Gå til innhold

Til dere som skal adoptere fra Sør Korea.

Anbefalte innlegg

jordbær trollet

Nå skrev du følgende:

''Han er to og et halvannet år''

Du har fått noe sånt som 14 forsøk på å oppgi korrekt alder på junior, uten å ha klart å komme med et forståelig tall.

Det er ikke så veldig rart at folk tror du er useriøs. De fleste klarer å skrive alderen på sitt eget barn i måneder eller år, uten at det blir så mye rot. Dette, og et svært avslappet forhold til rettskrivning, skygger for innholdet i innlegget ditt.

ehh.. faktisk så har jeg nesten altid trodd det. Jeg kan ha glemt det, jeg kan ha vært surrete. Jeg Sier det igjen: Jeg er virkelig lei for det Lanban!

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jordbær trollet

37

• trollemor;o)

16

• Lillemus

6

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blikkboks

Og nei. Jeg hadde skal adoptere fra kina selv og har laget et innleg om at Adopsjon fra Kina ANBEFALES selom det er lang ventetid- Les regler på verdens barn selv da. Det er 10 års forsjell mellom meg og min mann. Jeg er 30 han er 40. Såå...nå er det dere som misforstår..

Hei Jordbærtrollet!

Så du er 30 år, og har i tillegg adoptert fra Kina før du adopterte fra Sør-Korea?

Eller har jeg lest feil?

Det er nemlig ikke mulig, for du må ha fyldt 30 FØR du adopterer fra Kina.

Men du, jeg er ikke ute etter å "ta" deg nå altså, men du har nok uttrykt deg litt feil.

Ønsker deg en god helg

jordbær trollet

Hei Jordbærtrollet!

Så du er 30 år, og har i tillegg adoptert fra Kina før du adopterte fra Sør-Korea?

Eller har jeg lest feil?

Men du, jeg er ikke ute etter å "ta" deg nå altså, men du har nok uttrykt deg litt feil.

Ønsker deg en god helg

Hei blikkboks! jeg var 30 når jeg begjynte min første adopsjons prosses. Jeg fikk barnet da jeg var 32. Nå har jeg adoptert fra sør korea og er nå 35.

God helg til deg også!

jordbær trollet

Hei Jordbærtrollet!

Eller har jeg lest feil?

Ønsker deg en god helg

ikke si at jeg har skrevet noe annet?

Annonse

jordbær trollet

Nå skrev du følgende:

''Han er to og et halvannet år''

Du har fått noe sånt som 14 forsøk på å oppgi korrekt alder på junior, uten å ha klart å komme med et forståelig tall.

Det er ikke så veldig rart at folk tror du er useriøs. De fleste klarer å skrive alderen på sitt eget barn i måneder eller år, uten at det blir så mye rot. Dette, og et svært avslappet forhold til rettskrivning, skygger for innholdet i innlegget ditt.

men beklager jeg må gå nå.

jordbær trollet

Hvis innlegget ditt ikke er et tulleinnlegg, kan du svare meg på dette?

1. Er sønnen din 6 måneder, er han halvannet år, eller er han to og ett halvt år?

2. Ser du på sidene til Verdens Barn at det står at aldersgrensen er 45 år?

3. Hvordan var deres hentereise til Korea?

dette blir myye rot.

Annonse

Gjest Blikkboks

Hei Jordbærtrollet!

Eller har jeg lest feil?

Ønsker deg en god helg

Hei!

Nå har jeg helt vondt av deg, du må føle deg heksejaktet, men innleggene dine spriker i alle rettninger her.... ler litt....

Du har sikkert tastet feil, ang. aldere etc. Du mente sikkert IKKE mer enn 10 år mellom ektefellene(som MAX 10 år mellom ektefellene) Og også 45 år, for din mann var jo selv 43 år når dere fikk nr.2. (gutten deres på 2,5år)

Skjønner også at om dere skal adoptere en til, så blir det fra Kina, for din man har blitt for gammel for Korea. Ikke sant?

Jeg skriver feil hele tiden selv, i bøtter å spann. Men jeg har funnet min overkvinne :-D

Gjest Blikkboks

Hei blikkboks! jeg var 30 når jeg begjynte min første adopsjons prosses. Jeg fikk barnet da jeg var 32. Nå har jeg adoptert fra sør korea og er nå 35.

God helg til deg også!

Hei!

Nå har jeg helt vondt av deg, du må føle deg heksejaktet, men innleggene dine spriker i alle rettninger her.... ler litt....

Du har sikkert tastet feil, ang. aldere etc. Du mente sikkert IKKE mer enn 10 år mellom ektefellene(som MAX 10 år mellom ektefellene) Og også 45 år, for din mann var jo selv 43 år når dere fikk nr.2. (gutten deres på 2,5år)

Skjønner også at om dere skal adoptere en til, så blir det fra Kina, for din man har blitt for gammel for Korea. Ikke sant?

Jeg skriver feil hele tiden selv, i bøtter å spann. Men jeg har funnet min overkvinne :-D

(sendte denne i svar til meg selv, så det gikk litt fort, så derfor sender jeg dette på nytt, til deg)

Gjest togli

Kjære deg Jordbærtrollet!

1/2 år betyr et halvt, som betyr 6 månder. Hva du mener det betyr spiller ingen rolle. Det er regler for hvordan man skal skrive.(for eksempel betyr 100 hundre. Du kan ikke bestemme deg for at du mener 1000).

Dessuten heter det DA vi hentet han. Ikke NÅR!

Regel: Den gang DA, hver gang NÅR.

Jeg har vært norsklærer på videregående skole i over 20 år. Når elevene mine uttrykker seg seg så dårlig som du gjør her i denne tråden, så stryker de!

Et siste tips: Det heter MENTE og MENER. Det er ikke en tastefeil du gjør, for den samme feilen er gjennomgående.

Det kan jo tenkes at "jordbær trollet" har dysleksi eller f.eks. er døv da? Veldig mange døve skriver slik hun gjør, så jeg må innrømme jeg får vondt av henne... Det kan være en grunn til at hun skriver som hun gjør. Jeg har døve venner som ikke tør å skrive her inne fordi de vet de blir halshugget når de skriver feil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...