six Skrevet 10. juli 2000 Del Skrevet 10. juli 2000 Hei. Jeg har vært på ferie i Hellas. Allerede etter det første døgnet fikk jeg massevis av myggstikk, hovedsaklig på bena. Begynte så å klø noe forferdelig i den ene håndflaten. Trodde først dette også var myggstikk. Men så begynte det i den andre håndflaten også. Kløen er intens og vond, og håndflatene er blitt rød/lilla-flekkete. De rød/lilla områdene er varme og ømme. Det virker som det er under huden irritasjonen sitter. Nå har jeg latt være å klø på over et døgn (selv om kløen er like ille). Flekkene har "sunket" ned på motsatt side av tommelen i håndflaten på begge hendene. På str. med en golfball. Området er veldig varmt. Ser ut som jeg har stått på hendene i flere timer. Håndflaten og fingrene kjennes stive. Dagen etter jeg kom hjem begynte jeg å klø på haka, og det spratt frem et slags "klumpete" utslett, kunne se ut som tett i tett med myggstikk. Dette dekker hele haka! Har også kløe i hodebunn (spesiellt bakhode og nakke) og bak ørene. Hva kan dette være? Har under ferien vært i nærkontakt med katter. Kan det være lopper eller noe lignende? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301-hjelp-jeg-kl%C3%B8%C3%B8%C3%B8%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, lege Skrevet 17. juli 2000 Del Skrevet 17. juli 2000 Hei Six ! Jeg er usikker på hva som er årsaken til din kløe, men ut i fra beskrivelsen er du såpass plaget at jeg synes du bør overveie å kontakte lege for en snarlig vurdering.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301-hjelp-jeg-kl%C3%B8%C3%B8%C3%B8%C3%B8r/#findComment-2062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.