Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp vært i samme situasjon. Nødpass var eneste løsning fordi far nektet å skrive under. Også til politet. Uten noen god grunn.

Nødpass har vanligvis med tidspress å gjøre. Det kan kanskje ha spilt inn her også? Det er ikke til fordel for noen at nødpass-papirmølla settes igang hver gang hun skal reise med barna.

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

''Jeg har vanlig pass til mine barn - mot farens vilje.''

Herregud, hvorfor i all verden gjør folk slikt? Unner han ikke sine egne barn å reise utenlands, eller er det misunnelse over å ikke kunne/ville ta dem med utenlands sjøl?

Nei, du trenger ikke svare, jeg måtte bare kommentere...

Jez...

Nei, han vil ikke at jeg skal ta dem med på ferie, fordi han helst vil at de skal ha det best når de er hos ham - uten at han trenger å gjøre noe for dem. Når jeg tar dem med på ferie mener han at det er å kjøpe ungene... Han skjønner ikke at det er helt normalt å dra på en skikkelig ferie iblant selvom han ikke gjør det med ungene selv...

Heldigvis fikk vi pass og dro på ferie, og det skal vi fortsette med osgå :DDD

Gjest ViViola

Nei, han vil ikke at jeg skal ta dem med på ferie, fordi han helst vil at de skal ha det best når de er hos ham - uten at han trenger å gjøre noe for dem. Når jeg tar dem med på ferie mener han at det er å kjøpe ungene... Han skjønner ikke at det er helt normalt å dra på en skikkelig ferie iblant selvom han ikke gjør det med ungene selv...

Heldigvis fikk vi pass og dro på ferie, og det skal vi fortsette med osgå :DDD

Herregud... Stakkars dere!

Gjest ViViola

Vi klarer oss egentlig ikke så verst. Man blir vant til mye rart når man er nødt. Men det hender jeg koker over når de som ikke skjønner at man kan ha sånne problemer nekter for at det er mulig å ha sånne problemer :-)

Skjønner at man klarer mye etter hvert, men jeg forstår ikke tankegangen til disse fedrene. Rett og slett. Det er jo ungene de straffer, ikke mor.

Huff, håper jeg aldri kommer opp i en slik situasjon!

Gjest Valnøtt

Skjønner at man klarer mye etter hvert, men jeg forstår ikke tankegangen til disse fedrene. Rett og slett. Det er jo ungene de straffer, ikke mor.

Huff, håper jeg aldri kommer opp i en slik situasjon!

De har jo på en måte rett - de treffer mor ganske hardt også når de rått og hemningsløst treffer ungene...

Men det er ikke alltid mennesker er så lette å skjønne seg på. Etterhvert venner man seg til at man kommer til å sitte dypt fortvilet en gang iblant fordi barnefaren ikke opprøer seg slik at ungene ikke kommer dårlig ut. Og etterhvert venner man seg til at man kommer over det igjen. Og da er livet fint til neste gang man får et baklengsmål, men da reiser man seg igjen da også.

Det som virkelig er kjipt er når man møter folk som ikke skjønner hele problemstillingen, og ikke godtar at verden er som den er. Og som til slutt ender med å si "men måtte du få barn med en sånn mann da?". Det er ikke like lett å takle bestandig :-)

Annonse

Gjest ViViola

De har jo på en måte rett - de treffer mor ganske hardt også når de rått og hemningsløst treffer ungene...

Men det er ikke alltid mennesker er så lette å skjønne seg på. Etterhvert venner man seg til at man kommer til å sitte dypt fortvilet en gang iblant fordi barnefaren ikke opprøer seg slik at ungene ikke kommer dårlig ut. Og etterhvert venner man seg til at man kommer over det igjen. Og da er livet fint til neste gang man får et baklengsmål, men da reiser man seg igjen da også.

Det som virkelig er kjipt er når man møter folk som ikke skjønner hele problemstillingen, og ikke godtar at verden er som den er. Og som til slutt ender med å si "men måtte du få barn med en sånn mann da?". Det er ikke like lett å takle bestandig :-)

Altså, jeg innrømmer glatt at jeg av og til har stusset over kvinners dømmekraft, når det viser seg at barnets far var en idiot som det ikke gikk an å samarbeide med. Samtidig skjønner jeg jo at jeg ikke har innsikt i andres samliv, gjøren og laden, så jeg holder kjeft.

Ja-ja, jeg har nå lært litt i dag også, da! :-)

Gjest Valnøtt

Altså, jeg innrømmer glatt at jeg av og til har stusset over kvinners dømmekraft, når det viser seg at barnets far var en idiot som det ikke gikk an å samarbeide med. Samtidig skjønner jeg jo at jeg ikke har innsikt i andres samliv, gjøren og laden, så jeg holder kjeft.

Ja-ja, jeg har nå lært litt i dag også, da! :-)

Så fint :-)

Nei, det er noen ganger sånn at man kan være både intelligent og oppegående på alle vis, og likevel utvise en temmelig talentløs dømmekraft når man velger en mann - eller lar seg velge av en mann.

Så vokser man opp og får bein i nesa og ryggrad, og dessuten briller som virker, og da får man forhåpentligvis orden på tilværelsen etterhvert likevel, selvom man har skapet seg et dårlig utgangspunkt. Men da har man kanskje allerede barn med fysaken, og dermed blir han for noen av oss til et damoklessverd vi bare må leve med resten av livet.

Så da går vi ut om morgenen og møter sola, og tar utfordringene når de dukker opp. En gang iblant er man så sliten at man vil legge seg på magen på gulvet og grine, men man gjør ikke det likevel :-)

Og noen ganger er det noen somfår utvidet perspektivet litt og plutselig forstår - og da er det godt. Da vet man at neste gang denne personen møter en av dem som fremdeles ligger på alle fire i gjørma og prøver å skille seg fra en umulius, så vil de antagelig møte denne stakkaren med forståelse :-)

Gjest ViViola

Så fint :-)

Nei, det er noen ganger sånn at man kan være både intelligent og oppegående på alle vis, og likevel utvise en temmelig talentløs dømmekraft når man velger en mann - eller lar seg velge av en mann.

Så vokser man opp og får bein i nesa og ryggrad, og dessuten briller som virker, og da får man forhåpentligvis orden på tilværelsen etterhvert likevel, selvom man har skapet seg et dårlig utgangspunkt. Men da har man kanskje allerede barn med fysaken, og dermed blir han for noen av oss til et damoklessverd vi bare må leve med resten av livet.

Så da går vi ut om morgenen og møter sola, og tar utfordringene når de dukker opp. En gang iblant er man så sliten at man vil legge seg på magen på gulvet og grine, men man gjør ikke det likevel :-)

Og noen ganger er det noen somfår utvidet perspektivet litt og plutselig forstår - og da er det godt. Da vet man at neste gang denne personen møter en av dem som fremdeles ligger på alle fire i gjørma og prøver å skille seg fra en umulius, så vil de antagelig møte denne stakkaren med forståelse :-)

Kloke ord!

Også er vel vi mennesker slik, at vi ser verden ut fra vårt eget ståsted. Det kan være vanskelig å forså at andre ikke ser det samme som vi selv ser - som f.eks. en mer eller mindre håpløs kjæreste. Heldigvis blir man klokere med årene, og får både mer innsikt i egen situasjon og forståelse for andres situasjon.

Høres ut som du har funnet din måte å leve et godt liv på, og ære være deg for det!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...