Gå til innhold

Til dere som skal adoptere fra Sør Korea.

Anbefalte innlegg

Gjest Myest
Skrevet

huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år! Jeg blir helt forvirret det er derfor jeg ikke klarer og tenke!

OK, så han er seks måneder gammel?

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jordbær trollet

37

• trollemor;o)

16

• Lillemus

6

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år! Jeg blir helt forvirret det er derfor jeg ikke klarer og tenke!

Det ble ikke det minste klarere av dette. Jeg tror imidlertid du mener å si at gutten er 1 1/2 år, evt. 18 måneder, stemmer ikke det?

Vedr. regler for adopsjon fra Sør-Korea, så gir du direkte feilinformasjon. Her limer jeg inn et lite utdrag av reglene, funnet på VBs hjemmeside:

"Formelle krav til adoptivsøkere i Sør-Korea:

Søkere må ha vært gift i minst 3 år ved tildeling.

Søkere må ikke ha fylt 45 år når barnet kommer til Norge.

Det skal være mindre enn 10 års aldersforskjell mellom ektefellene."

Det kan ellers være lurt å benytte seg av forhåndsvisning av innlegg man har skrevet og lese nøye gjennom det før man sender det ut på forum.

Vennlig hilsen

Skrevet

Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder. Men jeg skriver 1\2 fordi det ikke blir SÅ detaljert:-) Les gjennom et innleg som jeg skriver om historien, så skjønner fu det nok ^^

Ingen vil skjønne at du mener han er halvannet år, 1,5 år 1 1/2 år når du skriver 1/2 år....

Skrevet

''han er 1\2 år''

1/2 år = 6 mnd. Da kan dere jo ikke ha hentet ham for ett år siden...

jordbær trollet
Skrevet

OK, så han er seks måneder gammel?

Ja nettop! og jeg skjønner bare ikke det jeg har ALDRI sett att det står IKKE. Men kan ha glemt det ut. Unnskyld for det:(

jordbær trollet
Skrevet

''han er 1\2 år''

1/2 år = 6 mnd. Da kan dere jo ikke ha hentet ham for ett år siden...

han er et han er 2 og et halvt år for og si det bokstavlig. Da skrives det vel 1\2 nå blir jeg helt forvirret her. Jeg må vist tenke meg om litt nå^^

trollemor;o)
Skrevet

Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder. Men jeg skriver 1\2 fordi det ikke blir SÅ detaljert:-) Les gjennom et innleg som jeg skriver om historien, så skjønner fu det nok ^^

1/2 er det samme som 6 måneder.

trollemor;o)
Skrevet

han er et han er 2 og et halvt år for og si det bokstavlig. Da skrives det vel 1\2 nå blir jeg helt forvirret her. Jeg må vist tenke meg om litt nå^^

Hvis han er 2 og et halvt år, så kan du skrive 2,5 år. Eller 2 år og 6 mnd.

trollemor;o)
Skrevet

Ja nettop! og jeg skjønner bare ikke det jeg har ALDRI sett att det står IKKE. Men kan ha glemt det ut. Unnskyld for det:(

Nå sier du at han er 6 mnd........??

Gjest koreaervårtland
Skrevet

Hvis innlegget ditt ikke er et tulleinnlegg, kan du svare meg på dette?

1. Er sønnen din 6 måneder, er han halvannet år, eller er han to og ett halvt år?

2. Ser du på sidene til Verdens Barn at det står at aldersgrensen er 45 år?

3. Hvordan var deres hentereise til Korea?

jordbær trollet
Skrevet

Nå sier du at han er 6 mnd........??

hæ? ok da jeg tok vist litt feil derfor har det blitt så mye rot. Han er 2,5 år ok? håper vi kan begjynne og duskutere om hyggligere ting nå:) Jeg har skrevet det feil jeg hvist DUMME MEG!

trollemor;o)
Skrevet

hæ? ok da jeg tok vist litt feil derfor har det blitt så mye rot. Han er 2,5 år ok? håper vi kan begjynne og duskutere om hyggligere ting nå:) Jeg har skrevet det feil jeg hvist DUMME MEG!

Da er det avklart.

jordbær trollet
Skrevet

1. Er sønnen din 6 måneder, er han halvannet år, eller er han to og ett halvt år?

Han er to og et halvannet år.

