Gå til innhold

Hvor dyre gaver til barnehagekompiser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest klaymen

Har etter råd fra min svigerinne lagt meg på rundt 50-75.- til perifere kompiser. Men jeg ser at noen av foreldrene ligger godt over det. Dem om det :-) Tror 50.- var vanlig, men nå er det vanskelig å finne noe særlig under 60-75.-

Hos oss er det 30 i klassen, og svært mange av dem inviterer alle barna i bursdag, dvs at med 100.- pr stk blir det 3000.- på et år i presanger. Gir heller litt mer til spesielle kompiser, sånn mellom 100-200.- litt avhengig av relasjon.

Kall meg gjerne kjip eller gjerrig, men som sagt, det blir mye penger i løpet av et år.... Kosen ved å ha barneselskap er vel det viktigste i den alderen vil jeg håpe og tro, ikke prisen p presangene.

70- 100 (eller litt mer hvis det er DEN leken som passet.)

Min 4- åring skal i 5-års bursdag i dag. Gaven er et byggesett for racerbiler i en koffert til 119,-.

Ser på gavene mine jenter har fått opp gjennom, så ligger det på den summen.

Fikk en gang innbydelse der det var skrevet på at gaven skulle koste max 50,- Ikke lett å finne noe orntlig for den prisen.

Selv er jeg glad i å gi bort bøker, hennes & mauritz undertøy, strømper el.l, eller noe jeg vet at vedkommende samler på. Er ikke så glad i alt plastiksillet.

Min datter som nylig fyllte 6 fikk en toalettveske med såpe, neglebørste, hårbørste etc. fra en venninne. Det falt i smak! Nå har hun sin egen når hun skal på overnattingsbesøk.

Annonse

Gjest Elextra

Rundt hundrelappen, men kunne godt finne på å gi noe til kun 50, om vi fant noe morsomt til den prisen. Typisk koster Lego-sett 129 o.l., og det har blitt en del gaver i den prisklassen, men det er kanskje litt mer enn jeg synes gavene bør koste.

Rundt hundrelappen, men kunne godt finne på å gi noe til kun 50, om vi fant noe morsomt til den prisen. Typisk koster Lego-sett 129 o.l., og det har blitt en del gaver i den prisklassen, men det er kanskje litt mer enn jeg synes gavene bør koste.

Sånn tenker jeg også.

Annonse

Vi har tre barn, og de pleier å gi gave for mellom 50 og 100 kroner når de er i bursdag. Er det til en bestevenn, blir presangen kanksje noe dyrere - to av mine kjøpte nettopp gave til sine respektive bestevenner, og da ble det 110 og 135 kr.

Gjest Elextra

Her er det antydet en sum blant foreldre i barnehagen; kr 50. Problemet er jo faktisk å finne noe som koster bare 50 kr, så det blir ofte rundt 70 kr. Vi handler også inn gaver på salg (f.eks bøker).

Jeg har også handlet en stabel med CD'er og bøker på salg, disse har jeg stort sett fått til en femtilapp. Fine og skikkelige gaver, egentlig, og har gjerne kostet det tredobbelte. Men barna synes slike gaver blir vel fornuftige, og vil heller gi lego, biler og lignende. Men kjekke å ha som gaver til de litt fjerne, i hvertfall :-).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...