Gå til innhold

Noen som har angret på navnevalg til barna?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd.

Til førstemann klarte jeg å velge et navn som noen år senere dukket opp på ti på topp-listene, jeg som ikke ønsker navn som alle andre har... Men hun kler navnet sitt veldig godt.

''Til førstemann klarte jeg å velge et navn som noen år senere dukket opp på ti på topp-listene, jeg som ikke ønsker navn som alle andre har..''

Dere har med andre ord vært trendsettere! ;-)

Man kan jo ikke gjøre så mye med utviklingen etter at man har gitt barnet sitt navn, da. Tar seg dårlig ut å drive oppsøkende virksomhet blant nybakte foreldre for å få dem til å velge et annet navn;-)

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• annegunn

6

• tonie

6

• AAA

3

Mest aktive i denne tråden

Hehe, gjett om noen føler seg truffet her :) Da jentungen fikk navnet sitt var et av de viktigste kriteriene at det ikke skulle være et ti på topp-navn...

Jeg får trøste meg med at jeg har god smak...

Hehe, omtrent slik jeg tenkte også ;-)

Jeg fabulerte litt omkring navnet Embla i og med at vi kjente en Emma. Ungen vår skulle jo helst ikke dele navn med noen ;-)

Jeg ble nedstemt av papsen og storesøster, så da endte vi på Emma tilslutt :)

Jeg husker når vi fortalte ungenes oldemor (hun var da 84 år gammel) at babyen skulle hele Emma. Hun holdt på å ramle av stolen og utbrøt: "Emma!! Det ær jo kona te'n Oluf!! huff a'mei. Ær jo bare gamle damer som heter det!!" :-DD

Gjest Ulvinnen

Jeg er fornøyd med valget av navn på barna mine, men det hender at jeg angrer på at jeg ikke trumfet gjennom det andrenavnet jeg ønsket til sønnen min. Men til gjengjeld så ble det den stavemåten som jeg ønsket til førstenavnet hans, så det var et bra kompromiss.

AneM1365380603

Jeg fabulerte litt omkring navnet Embla i og med at vi kjente en Emma. Ungen vår skulle jo helst ikke dele navn med noen ;-)

Jeg husker når vi fortalte ungenes oldemor (hun var da 84 år gammel) at babyen skulle hele Emma. Hun holdt på å ramle av stolen og utbrøt: "Emma!! Det ær jo kona te'n Oluf!! huff a'mei. Ær jo bare gamle damer som heter det!!" :-DD

Jeg var trillepike for en jente som het Emma for ca 20 år siden. Min mor sa "Stakkars liten jente som har et sånt kjerringnavn". I dag tror jeg hun faktisk liker det navnet. Og, ja.. Hun var stor fan av Oluf ;)

Men dette er egentlig et godt eksempel på hvordan oppfatningen endrer seg. Jeg har også forbundet Emma med fru Raillkattli i gamle dager, men med tiden har jeg både endret betoning og oppfatning::-)

Annonse

Men dette er egentlig et godt eksempel på hvordan oppfatningen endrer seg. Jeg har også forbundet Emma med fru Raillkattli i gamle dager, men med tiden har jeg både endret betoning og oppfatning::-)

Ja, ikke sant ;-)

Jeg husker første gang jeg møtte en liten Borghild. Jeg ble virkelig satt ut. Hvordan var det mulig for en søt liten jente å hete Borghild, lissom? Plutselig ble Borghild et helt greit navn på en liten jente ;-)

''Til førstemann klarte jeg å velge et navn som noen år senere dukket opp på ti på topp-listene, jeg som ikke ønsker navn som alle andre har..''

Dere har med andre ord vært trendsettere! ;-)

Man kan jo ikke gjøre så mye med utviklingen etter at man har gitt barnet sitt navn, da. Tar seg dårlig ut å drive oppsøkende virksomhet blant nybakte foreldre for å få dem til å velge et annet navn;-)

Det er mange måter å se det på, ja, jeg trøster meg med min gode smak :) Blir spennede om vi 'treffer' på same måte med Lillevill - hun har et navn som absolutt ikke er vanlig nå, men jeg ser det godt kan komme...

Det er mange måter å se det på, ja, jeg trøster meg med min gode smak :) Blir spennede om vi 'treffer' på same måte med Lillevill - hun har et navn som absolutt ikke er vanlig nå, men jeg ser det godt kan komme...

