Gå til innhold

Veldig vondt i hodet og høy feber, 5 år

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

5-åringen har hanglet noen dager, med hoste og snørr (uten farge, riktignok) og litt halsvondt. I kveld fikk hun veldig, veldig vondt i hodet, ba om å få legge seg umiddelbart etter barne-tv (helt unormalt) og sovnet som en stein. Våknet igjen for en times tid siden, og hadde kjempevondt i hodet. Og høy feber.

Målte ikke feberen, kjente at ungen var som ei glo, så jeg puttet i henne en stikkpille og la henne på sofan. Der sovnet hun igjen tvert, og hun er fortsatt god og varm selv om hun ikke har teppe over seg.

Er dette influensaen?

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Kan sikkert være influensaen, men du bør sjekke om hun er nakkestiv eller har utslett på kroppen - ikke for å skremme deg, men jeg gjør alltid det hvis mine barn er veldig syke.

God påminnelse!

Feberen har gått litt ned nå, men hun er syk, ja... Stakkars skjerten min!

Jeg tror det er lurt å måle feberen før du gir noe febernedsettende.

Hvis du skulle få behov for å ta kontakt med lege er temperaturen alltid det første de spør om, og da er det greit å vite.

Mine unger hater å ta tempen, men når de er så slappe går det greit.

Håper det går bedre idag :-)

Gjest ViViola

Jeg tror det er lurt å måle feberen før du gir noe febernedsettende.

Hvis du skulle få behov for å ta kontakt med lege er temperaturen alltid det første de spør om, og da er det greit å vite.

Mine unger hater å ta tempen, men når de er så slappe går det greit.

Håper det går bedre idag :-)

Er enig i det med feberen, men det gikk litt "fort i svingene" her tidligere.

Hun sov godt i natt, men våknet glovarm og med hodepine i dag tidlig. Målte temp og la inn stikkpille, så nå ligger hun som et slips på sofan. Stakkar liten!

Det er vel "bare" influensaen som har kommet i hus, kan det virke som...

Annonse

Gjest ViViola

Sønnen min på 7 hadde også slik for et par uker siden. Veldig til hodepine og feber, ellers ingen plager, kanskje litt snørrete. Varte en liten uke. Regner med det var influensaen.

Ikke noe morsomt når de blir syke, altså... Og selvfølgelig kommer slikt når det er som mest travelt - her skal feires 7-årsdag i helga... Ja-ja.

Har konkludert med at det må være influensa, ja, og det må få ta den tiden det tar.

Hei

Det ante ikke jeg!

Tok med barnet på legevakten etter en uke med litt feber og mye vondt i hodet (ingen særlig klaging over halsen, så vidt jeg kan huske, men så var det det med hukommelsen da...)

Barnelegen sa at hodepine kunne være symptom på streptokokker i halsen, og testen viste at det var det!

Så da fikk vi antibiotikakur og hele pakka.

God bedring

Hilsen

Gjest ViViola

Hei

Det ante ikke jeg!

Tok med barnet på legevakten etter en uke med litt feber og mye vondt i hodet (ingen særlig klaging over halsen, så vidt jeg kan huske, men så var det det med hukommelsen da...)

Barnelegen sa at hodepine kunne være symptom på streptokokker i halsen, og testen viste at det var det!

Så da fikk vi antibiotikakur og hele pakka.

God bedring

Hilsen

Huff, det var ille!

Var hos legen med henne rett før hodepinen startet, han kikket og så i halsen og lyttet på brystet, men gjorde ikke noe mer. Nå har hun ikke lenger vondt i hodet, men hun klager fortsatt på "vondt nedover i halsen".

Allmentilstanden er god, da, så jeg vet da søren helt hva jeg skal gjøre. Hm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...