Gå til innhold

2 dager til Riga!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får vente noen dager til. Da blir det Thailandtur på meg:-) Og så må vel snart sommerferien planlegges???

Thailand! Oj, så utrolig herlig da!!!!

Sommerferien her i huset blir ganske rolig. Blir vel en tur til Førde på Landsskytterstevnet, og kanskje en helgetur til Sverige.

Ellers blir det stort sett oppussing tror jeg - sukk...

Thailand! Oj, så utrolig herlig da!!!!

Sommerferien her i huset blir ganske rolig. Blir vel en tur til Førde på Landsskytterstevnet, og kanskje en helgetur til Sverige.

Ellers blir det stort sett oppussing tror jeg - sukk...

Vi må nesten reise bort. Gubben driver selvstendig, og om vi er hjemme er det alltid noen som ringer og maser om småting...

Vi er ofte i sverige ettersom vi bor nærme grensen. Om være et flott kan jeg anbefale en tur med Kosterbåten. (Båt fra Strömstad til Koster - lei sykkel der eller ligg på stranda). Har hatt noen nydelige dager der ute:-)

Vi vet egentlig lite om byen, men har hørt mye om fin arkitektur, mye fin lin og spa i Jurmala!!!

Har ikke vært i Jurmala, men gamlebyen i Riga var OK og også Art Noveau-distriktet.

Har også hørt at okkupasjonsmusseet skal være bra, men det fikk jeg ikke med meg.

Annonse

Vi må nesten reise bort. Gubben driver selvstendig, og om vi er hjemme er det alltid noen som ringer og maser om småting...

Vi er ofte i sverige ettersom vi bor nærme grensen. Om være et flott kan jeg anbefale en tur med Kosterbåten. (Båt fra Strömstad til Koster - lei sykkel der eller ligg på stranda). Har hatt noen nydelige dager der ute:-)

KJenner noen med hytte på Koster. De får ikke fullrost stedet.

Strømstad og Koster blir litt langt sør for en korttur for oss. Østersund blir vel mer aktuelt, men tusen takk for tipset :)

Har ikke vært i Jurmala, men gamlebyen i Riga var OK og også Art Noveau-distriktet.

Har også hørt at okkupasjonsmusseet skal være bra, men det fikk jeg ikke med meg.

Regner med det blir noen museer på oss også.

Jurmala ligger visstnok bare 30 min med tog unna Riga. Regner med vi tar oss en tur :)

Gleder meg!!!

God tur, og kos dere masse! Vi reiste ofte på slike turer før, da barna var yngre og gledet seg til å være hos besteforeldre. Vi reiste oftest til Paris, og da startet helgen alltid med en flaske sjampis i sengen.

Nå derimot er det vanskeligere å reise fra, spesielt barnet på 14. Hun synes det er uuuurettferdig hvis vi drar uten henne... Og sjampis i sengen er defintivt ikke det samme med en 14-åring i rommet!

mvh

Gjest Tatjana

Regner med det blir noen museer på oss også.

Jurmala ligger visstnok bare 30 min med tog unna Riga. Regner med vi tar oss en tur :)

Gleder meg!!!

Vi tok tog til Jurmala, og det var en opplevelse jeg aldri glemmer! Slike gammeldagse trebenker på toget i stedet for seter, og et somletog som putret av gårde i langsom fart. Jeg følte meg hensatt til begynnelsen av 1900-tallet. :-)

God tur, og kos dere masse! Vi reiste ofte på slike turer før, da barna var yngre og gledet seg til å være hos besteforeldre. Vi reiste oftest til Paris, og da startet helgen alltid med en flaske sjampis i sengen.

Nå derimot er det vanskeligere å reise fra, spesielt barnet på 14. Hun synes det er uuuurettferdig hvis vi drar uten henne... Og sjampis i sengen er defintivt ikke det samme med en 14-åring i rommet!

mvh

Hi, hi - champis og 14-åringer hører definitivt ikke sammen i noen sammenheng :)

Våre på 8 og 7 synes også det er urettferdig at vi får reise og ikke de, men hører vi på det øret? Neida :D

Vi tok tog til Jurmala, og det var en opplevelse jeg aldri glemmer! Slike gammeldagse trebenker på toget i stedet for seter, og et somletog som putret av gårde i langsom fart. Jeg følte meg hensatt til begynnelsen av 1900-tallet. :-)

Ååå, det høres jo kjemperomantisk ut :)

Gjest Riga in my pocket

Nyt det! :-)

Takk og pris at dere skal til en såpass "kjedelig" by som Riga, da, og ikke f eks Paris, for da trenger dere ikke ha dårlig samvittighet for å tilbringe ekstra mye tid på hotellrommet istedenfor å fly rundt i gatene...;-)

Jeg likte Riga godt jeg. Syntes det hadde sin sjarm at byen også var litt slitt. Har vært der to ganger, og drar gjerne tilbake igjen.

Annonse

Jeg likte Riga godt jeg. Syntes det hadde sin sjarm at byen også var litt slitt. Har vært der to ganger, og drar gjerne tilbake igjen.

Jeg har ikke noe imot at byer er 'slitte', men jeg selv om gamlebyen var spennende bygningsmessig, var den påfallende død. Vi trasket rundt der en lørdag formiddag, og det var utrolig lite folk ute, og jeg synes ikke butikkene var så sjarmerende. I tillegg synes jeg at det var mye dårlig service rundt omkring. De har tydeligvis ikke klart å kvitte seg med Sovjet-tiden på det området....;-)

Men jeg koste meg og hadde det fint, men ikke slik at jeg tenkte "hit vil jeg gjerne dra en gang til", som jeg har tenkt om mange andre byer jeg har vært i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...