Åh, nå ble jeg nysgjerrig på navnet hennes;) Tenk om hun heter det samme som enten min eldste eller min yngste ;) De har også navn som var helt uvanlige når de fikk dem, men det aner meg at de kan bli polulære etterhvert!

Ja, ikke sant ;-)

Jeg husker første gang jeg møtte en liten Borghild. Jeg ble virkelig satt ut. Hvordan var det mulig for en søt liten jente å hete Borghild, lissom? Plutselig ble Borghild et helt greit navn på en liten jente ;-)

Jeg har ikke kommet dit helt ennå - den Broghild jeg kjente best døde i fjor mange og nitti år gammel....;-/

Åh, nå ble jeg nysgjerrig på navnet hennes;) Tenk om hun heter det samme som enten min eldste eller min yngste ;) De har også navn som var helt uvanlige når de fikk dem, men det aner meg at de kan bli polulære etterhvert!

Nei, hun heter det samme som Velouria sin første....

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1204213464' post='3815833]

God smak! :D

Ja veldig god smak. Bare så synd at jeg er gift med en mann med dårlig smak som ikke ville ha det. Sukk.

Jaja, ungene fikk fine navn likevel da. ;-) Og kanskje jeg kan få et barnebarn som kan hete Lotte? Tjihi...

Dersom jeg hadde fått barn som 18 åring hadde de nok hett

Dmitry Konstaniin

Anna Karenina

Marcus Anthonius (eller verre Marc-Anthony)

Ane Rikke

og andre litt høytsvevende navn.

Jeg velger fortsatt utenfor popularitets lista, men har moderert meg litt!

Ane Rikke? Den er slem!

"Hva heter du, da, jenta mi?"

"AneRikke!"

;-)

Annonse

Nei, hun heter det samme som Velouria sin første....

Ja, det navnet tror jeg at jeg husker. Det er jo egentlig et klassisk navn som holder seg bra hele tiden. Vet ikke om det er et navn som ligger på en typisk 10-på-topp-liste? Iallefall et veldig pent navn :)

Dersom jeg hadde fått barn som 18 åring hadde de nok hett

Dmitry Konstaniin

Anna Karenina

Marcus Anthonius (eller verre Marc-Anthony)

Ane Rikke

og andre litt høytsvevende navn.

Jeg velger fortsatt utenfor popularitets lista, men har moderert meg litt!

Det var nok lurt av deg:)

Gjest elias-mamma

Nei, jeg er veldig fornøyd med navnet på vår sønn, han er oppkalt etter tippoldefaren sin, og trives godt med det navnet. Men vi valgte det mens det ennå var litt sært og rart og sjelden, og så plutselig boomet det, Eliasbåten kom, og nå er det på ti-på-topp-listen... Det syns jeg jo er litt rart, i og med at vi valgte et litt spesielt navn som dermed ikke er det lenger, men det har jo den fordelen at det er mange andre som også syns navnet er fint, og det er blitt såpass vanlig at vår sønn ikke kommer til å oppleve å ha et "rart" navn.

Ja, det navnet tror jeg at jeg husker. Det er jo egentlig et klassisk navn som holder seg bra hele tiden. Vet ikke om det er et navn som ligger på en typisk 10-på-topp-liste? Iallefall et veldig pent navn :)

Det ligger absolutt ikke på topp ti nå, men er jo et navn i samme sjanger som det som er populært nå. Så vi venter i spenning, hehe...

Jeg husker jo ikke hva din første heter engang, men jeg har visst det engang, tror jeg.

Gjest tanta til beates søster

Litt morsomt det der, min bestemor het Mathea, og likte aldri det navnet. Men nå heter ett av barnebarna nettopp det, og det er jo et nydelig navn, som også er blitt populært. Men hvis bestemor hadde levd da de skulle kalle opp barnet hadde hun sikkert protestert ;-)

Om endel år kommer det sikkert en haug av Kari, Lars, Ola og Berit igjen....

Det ligger absolutt ikke på topp ti nå, men er jo et navn i samme sjanger som det som er populært nå. Så vi venter i spenning, hehe...

Jeg husker jo ikke hva din første heter engang, men jeg har visst det engang, tror jeg.

Shit au... Hun heter Johanna :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...