Gå til innhold

Om gutter i 1.klasse og sånn

Anbefalte innlegg

Gjest Innboks

Jeg har en gutt som går i en stor 1.klasse med mange "sterke personligheter" . Dette blir det endel uroligheter av - både på skolen og i gata. Min er en av de (relativt! - for all del) rolige og jeg føler nå at han blir brukt som buffer mot de mer urolige barna. Han kommer hjem og forteller at han må sitte ved "bråkebordet", noe som frustrerer ham. Bråkebordet = de som ikke kan sitte stille og ikke får goder i form av f.eks. det å sette seg i lesekroken som belønning etc...Mødrene til noen av de mer utagerende barna sender dem også bort her fordi vårt barn visstnok skal virke positivt på dem. (Dem om det, min har også sin personlighet :-) ) Jeg syns det blir veldig mye organisering av lek, og syns ikke jeg kan svare på hans vegne. Jeg skjønner veldig godt han ikke vil være med gutten på skolen som slo og ertet. Samtidig vil jeg jo bidra til et godt miljø dem imellom. Vil gjerne høre andres tanker rundt dette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300756-om-gutter-i-1klasse-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Jeg har en jente, jeg da, men hun er veldig pliktoppfyllende og skikkelig på skolen, og brukes som buffer på bråkebord. Det aksepterer jeg bare ikke, for som hun sier - da får jo ikke hun med seg undervisningen heller.

Jeg tok kontakt med læreren og forlangte en annen plassering, og slik ble det. Skulle bare mangle også, at andre unger ikke klarer å følge med skal da virkelig ikke gå ut over de som er ivrige og som har lyst til å lære.

Synes du skal skjerme gutten din, jeg, han er et menneske med egne behov og skal ikke brukes - mot sin vilje - som påvirkning på andres unger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...