Gå til innhold

plutselig utslitt, syk, utmattet

Anbefalte innlegg

Min datter på 15, var for et år siden en aktiv og grei jente. Hun er forsåvidt det nå også. gjør lekser, er inne til avtalt tid (hv.dag22/helg23.30). Røyker ikke, drikker ikke, sover bra om natta, er normalt slank, grei jente, overkommelig tenåringsoppførsel, jeg kjenner vennene hennes osv. hun er åpen om mye. Siden høsten har hun periodevis vært utmattet. kan være fra ettermiddagen til neste morgen. Må bare legge seg i senga. kan ha hodepine, men ikke alltid.litt leddsmerter innimellom, men ingen funn ved røntgen etc. selv beskriver hun det som at hun plutselig føler: "nei nå må jeg bare legge meg". det kan være en og annen skoledag, hele helga, hun kan sovne hos venninda si. hun sier at hun føler noe er feil sjøl også. har testet og har ikke kyssesyke. kan ikke komme på noe mer. syns vi har oppsøkt lege mer enn nok, og de finner ikke noe.

har noen ærfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/300881-plutselig-utslitt-syk-utmattet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet om en gutt i omtrent samme alder som også slet med dette. Etter noen prøver oppdaget de at han manglet noe. Mener det var jern, men er ikke sikker. Regner vel med at dere har tatt blodprøver som ville avdekket om det er noe ho mangler.

Ellers hadde jeg fortsatt å gå til legen. Det er ikke normalt at unger i den alderen har det slik.

Har også hørt at det kan skyldes en alergi eller matintoleranse. Har du sjekket henne for f.eks. gluten?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...