Gå til innhold

Til dere som skal adoptere fra Sør Korea.

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Det kan jo tenkes at "jordbær trollet" har dysleksi eller f.eks. er døv da? Veldig mange døve skriver slik hun gjør, så jeg må innrømme jeg får vondt av henne... Det kan være en grunn til at hun skriver som hun gjør. Jeg har døve venner som ikke tør å skrive her inne fordi de vet de blir halshugget når de skriver feil...

Jeg tenkte det samme, men det var veldig vanskelig å forstå ha hun mente. Fikk jo oppklart endel ting etterhvert:o)

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jordbær trollet

37

• trollemor;o)

16

• Lillemus

6

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Blikkboks

Det kan jo tenkes at "jordbær trollet" har dysleksi eller f.eks. er døv da? Veldig mange døve skriver slik hun gjør, så jeg må innrømme jeg får vondt av henne... Det kan være en grunn til at hun skriver som hun gjør. Jeg har døve venner som ikke tør å skrive her inne fordi de vet de blir halshugget når de skriver feil...

Hei Togli!

Tenkte som deg, jeg har mer enn en gang også blitt halshogget og latterligjort her inne, pga. alt for mye stavefeil, feil deling av ord, og setningsoppbygning. Særlig "i kampenshete"...

Men det var så mye rene faktafeil, så det ble rotete. At det ble helt uklart. Jeg svarte litt krast i starten, men la om tonen betraktelig, for hun viste ett litt mer troverdighet etterhvert.

(men, døv er hun ikke, for det er dessverre ett av kriteriene man må oppfylle på korea, med untak om barnet selv er hørselskadd)

jordbær trollet

Jeg tenkte det samme, men det var veldig vanskelig å forstå ha hun mente. Fikk jo oppklart endel ting etterhvert:o)

Takk folkens:-) Jeg blir virkelig glad for og høre at NOEN tror meg. Jeg er ikke døv og har heller ikke noe annet problem:) men skal skjerpe meg.

Gjest togli

Ja, enig i at det var vanskelig å forstå hva hun mente, men det var såpass mange feil at alle burde skjønt at her var det snakk om en med skriveproblemer på en eller annen måte ;-)

Jeg skulle ønske det var plass for også dem her på forumet :)

jordbær trollet

Hei!

Nå har jeg helt vondt av deg, du må føle deg heksejaktet, men innleggene dine spriker i alle rettninger her.... ler litt....

Du har sikkert tastet feil, ang. aldere etc. Du mente sikkert IKKE mer enn 10 år mellom ektefellene(som MAX 10 år mellom ektefellene) Og også 45 år, for din mann var jo selv 43 år når dere fikk nr.2. (gutten deres på 2,5år)

Skjønner også at om dere skal adoptere en til, så blir det fra Kina, for din man har blitt for gammel for Korea. Ikke sant?

Jeg skriver feil hele tiden selv, i bøtter å spann. Men jeg har funnet min overkvinne :-D

:D

Gjest togli

Hei Togli!

Tenkte som deg, jeg har mer enn en gang også blitt halshogget og latterligjort her inne, pga. alt for mye stavefeil, feil deling av ord, og setningsoppbygning. Særlig "i kampenshete"...

Men det var så mye rene faktafeil, så det ble rotete. At det ble helt uklart. Jeg svarte litt krast i starten, men la om tonen betraktelig, for hun viste ett litt mer troverdighet etterhvert.

(men, døv er hun ikke, for det er dessverre ett av kriteriene man må oppfylle på korea, med untak om barnet selv er hørselskadd)

Ang. det siste du sier, så stemmer det. Ingen døve får adoptere hørende barn, uansett hvilket land barnet kommer fra. Kan jo være at trådstarter har adoptert døve barn da ;)

Forresten tror jeg ikke hun er døv, for hun passer ikke inn med noen jeg kjenner mht adopsjonsland osv (alle døve kjenner hverandre mer eller mindre (nesten iallefall) ;-))

Jeg ser også at hun ikke skriver i tegnspråksyntaks, noe som er typisk for mange døve.

Håper hun ikke har blitt skremt bort, for her bør vi ha stor takhøyde :)

Annonse

jordbær trollet

Ang. det siste du sier, så stemmer det. Ingen døve får adoptere hørende barn, uansett hvilket land barnet kommer fra. Kan jo være at trådstarter har adoptert døve barn da ;)

Forresten tror jeg ikke hun er døv, for hun passer ikke inn med noen jeg kjenner mht adopsjonsland osv (alle døve kjenner hverandre mer eller mindre (nesten iallefall) ;-))

Jeg ser også at hun ikke skriver i tegnspråksyntaks, noe som er typisk for mange døve.

Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om.

Gjest togli

Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om.

Men les det du skrev til meg nå da ;-)

Skriv det samme på nytt og rett innholdet, så skal jeg se om jeg tror deg ;-)

Jeg mener ikke å være frekk altså!!

Gjest Blikkboks

''Ang. det siste du sier, så stemmer det. Ingen døve får adoptere hørende barn, uansett hvilket land barnet kommer fra.''

Det var jeg ikke klar over, kjenner Korea best , naturlig nok, det er der min sønn er født. Man lærer så lenge man lever. Utrolig synd igrunn. Gjelder det vist det bare er en som er døv også?

Jasså, så alle døve kjenner hvernandre. Utrolig sosialt nettverk :-D

Ha en flott helg

Gjest Blikkboks

''Ang. det siste du sier, så stemmer det. Ingen døve får adoptere hørende barn, uansett hvilket land barnet kommer fra.''

Det var jeg ikke klar over, kjenner Korea best , naturlig nok, det er der min sønn er født. Man lærer så lenge man lever. Utrolig synd igrunn. Gjelder det vist det bare er en som er døv også?

Ha en flott helg

trollemor;o)

Ja, enig i at det var vanskelig å forstå hva hun mente, men det var såpass mange feil at alle burde skjønt at her var det snakk om en med skriveproblemer på en eller annen måte ;-)

Her bør det selvsagt være plass for alle. Nå sier hun selv at hun ikke har noen problemer, men at hun bare er litt for rask med å skrive.

Gjest togli

Ha en flott helg

Jeg er litt usikker ang reglene dersom bare den ene av ektefellene er døv. Kjenner ikke til slike ekteskap der noen har adoptert...

Jeg kjenner ikke _alle_ døve i Norge, men jeg kjenner garantert noen som kjenner..osv ;-)

Annonse

jordbær trollet

Men les det du skrev til meg nå da ;-)

Skriv det samme på nytt og rett innholdet, så skal jeg se om jeg tror deg ;-)

Jeg mener ikke å være frekk altså!!

Rett innholdet:)?? Jeg har ingen problemer mitt problem må være at jeg er for rask og at jeg ikke tenker meg om

Var det det du mente Togil?:)

uansett GOD helg:D

jordbær trollet

Rett innholdet:)?? Jeg har ingen problemer mitt problem må være at jeg er for rask og at jeg ikke tenker meg om

Var det det du mente Togil?:)

uansett GOD helg:D

Lynrask, og lynrask jeg er så vant til tastatur at jeg tror jeg er bedre en jeg er:)

hidi, the scorpion

Klart det er plass til alle ;) Bør og skal være det, mener jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...