altså. :-) He he, det er nok bare min lillegutt enn så lenge. Jeg har bare et søsken og han er nok noen år unna å få barn. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 He he, det er nok bare min lillegutt enn så lenge. Jeg har bare et søsken og han er nok noen år unna å få barn. :-) Da skjønner jeg det godt. :-) Og det er jo svært hyggelig at de har lyst til å gjøre dette, da, det vil absolutt komme godt med når "den tid kommer". :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my31 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 He he, det er nok bare min lillegutt enn så lenge. Jeg har bare et søsken og han er nok noen år unna å få barn. :-) Der blei det litt rot med nicka, gitt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moren til jente på fem Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Dattera mi på 5,5 år har litt over 3000 på sparekonto. Dette er penger ho har spart selv fra gaver og småslumper ho har fått stundomtil og som ho har puttet på sparegrisen. Jeg sparer ikke til ho utenom det ho selv sparer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikklaus Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Svigerfar setter inn 250 000 kroner til hvert av barnebarna når de blir født. Jeg tror kanskje han synes det holder med seks barnebarn ;-) Vi sparer ikke til barna ellers, men de sparer litt av pengene de får til bursdager, jul osv. Hver av dem har vel rundt 3000 kroner hver på egen bankbok (og det er kun de pengene de vet om selv). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Svigerfar setter inn 250 000 kroner til hvert av barnebarna når de blir født. Jeg tror kanskje han synes det holder med seks barnebarn ;-) Vi sparer ikke til barna ellers, men de sparer litt av pengene de får til bursdager, jul osv. Hver av dem har vel rundt 3000 kroner hver på egen bankbok (og det er kun de pengene de vet om selv). Wow - det var mye! Nesten så svigerfar burde ha inverstert det i noe som ga bedre avkastning enn bankkonto. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikklaus Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Wow - det var mye! Nesten så svigerfar burde ha inverstert det i noe som ga bedre avkastning enn bankkonto. Han har investert så det holder også ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizasparegris:-) Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Svigerfar setter inn 250 000 kroner til hvert av barnebarna når de blir født. Jeg tror kanskje han synes det holder med seks barnebarn ;-) Vi sparer ikke til barna ellers, men de sparer litt av pengene de får til bursdager, jul osv. Hver av dem har vel rundt 3000 kroner hver på egen bankbok (og det er kun de pengene de vet om selv). WOW sier bare jeg.For en svigerfar.Men når man har råd til det,så hvorfor ikke.Det er jo vår jobb som foreldre til å oppdra ungene våre til å ikke bli bortskjemte utakknemlige "små beist":-) Her i huset får de ihvert fall ikke alt de peker på.Men de får ikke for lite heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Våre to eldste fikk, så lenge oldemoren levde, 4000,- hver i julegave. Dette står på sparekontoen deres. I tillegg sparer de det meste av pengegavene de får + at pappaen tømmer lommeboka for mynter rett som det er, og deler det på de 3 sparebøssene ungene har. De to eldste har godt over 20.000,- på konto, minstemann har vel rundt 6000,-, siden oldemor døde 3 mnd etter at han ble født. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Svigerfar setter inn 250 000 kroner til hvert av barnebarna når de blir født. Jeg tror kanskje han synes det holder med seks barnebarn ;-) Vi sparer ikke til barna ellers, men de sparer litt av pengene de får til bursdager, jul osv. Hver av dem har vel rundt 3000 kroner hver på egen bankbok (og det er kun de pengene de vet om selv). Oi, det var mye! Det er vel til og med så mye at overformynderiet kommer inn i bildet? Tror derfor ikke jeg ville latt så mye penger stå i barnets navn. Det vil jo også kunne begrense barnets mulighet til senere stipend og studielån. Ellers er det jo selvfølgelig en kjempefin fødselsgave! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Våre to eldste fikk, så lenge oldemoren levde, 4000,- hver i julegave. Dette står på sparekontoen deres. I tillegg sparer de det meste av pengegavene de får + at pappaen tømmer lommeboka for mynter rett som det er, og deler det på de 3 sparebøssene ungene har. De to eldste har godt over 20.000,- på konto, minstemann har vel rundt 6000,-, siden oldemor døde 3 mnd etter at han ble født. Oi, det var synd, og nesten litt "urettferdig" for minstemann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Oi, det var synd, og nesten litt "urettferdig" for minstemann! Hvorfor det? Oldemor er jo død, så derfra kan det ikke komme mer penger. Oldemor kunne jo heller ikke forutse hvor mange oldebarn som kom, ei heller når hun ville dø. Slik er jo bare livet. Min gamle farmor delte ut penger og verdisaker mens hun levde. Min lillesøster ble født etter hennes død, og har dermed ikke fått noe som helst. Men det er da ikke synd på lillesøster av den grunn. Min lillesøster er mye yngre enn meg, så hun fikk oppleve at foreldrene hadde mer penger å rutte med i hennes oppvekst. Hun fikk mer av det hun ønsket seg, og hun fikk absolutt mer hjelp økonomisk av foreldrene da hun flyttet hjemmefra. Så det jevner seg ut gjennom et livsløp. Og - livet er ikke pinlig rettferdig, rett og slett. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.