Gå til innhold

Hva må til for å få foreldreansvar alene?

Anbefalte innlegg

Gjest er så utrolig lei nå......

Barnefar og jeg har i dag felles foreldreansvar for de to barna vi har sammen. Problemet er at han ikke samarbeider i det hele tatt, og bare styrer på som han vil. Går ikke an å få til å ta felles avgjørelser som gjelder barna for han er bare så utrolig vanskelig. Derfor har jeg lyst til å ha foreldreansvaret for barna alene, slik at jeg slipper å stresse meg halvt i hel hver gang det er en avgjørelse som skal tas. Hvordan må jeg gå frem da?

Fortsetter under...

mumitrollet

Det skal utrolig mye til for at han skal miste foreldreansvaret. Her snakker vi om alvorlig grad av vold, rus, overgrep osv. Å være lite samarbeidsvillig holder desverre ikke i det hele tatt. Tror du kan slå fra deg den tanken med en gang.

Det skal mye til for å få foreldreansvaret alene om han ikke selv frasier seg dette. Så samarbeidsproblemer er ikke noe godt argument. Hva med å heller prøve å bedre samarbeidet? Hva med å få hjelp av en tredjeperson til å jobbe med de vanskelige tingene?

Det skal utrolig mye til for at han skal miste foreldreansvaret. Her snakker vi om alvorlig grad av vold, rus, overgrep osv. Å være lite samarbeidsvillig holder desverre ikke i det hele tatt. Tror du kan slå fra deg den tanken med en gang.

Jeg fikk foreldreansvaret alene ved at vi begge skrev under papirer hos folkeregisteret. Faren bor i England og var enig i at det er mer praktisk at jeg har foreldreansvaret alene. Og det er jeg glad for!

Gjest Valnøtt

Jeg har vært der jeg og...

Du kan stort sett bare slå fra deg tanken. Med mindre faren er enig i å gi deg eneansvaret da.........

Det som skal til er en rettssak, og den skal det _mye_ til å vinne. Men du har jo ganske mye du skal ha sagt hvis det er du som har den daglige omsorgen for ungen(e)?

mumitrollet

Jeg fikk foreldreansvaret alene ved at vi begge skrev under papirer hos folkeregisteret. Faren bor i England og var enig i at det er mer praktisk at jeg har foreldreansvaret alene. Og det er jeg glad for!

Ja, jeg mente selvsagt å få foreldreansvaret dersom faren ikke vil. Og siden han er så lite samarbeidsvillig går jeg ut fra at han ikke vil det.

Annonse

Gjest efoll

Kanskje dere heller må gå nok en runde på familievernkontoret? Få til skikkelig, skriftlige avtaler som begge skriver under på?

Høres ut som det er vanskelig å få foreldreansvar alene. Dette vet jeg ikke noe om, men det virker som omrettsak da er alternativet. Ønsker deg uansett lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...