Gå til innhold

Om å snakke sant!

Anbefalte innlegg

Vår datter på 7 år er begynt å skrøne for tiden. Vet ikke helt hvorfor hun gjør det,har aldri vært noe problem før.

Hun kan f.eks si at hun har laget en ting hun har fått av en annen,eller si at hun kan mestre ting hun ikke har prøvd engang.Hun hadde sagt til en venninne at hun hadde hoppet fra 5-meteren,sannheten var at hun hoppet fra 3-meteren og det vet hun godt.

Dette er jo for så vidt harmløse greier, men vi snakker med henne hvor dumt det er å si ting som ikke er sant.Hun forsvarer seg med at"...jeg bare tullet jeg mamma...".Jeg sier da at å tulle er greit,men da må man si at det er tull før man glemmer det, eller så blir det løgn.

Er det alderen?Er det noe som er vanlig for barn på hennes alder?Oppfatter ikke henne som skrytete på noen måte.Disse små løgnene kommer liksom helt naturlig:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300476-om-%C3%A5-snakke-sant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke uvanlig ihvertfall

Vår datter på 5 år har også mye å fortelle for tiden. Særlig hvis storesøsken har fortalt fra skolen sin så har hun en lignende historie som hun sier rett etterpå.

Det går nok over så vi får bare oppfordre fortsatt til å si sannheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...