Gjest snart mamma igjen Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Ok, jeg har noen navn til som jeg har tenkt på. Hva syns dere om disse da: Mathea Rachel Hanna Esther 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Liker Hanna, de andre blir litt for gammeltestamentlige for meg. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes Hanna er utrolig fint, men av en eller annen grunn synes jeg det er penest når det skrives Hannah. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Mathea - for gammeldags for min smak. Rachel - for mye Jennifer Aniston-vibber Hanna - et av mine absolutte favoritter. Helt nydelig. Men jeg liker det best skrevet "Hannah", kanskje siden den ene delen av min familie er engelsk. Men det er et veldig vanlig navn, da. Esther - i utgangspunktet også gammeldags, men et navn som jeg synes tåler å komme tilbake (i motsetning til Mathea). Men du og jeg har nok ganske forskjellige smak når det kommer til navn. 0 Siter
Luska Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Mathea - fint navn Rachel - fint, men hadde valgt Rakel i stedet. Hanna - fint, men veldig vanlig Esther - flott gammelt navn, ser for meg at det kan bli et poppisnavn etter hvert - enda et gammelt navn som tas fram igjen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Mathea - tøft, tenkte på det som andrenavn til Snuppa vår Rachel - nja, hvis det staves Rakel så. Med den skrivemåten din blir vel riktig uttale strengt tatt "reichel"? Hanna - kjempefint! Og absolutt finest uten h til slutt. ) Esther - njah... 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg liker desidert Hanna best, det er et navn som jeg har likt helt siden jeg var lita jente og kjente en voksen Hanna som var veldig snill. I tillegg er det jo navnet på husholdersken som passet på Nancy Drew;-) Jeg kunne kanskje også ha vurdert Ester, men ville aldri vurdert Rachel/Rakel og neppe Mathea. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ville skrevet dem Matea, Rakel og Ester. Men bortsett fra stavemåten er det helt greie navn Av disse fire liker jeg best Matea. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Ingen av disse kommer på min "10 på topp". Rachel i uttalen Rakel er fint, men ikke som Rachel. Hanna er forsåvidt veldig pent, men akk så vanlig. Det er 3 Hanna'er i klassen til datteren, og 2 i barnehagen til minstemor. Men det betyr kanskje at navnet igjen har blitt litt mer sjeldent? Esther og Mathea - det er tungt og veldig gammelmodig i mine ører. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Rachel liker jeg ikke så godt, men de tre andre er fine. Hadde du spurt meg for fem år siden, hadde jeg garantert valgt Mathea ;-) Jeg liker fortsatt navnet, men liker kanskje enda bedre Hannah og Esther. Esther er jeg dog litt usikker på.. Synes navnet er nydelig og sterkt, men lurer på om jeg kunne gått lei av det etter en stund? Jeg ser noen nevner Hannah som et veldig vanlig navn, men her vi bor er det ingen som heter Hannah. Hva med Johanna? Det er også flott 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes Hanna er utrolig fint, men av en eller annen grunn synes jeg det er penest når det skrives Hannah. Hannah virker "mykere" enn Hanna. Det samme synes jeg om f.eks. Christina kontra Kristina også... 0 Siter
Tyroll Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hanna uten tvil, hvis det blir uttalt på "rette" måten. Mathea som nr. 2 De andre 2 velger jeg bort. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Hannah virker "mykere" enn Hanna. Det samme synes jeg om f.eks. Christina kontra Kristina også... Jeg synes ikke det blir mykere, men litt mer "pompøst". Dvs en enkel h på slutten av Hannah eller i midten av Esther gjør ikke så mye fra eller til, selv om jeg foretrekker uten h-en. Men jeg tror at jeg uten forbehold kan si at jeg alltid liker k-navn fremfor ch-varianten. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes ikke det blir mykere, men litt mer "pompøst". Dvs en enkel h på slutten av Hannah eller i midten av Esther gjør ikke så mye fra eller til, selv om jeg foretrekker uten h-en. Men jeg tror at jeg uten forbehold kan si at jeg alltid liker k-navn fremfor ch-varianten. Og jeg synes K blir litt for traust ;-) Forøvrig går jeg for en mellomting. Det kan bli litt vel mye for meg iblant også 0 Siter
Gjest mij Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Ut fra assosiasjonene må jeg si Hanna, selv om hun da sikkert ikke blir den eneste Hanna-en i klassa. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Mathea - Veldig tungt og vil være gjenstand for uttallige feilskrivinger. Rachel - Fryktelig Bibelsk og gammelmodig. Hanna - Søtt og populært. Esther - Uff, nei!!! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 ''Mathea'' Nei, overhodet ikke. ''Rachel'' Skikkelig gribbete kjerringnavn (og jeg som stort sett liker de hebraiske navnene...) ''Hanna'' Kjempefint! ''Esther'' Esben Esther Pirelli Benestad. Say no more! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 28. februar 2008 Skrevet 28. februar 2008 Jeg synes ikke det blir mykere, men litt mer "pompøst". Dvs en enkel h på slutten av Hannah eller i midten av Esther gjør ikke så mye fra eller til, selv om jeg foretrekker uten h-en. Men jeg tror at jeg uten forbehold kan si at jeg alltid liker k-navn fremfor ch-varianten. ''Jeg synes ikke det blir mykere, men litt mer "pompøst".'' Det har du sannelig rett i. Jeg har aldri tenkt på å bruke ordet pompøst om navn, men det passer utrolig bra som en beskrivelse på det jeg kaller jålete skrivemåter. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.