Jeg leser reglene på Verdens barn

det tredje skjønner jeg lisom ikke poenget i. Henterise var fantastisk, litt slitsom. Det er jo en lang histrorie men jeg kan fks. Nevne at jeg tok med min Jente fra Kina for og hente lillebror og det gikk helt etter planen. Vi besøkte bare næromeråder fordi Lillebror hadde lungebetenelse så vi var redd for at han ikke skulle tåle så mye stress. Gutten hadde vokst opp på et barnehjemm og hans biologiske foreldre var ukjent. Vi fikk vite at han IKKE tålte melk og Peanøtter. Han hadde ikke hatt mye kontakt på barnehjemme så det var helt uvant for ham. Jeg kunne gjerne fortlat mer men jeg vil ikke legge ut så mye informasjon tross alt..Det er litt personlig reise men jeg vil svare på spørsmålene dine. Håper dette ga deg ga Deg litt inntrykk

Mhv Jordbær Trollet

Gjest Norsklæreren
Skrevet

Hei! vi hentet ham for litt over et år siden storesøster er 4 år:) er det så vanskelig da? Vi begjynte adopsjons prossesen når hun var 2 år. såå...Jeg menter når vi fikk ham altså- Men jeg skrev vel ikke at hun var 4 år. Beklager det. Og mår det gjelder den feile adressen er det to jeg er medlem av. Jeg skrev vist en som ikke eksistrer lenger. Det beklager jeg virkelig- det gikk litt i sur rett og slett.

Kjære deg Jordbærtrollet!

1/2 år betyr et halvt, som betyr 6 månder. Hva du mener det betyr spiller ingen rolle. Det er regler for hvordan man skal skrive.(for eksempel betyr 100 hundre. Du kan ikke bestemme deg for at du mener 1000).

Dessuten heter det DA vi hentet han. Ikke NÅR!

Regel: Den gang DA, hver gang NÅR.

Jeg har vært norsklærer på videregående skole i over 20 år. Når elevene mine uttrykker seg seg så dårlig som du gjør her i denne tråden, så stryker de!

Et siste tips: Det heter MENTE og MENER. Det er ikke en tastefeil du gjør, for den samme feilen er gjennomgående.

jordbær trollet
Skrevet

og ja NÅ ser jeg det. Jeg er virkelig lei for denne misforståelsen jeg prøvde bare og hjelpe. Hvordan var deres hentereise da om jeg får spørre om det?

jordbær trollet
Skrevet

1/2 år betyr et halvt, som betyr 6 månder. Hva du mener det betyr spiller ingen rolle. Det er regler for hvordan man skal skrive.(for eksempel betyr 100 hundre. Du kan ikke bestemme deg for at du mener 1000).

Jeg har vært norsklærer på videregående skole i over 20 år. Når elevene mine uttrykker seg seg så dårlig som du gjør her i denne tråden, så stryker de!

Et siste tips: Det heter MENTE og MENER. Det er ikke en tastefeil du gjør, for den samme feilen er gjennomgående.

eh.. ??? Jeg skrev da da vi hentet ham? og jeg vet da inderlig godt at det heter Mente og mener? jeg er tross alt ikke utenlansk.

jordbær trollet
Skrevet

JEG HAR IKKE skrevet når så det er klart!?

trollemor;o)
Skrevet

eh.. ??? Jeg skrev da da vi hentet ham? og jeg vet da inderlig godt at det heter Mente og mener? jeg er tross alt ikke utenlansk.

Men jeg vil anbefale deg å lese igjennom innleggene dine før du poster de. Ikke frekt ment, men det er ikke uten grunn at alle missforstår deg i disse trådene dine...

Skrevet

det tredje skjønner jeg lisom ikke poenget i. Henterise var fantastisk, litt slitsom. Det er jo en lang histrorie men jeg kan fks. Nevne at jeg tok med min Jente fra Kina for og hente lillebror og det gikk helt etter planen. Vi besøkte bare næromeråder fordi Lillebror hadde lungebetenelse så vi var redd for at han ikke skulle tåle så mye stress. Gutten hadde vokst opp på et barnehjemm og hans biologiske foreldre var ukjent. Vi fikk vite at han IKKE tålte melk og Peanøtter. Han hadde ikke hatt mye kontakt på barnehjemme så det var helt uvant for ham. Jeg kunne gjerne fortlat mer men jeg vil ikke legge ut så mye informasjon tross alt..Det er litt personlig reise men jeg vil svare på spørsmålene dine. Håper dette ga deg ga Deg litt inntrykk

Mhv Jordbær Trollet

Nå skrev du følgende:

''Han er to og et halvannet år''

Du har fått noe sånt som 14 forsøk på å oppgi korrekt alder på junior, uten å ha klart å komme med et forståelig tall.

Det er ikke så veldig rart at folk tror du er useriøs. De fleste klarer å skrive alderen på sitt eget barn i måneder eller år, uten at det blir så mye rot. Dette, og et svært avslappet forhold til rettskrivning, skygger for innholdet i innlegget ditt.

jordbær trollet
Skrevet

Mhv Jordbær Trollet

Men jeg gidder ikke diskutere dette lenger! hvis dere tror at jeg lyver er det helt greit hvis ikke er det helt greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...