Gjest Nervøs mor Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei, da datteren min var 6 dager gammel, opplevde jeg og nær familie at det virket som at hun var i ferd med å sovne inn. Vi tror det skyldes at hun ble for varm da hun lå og slappet av på farens bryst. Vanligvis får man kontakt med sovende babyer på en eller annen måte ved å prike borti dem, men det var ingen reaksjon. Jeg fikk revet av henne klærne, løftet henne litt, og tror jeg skrek litt og til henne, og så begynte hun å reagere litt. Etterhvert våknet hun helt. Jeg har en eldre sønn og en yngre sønn, og har aldri opplevd tilsvarende. Vi som opplevde dette, var i ettertid sjokkerte, og der og da tenkte vi faktisk ikke at vi skulle ha kontaktet lege engang, vi var bare lettet over at vi klarte å ordne opp selv. Under hele oppveksten har hun så vært sent ute motorisk, og hovedproblemet sitter i høyre side av kroppen. Nå er hun 5 år, og i dag sa de til meg på kontrollen på sykehuset, at hun har en hjerneskade - ørliten sådan - som påvirker signalene til musklene, og at hun da alltid vil være sen. Det skal vurderes om hun skal få en mild cp diagnose om to år, litt ut ifra hvordan hun klarer å henge med på skolen. For øyeblikket fungerer hodet normalt med tanke på tall/bokstaver osv. Jeg har nevnt denne episoden for en lege et par år tilbake, men ble avvist. Men nå, når de sier at det er en hjerneskade, så kommer denne episoden tilbake. Den ligger og gnager, og vil ikke slippe taket. Kan den ha forårsaket denne hjerneskaden tror du, eller kan jeg slå meg til ro med, at hun ikke fikk oksygenmangel da hun var 6 dager, og det virket som en evighet før vi fikk en bevegelse fra henne? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300601-n%C3%A6r-krybbed%C3%B8dopplevelse-hjerneskade/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg skjønner det må ha været en nifs opplevelse. Av det du skriver synes det som om barnet viser tegn på en mulig hjerneskade med motoriske utfall., og hendelsen du beksriver da hun av 6 dager gammel må tas med i betraktning når man skal forklare hennes sdymptomer idag og mulig årsak. Jeg synes det barnet bør undersøkes av barnenevrolog på barneavdelingen der du bor. Han vil på grunnlag av det du forteller og papirer som viser barnets utvikling kunne uttale seg om mulig årsak til symptomene. Det er mulig han vil gjøre supplerende undersøkelser for å klarlegge evt. skade (som CT. ,MR og EEG) og også vurdere om det er tiltak/ hjelp som barnet trenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/300601-n%C3%A6r-krybbed%C3%B8dopplevelse-hjerneskade/#findComment-2432186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.