Gå til innhold

Har barna deres mye penger i banken?

Gjest Pengegrisen

Anbefalte innlegg

Jeg betalte mesteparten av lappen min selv også. Hvorfor skulle jeg FÅ den? Vi er mange søsken så foreldrene mine hadde ikke mulighet til å betale lappen til alle.

Vi har ikke mange unger, men jeg akter ikke betale hele lappen til de likevel. De får jobbe og kære at alt koster.

Hilsen den beinharde

Jeg er veldig glad for at foreldrene mine betalte for sertifikatet mitt. Når jeg var 18 år gammel, bodde jeg i Oslo og hadde ikke behov for å ha lappen. De ville allikevel sponse meg, så jeg fikk lappen når jeg var 19 år gammel. På den tiden var jeg student og jeg hadde neppe hatt råd til å betale noe slikt selv.

Etterhvert ble jeg gift og vi fikk vårt første barn. Da bestemte vi oss for å flytte til hjemstedet mitt. Vi var da midt i etableringsfasen og hadde rett og slett ikke hatt mulighet til å betale for sertifikatet selv. Siden vi bor på et sted der det er håpløst å ta kollektivtrafikk, er vi nødt å kunne kjøre bil for i det hele tatt å kunne levere unger i barnehagen og jobbe utenfor hjemmet.

Hadde jeg ikke fått sertifikatet av foreldrene mine, så hadde vi heller ikke kunnet bo her vi bor nå.

Jeg mener det er så mye som koster når man er i etableringsfasen, at dersom foreldrene har råd til å betale sertifikatet, synes jeg det er veldig fint! Det er tross alt snakk om mangfoldige tusenlapper og jeg tror ikke så mange unge idag har råd til dette. Jeg tror det er andre måter å unngå å skjemme bort ungene sine på, enn nettopp å fjerne subsidier til lappen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

6

• Lillemus

3

• morsan

3

• jubalong70

3

candyqueen_83

kjempesnilt...Du trenger ikke jobbe for de pengene din mor sparte for deg;o)

Nei, men jeg må jo uansett jobbe for resten. Og jeg har aldri hatt lyst til å "kaste bort " de pengene hun har spart, jeg har ikke rørt noe av det, og vil spare til jeg må ta opp lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at foreldrene mine betalte for sertifikatet mitt. Når jeg var 18 år gammel, bodde jeg i Oslo og hadde ikke behov for å ha lappen. De ville allikevel sponse meg, så jeg fikk lappen når jeg var 19 år gammel. På den tiden var jeg student og jeg hadde neppe hatt råd til å betale noe slikt selv.

Etterhvert ble jeg gift og vi fikk vårt første barn. Da bestemte vi oss for å flytte til hjemstedet mitt. Vi var da midt i etableringsfasen og hadde rett og slett ikke hatt mulighet til å betale for sertifikatet selv. Siden vi bor på et sted der det er håpløst å ta kollektivtrafikk, er vi nødt å kunne kjøre bil for i det hele tatt å kunne levere unger i barnehagen og jobbe utenfor hjemmet.

Hadde jeg ikke fått sertifikatet av foreldrene mine, så hadde vi heller ikke kunnet bo her vi bor nå.

Jeg mener det er så mye som koster når man er i etableringsfasen, at dersom foreldrene har råd til å betale sertifikatet, synes jeg det er veldig fint! Det er tross alt snakk om mangfoldige tusenlapper og jeg tror ikke så mange unge idag har råd til dette. Jeg tror det er andre måter å unngå å skjemme bort ungene sine på, enn nettopp å fjerne subsidier til lappen ;-)

Jeg ble også sponset, men bare delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Bare meg som svarer

Våre to eldste fikk, så lenge oldemoren levde, 4000,- hver i julegave. Dette står på sparekontoen deres.

I tillegg sparer de det meste av pengegavene de får + at pappaen tømmer lommeboka for mynter rett som det er, og deler det på de 3 sparebøssene ungene har.

De to eldste har godt over 20.000,- på konto, minstemann har vel rundt 6000,-, siden oldemor døde 3 mnd etter at han ble født. :(

Sparer dere ikke barnetrygden til dem engang? Det er vel det minste man kan gjøre! ;-)

Stakkars barn med så gnitne foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer dere ikke barnetrygden til dem engang? Det er vel det minste man kan gjøre! ;-)

Stakkars barn med så gnitne foreldre!

Ja, jeg synes også veldig synd på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...