Gå til innhold

kan 15 åringer få gratis p piller

Anbefalte innlegg

Gjest born1993

Jeg er en jente på 15år. Har hått på pillen en 4 uker nå. Min kjæreste bestilte opp over nett. Lurer på om hvis jeg får resept på p piller er de gratis? Eller må jeg ha fylt 16år. Jeg veit at legen kan skrive ut p piller til meg selv om jeg ikke er 16år men er de grtis selv om jeg er 15år?

Fortsetter under...

Aliza1365380759

Nei, de er ikke gratis før du er 16 år. Men p-piller er ikke så dyrt uansett, mellom 100 og 200 kr for tre måneder. Hvis du og kjæresten din spleiser er det jo ikke så mange penger man snakker om! :)

Forøvrig synes jeg ikke det høres særlig lurt ut å bare bestille "hvilken som helst" p-pille på nettet, hvilke piller er det du har fått?

Annonse

Aliza1365380759

Marvelon 28

Jeg synes du kan lese pakningsvedlegget på norsk.

http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/M/Marvelon_Organon_83822/93119.html

Der står det bl.a. hva du skal gjøre hvis du glemmer en pille og hvilke bivirkninger bruk av Marvelon kan gi. Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg heller ville gått til en lege og fått en resept der, også fordi jeg tror Mavelon er en ganske gammel p-pille. Dermed kan det hende den har "unødvendig" høyt hormoninnhold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...