Gå til innhold

Noen som har angret på navnevalg til barna?

Anbefalte innlegg

Litt morsomt det der, min bestemor het Mathea, og likte aldri det navnet. Men nå heter ett av barnebarna nettopp det, og det er jo et nydelig navn, som også er blitt populært. Men hvis bestemor hadde levd da de skulle kalle opp barnet hadde hun sikkert protestert ;-)

Om endel år kommer det sikkert en haug av Kari, Lars, Ola og Berit igjen....

Jeg har noen ganger lurt på hva mine barnebarn kommer til å hete? Kari, Lars og Ola? Eller det blir kanskje heller oldebarna som vil hete det? Det sies at navn går i 100-årsbølger, så våre barnebarn vil kanskje hete Gunvor, Hildur, Kaspara, Oluf etc ;-)

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• annegunn

6

• tonie

6

• AAA

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har noen ganger lurt på hva mine barnebarn kommer til å hete? Kari, Lars og Ola? Eller det blir kanskje heller oldebarna som vil hete det? Det sies at navn går i 100-årsbølger, så våre barnebarn vil kanskje hete Gunvor, Hildur, Kaspara, Oluf etc ;-)

Tror navnene du nevner er rett rundt hjørnet jeg - har hørt flere småttiser fått navn som Trygve, Einar, Arne Martin og Berit i det siste. Og da er vel ikke Marit, Nina, Robert, Elin, Trude, Torbjørn, Hilde, Anne Berit etc langt unna heller? Syns dét blir snedig jeg... :)

Annonse

Gjest enda en Eliasmamma

Nei, jeg er veldig fornøyd med navnet på vår sønn, han er oppkalt etter tippoldefaren sin, og trives godt med det navnet. Men vi valgte det mens det ennå var litt sært og rart og sjelden, og så plutselig boomet det, Eliasbåten kom, og nå er det på ti-på-topp-listen... Det syns jeg jo er litt rart, i og med at vi valgte et litt spesielt navn som dermed ikke er det lenger, men det har jo den fordelen at det er mange andre som også syns navnet er fint, og det er blitt såpass vanlig at vår sønn ikke kommer til å oppleve å ha et "rart" navn.

Vi valgte også Elias før det blei populært. Vi mener selvsagt at navnet ble populært pga vår sønn da selvsagt;o)

Syns det er et utrolig vakkert navn på en utrolig vakker gutt:o)

Tror navnene du nevner er rett rundt hjørnet jeg - har hørt flere småttiser fått navn som Trygve, Einar, Arne Martin og Berit i det siste. Og da er vel ikke Marit, Nina, Robert, Elin, Trude, Torbjørn, Hilde, Anne Berit etc langt unna heller? Syns dét blir snedig jeg... :)

Jeg kjenner iallefall to gutter som heter Trygve, så det er mulig du har rett :)

Hvis mine barnebarn kommer til å få navn som tilhører mine besteforeldre og deres søsken, kan bl a følgende navn bli aktuelle:

Olga, Helga, Gunda, Klara, m fl

Det har jo vært veldig poppis med jentenavn som slutter på -a nå, men det har jo ikke innbetaffet noen av de ovennevnte...;-)

Gjest up and coming

Hvis mine barnebarn kommer til å få navn som tilhører mine besteforeldre og deres søsken, kan bl a følgende navn bli aktuelle:

Det har jo vært veldig poppis med jentenavn som slutter på -a nå, men det har jo ikke innbetaffet noen av de ovennevnte...;-)

Det er to veldig søte Klara-er i barnehagen vår.

Det er to veldig søte Klara-er i barnehagen vår.

Er det? Wow! Da begynner det kanskje å komme slike navn allerede nå.

Ser forresten at jeg hadde en komisk skrivefeil som skulle vært innbefattet...;-) Ja, ja, går litt fort innimellom;-)

Jeg vet om ei lita Helga :-)

Annonse

Begge mine har to navn.

Vi har valgt et hver, og snuppa sitt siste navn er jeg ikke helt fornøyd med enda...Men venner meg nok til det...

Vi har byttet etternavn på snuppen.Det gjorde vi da han ble storebror, nettopp på grunn av at vi angret.

Ane Rikke? Den er slem!

"Hva heter du, da, jenta mi?"

"AneRikke!"

;-)

Akkurat det er vel helst en liten spøk, men jeg husker eg sa det til ein venninne og hun tenkte seg om litt og sa: Ane Rikke. Det var faktisk veldig fint.. :-)

Hun har faktisk en datter som heter Rikke ( men ikke Ane) :-)

Dersom jeg hadde fått barn som 18 åring hadde de nok hett

Dmitry Konstaniin

Anna Karenina

Marcus Anthonius (eller verre Marc-Anthony)

Ane Rikke

og andre litt høytsvevende navn.

Jeg velger fortsatt utenfor popularitets lista, men har moderert meg litt!

Ane Rikke du.... Hihihi...

Jeg vet om en som heter Lene Stol. Og det er helt sant. ;-)

Dersom jeg hadde fått barn som 18 åring hadde de nok hett

Dmitry Konstaniin

Anna Karenina

Marcus Anthonius (eller verre Marc-Anthony)

Ane Rikke

og andre litt høytsvevende navn.

Jeg velger fortsatt utenfor popularitets lista, men har moderert meg litt!

Jeg vet om en som heter Anna Karenina (eller hvordan det skrives).

Jeg er glad for at jeg har et navn som ikke "alle andre" heter. Jeg kjenner en som hadde fellesnavn med sju andre elever i klassen, og det synes jeg høres slitsomt ut.

Ikke gi uttrykk ovenfor barnet ditt hvis du angrer på navnevalget. Antakelig blir h*n påvirket av det.

Jeg kommer ikke til å velge navn til barnet mitt ut fra andres meninger. I familien til samboeren min pleier de ikke å avsløre navnet på barnet før dåpen, og det synes jeg er en fin tradisjon som vi kommer til å videreføre når vi nå snart blir foreldre. Så slipper vi innblanding fra andre.

Jeg synes det er ufint å si til folk at man synes navnet de har valgt til barnet sitt er rart, stygt osv. Foreldrene mine opplevde det da de valgte navn til søsteren min, til tross for at det er et helt normalt navn som alle har hørt om.

Klara er særdeles populært her i Norges naboland mot sør. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...