Gå til innhold

mamma perm- hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest eller???

Det kommer an på: Har du valgt 100 % eller 80% lønn? Hvor mye av permisjonene skal pappan ta? Gikk du ut i fødselspermisjon 10. okt, eller ble du permitert fra jobben av andre årsaker?

jeg har 100%

han får ikke perm grunnet egent firma.

jeg ble sykemeldt i uke 29. hadde term 10 oktober.

går man ikke ut i perm en mnd før term?

mariaflyfly

ja, var det jeg mente. Hvor lenge skal jeg være hjemme med småen da?

Mente du at du skal ha 100% av permisjonen eller at du har 100 % lønn?

Dersom du har 100% lønn (som er slik jeg tolker det, siden det var det KaVa spurte om), varer permisjonen i 44 uker, og 6 av dem er forbeholdt faren. (fedrekvota)

Sjekk link til nav: http://nav.no/page?id=328

Annonse

Gjest eller??

Mente du at du skal ha 100% av permisjonen eller at du har 100 % lønn?

Dersom du har 100% lønn (som er slik jeg tolker det, siden det var det KaVa spurte om), varer permisjonen i 44 uker, og 6 av dem er forbeholdt faren. (fedrekvota)

Sjekk link til nav: http://nav.no/page?id=328

ja,mente lønn. Hvis jeg skal si opp jobben blir det to mnd oppsigelse. da tar de av permen?

villbringebær

ja, var det jeg mente. Hvor lenge skal jeg være hjemme med småen da?

Hvis du har 100% utbetalt lønn skal du være hjemme i 10 mnd. Med 80% utbetalt lønn kan du være hjemme i 12 mnd. Du må SØKE om å få overta permeisjonen til pappaen. Det er ikke en selvfølge at dere får. Hvis det går greit, og du har utbetalt 100% lønn, skal du da være hjemme til midten av juli sånn ca...

Gjest eller??

Hvis du har 100% utbetalt lønn skal du være hjemme i 10 mnd. Med 80% utbetalt lønn kan du være hjemme i 12 mnd. Du må SØKE om å få overta permeisjonen til pappaen. Det er ikke en selvfølge at dere får. Hvis det går greit, og du har utbetalt 100% lønn, skal du da være hjemme til midten av juli sånn ca...

dama på nav sa at han ikke fikk og det var lite vitsi å søke. ikke forsto jeg hvorfor..

Gjest eller??

Hvis vi skal prøve å søke, hvor finner jeg sjema da?

Er det fordi han har eget firma ( i ca 2 år) at jeg ikke kan få hannes kvote? går han ut i perm får jo ikke firma inn penger (han er aleine) så det går ikke uansett....

Hadde vært greit å få hannes del.

villbringebær

Hvis vi skal prøve å søke, hvor finner jeg sjema da?

Er det fordi han har eget firma ( i ca 2 år) at jeg ikke kan få hannes kvote? går han ut i perm får jo ikke firma inn penger (han er aleine) så det går ikke uansett....

Hadde vært greit å få hannes del.

Vi søkte om at jeg skulle få hele permisjonen alene fordi mannen min var student på det tidspunktet. Det gikk fint å få godkjent det, men jeg fikk et eget skjema på NAV som vi måtte fylle ut og forklare hvorfor. Ring og spør da vel!

Gjest Elextra

dama på nav sa at han ikke fikk og det var lite vitsi å søke. ikke forsto jeg hvorfor..

Det skal gode grunner til at man får overført ukene som er forbeholdt far til mor, eget firma er ikke god nok grunn i seg selv. Årsaken er åpenbar; formålet med denne øremerkingen er jo nettopp å påvirke far til å ta disse ukene, hadde det vært enkelt å overføre dem, ville nok mange (dessverre) gjort det. Derfor er hovedregelen slik at dersom far ikke tar ut disse ukene, mister man dem.

Annonse

Gjest eller??

Det skal gode grunner til at man får overført ukene som er forbeholdt far til mor, eget firma er ikke god nok grunn i seg selv. Årsaken er åpenbar; formålet med denne øremerkingen er jo nettopp å påvirke far til å ta disse ukene, hadde det vært enkelt å overføre dem, ville nok mange (dessverre) gjort det. Derfor er hovedregelen slik at dersom far ikke tar ut disse ukene, mister man dem.

forstår

Gjest sur på nav!

Vi søkte om at jeg skulle få hele permisjonen alene fordi mannen min var student på det tidspunktet. Det gikk fint å få godkjent det, men jeg fikk et eget skjema på NAV som vi måtte fylle ut og forklare hvorfor. Ring og spør da vel!

Det må være det eneste som i så fall fungerer på NAV. Fy søren så lei jeg er av NAV. Prinsippryttere, hele gjengen!

Uten at det har noe med dette å gjøre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...