Gå til innhold

Jobbe hjemmefra - ikke så bra for barna?

Anbefalte innlegg

http://www.forskning.no/Artikler/2008/februar/1204288056.18

"Fleksibel arbeidstid gjør at de voksne er mer hjemme. Men ofte er de så opptatt med mobil og pc at barna ikke føler de er til stede."

Jeg føler meg litt truffet, selv om jeg ikke jobber hjemmefra mer enn et par - tre ganger i løpet av en måned. + noen planleggingsdager o.l.

Jeg har tenkt at det uansett er bedre å være tilstede selv om jeg er opptatt med jobb, men kanskje er det ikke slik 8-åringen opplever det? Jeg har ikke spurt ham. Kanskje jeg skulle gjøre det.

Hvordan er det med dere?

Fortsetter under...

Gjest mallet

Om du bare jobber hjemmefra noen dager i måneden har det neppe så mye å si. Jeg tror uansett det viktigste er å definere arbeidstiden sin selv om man jobber hjemmefra. Jeg har selv jobbet hjemmefra i perioder, og da har jeg hatt arbeidstid fra halv ni til halv fem, og tatt helt fri etter det. Problemet oppstår nok helst når de voksne aldri tar helt fri fra jobben, ikke fordi arbeidsplassen er hjemme.

En på 8 år har sikkert mye han kan drive med på egen hånd, uten at mamma overvåker ham.

Tror nok de ulempene du viser til, er mer framtredende for enda mindre barn - eller foreldre som er så fordypet at de like gjerne kunne vært et annet sted. Hvis sønnen din virkelig signaliserer at han trenger oppmerksomheten din, er du "tilstede", ikke sant?

Jeg tror ikke det gjør noe når det er snakk om noen få dager - og planleggingsdager.

Men jeg tror det er viktig å ha en avgrensning mellom arbeidstid og fritid - slik at man ikke lar det skli ut. Når vi innimellom jobber hjemmefra gjøres det mens barna er på skole/bhg - ikke etter de kommer hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...