Gjest tidligere daglig bruker Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg er så enig. Jeg var aktiv her en gang og hadde stor glede av dialogen med mennesker i samme situasjon som meg selv, men her skal en vokte seg for å ikke uttrykke seg feil. Synd at DOL er blitt slikt et kjiipt sted. Nå burde jeg sikkert være redd for om det er noen skrivefeil osv, men det er jeg ikke, men jeg hiver meg aldri mer inn i diskusjoner her.Jeg tror mange opplever det på samme måte. Synd. Til dere Ja, ikke sant? Da jeg var i mine prosesser (hentet mine barn i 2000 og 2002) så var dette et flott sted å vente. Vi oppmuntret hverandre, kunne spørre om alt vi lurte på, var innom hver bidige dag for å se etter tildelingsmeldinger (som øyeblikkelig fikk en laaaaaaaaaaaaaaang hale av gratulasjoner ) - ja, det var til og med de som logget seg på mens de var på hentereise for å fortelle hvordan det sto til! I den tiden var det sjelden eller aldri mindre enn tre nye tråder pr. dag - ofte mange flere. Det var så godt å ha støtte fra de andre her, og jeg glemmer aldri følelsen da det ENDELIG var min tur, og jeg kunne fortelle Den Store Nyheten og få gratulasjoner, digitale klemmer og lykkønskninger i bøtter og spann ) Siden den gang er alle de gamle forsvunnet. Kanskje gjør noen av dem som jeg, titter innom i ny og ne, uten å finne igjen noen av de gamle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Du sier først at du selv er redd for å bli møtt med negative reaksjoner på dine innlegg, men forsvarer de andres rett til å svare negativt. Jeg liker heller ikke å få eller å sette munnkurv på folk, så for å oppsummere kort: 1. Innleggene er litt "underlige", ingen tvil om det. Men de er på ingen måte ufine, nedlatende eller negative. 2. Jeg syns det er merkelig at brukerne klager over lite aktivitet her inne, men likevel i samlet flokk "kaster" seg over en nykommer på denne måten. 3. Hadde innskriver (på samme måte som i innlegget) kommet med feilinformasjon og innlegget I TILLEGG hadde vært negativt (som i "for all del ikke adopter, fordi." blablabla) så kunne jeg forstått reaksjonen. Jeg er ikke redd for å bli rettet på, at andre er uenige eller diskutere heftig. Men jeg synes det er trist at hver gang det blir litt diskusjon så kommer det innlegg hvor man "dømmer" den ene parten av diskusjonen til å være negative bidrag på dette forumet. Det er helt greit for meg at du ser gjennom fingrene på at trådstarter kommer med masse feilinformasjon, men du får godta at andre synes dette er viktig nok til å kommentere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest May M Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 For å være ærlig, så er jeg ikke det ringeste opptatt av hvor gammel gutten fra Korea er. Av andre innlegg jeg har lest av henne har jeg sluttet at hun ikke uttrykker seg særlig godt skriftlig. Jeg deler gjerne mine adopsjonhistorier med andre, men har ikke svart på tråden hun startet der hun ba andre om å komme med sine historier fra hentereisene i Kina - nettopp fordi jeg var usikker på hva som lå bak. For min del må dere gjerne stille spørsmål ved ting som f.eks alder på ungen, men når det blir spurt om det samme tjue ganger uten å få et klart svar, forteller det meg ett av to: Enten VIL hun ikke gi et klart svar, eller så KAN hun ikke. Og å anklage en person for å prøve å "lure" kinasøkere til å bytte land, det lurer jeg på hvordan forumet vil forsvare. Så du vil heller at man skal gjøre som deg og "tie ihjel" denne brukeren, fremfor å ta seg bryet med å finne ut hva hun egentlig mener? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere daglig bruker Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Så du vil heller at man skal gjøre som deg og "tie ihjel" denne brukeren, fremfor å ta seg bryet med å finne ut hva hun egentlig mener? Godt spørsmål. Men det må da kunne finnes en mellomting? Jeg svarte ikke på det hentereiseinnlegget delvis fordi jeg pleier å svare på innlegg som vil høre hele min historie uten å dele sin egen, og delvis fordi jeg sjelden engasjerer meg her inne. Om andre svarer, så gjerne for meg. Det jeg reagerte på i denne omtalte tråden var at det ble så sinnsykt hakk i plata - og at det sukkes over lite aktivitet og "la oss blåse liv i forumet igjen!" Men når noen prøver, så får de så hatten passer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere daglig bruker Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Godt spørsmål. Men det må da kunne finnes en mellomting? Jeg svarte ikke på det hentereiseinnlegget delvis fordi jeg pleier å svare på innlegg som vil høre hele min historie uten å dele sin egen, og delvis fordi jeg sjelden engasjerer meg her inne. Om andre svarer, så gjerne for meg. Det jeg reagerte på i denne omtalte tråden var at det ble så sinnsykt hakk i plata - og at det sukkes over lite aktivitet og "la oss blåse liv i forumet igjen!" Men når noen prøver, så får de så hatten passer. ... fordi jeg IKKE pleier, skulle det stå.. - Best å forklare seg før dere begynner å spørre, alle som en ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
villbringebær Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Ja, ikke sant? Da jeg var i mine prosesser (hentet mine barn i 2000 og 2002) så var dette et flott sted å vente. Vi oppmuntret hverandre, kunne spørre om alt vi lurte på, var innom hver bidige dag for å se etter tildelingsmeldinger (som øyeblikkelig fikk en laaaaaaaaaaaaaaang hale av gratulasjoner ) - ja, det var til og med de som logget seg på mens de var på hentereise for å fortelle hvordan det sto til! I den tiden var det sjelden eller aldri mindre enn tre nye tråder pr. dag - ofte mange flere. Det var så godt å ha støtte fra de andre her, og jeg glemmer aldri følelsen da det ENDELIG var min tur, og jeg kunne fortelle Den Store Nyheten og få gratulasjoner, digitale klemmer og lykkønskninger i bøtter og spann ) Siden den gang er alle de gamle forsvunnet. Kanskje gjør noen av dem som jeg, titter innom i ny og ne, uten å finne igjen noen av de gamle. Men er du ikke enig i at "alle de gamle" som er forsvunnet også innbefatter deg selv? Jeg blir litt oppgitt jeg, når alle klager over alle de andre, men du har da også selv ansvar for å se til at forumet er et hyggelig sted!? Jeg har vært på dol siden desember 04, etter at vi kom hjem med nr.1. Har skiftet nick siden den gang, pga.noen provokatører her på adopsjonsforumet som har dukket opp med ujevne mellomrom... Jeg skriver nesten aldri på adopsjonsforumet lenger, mest fordi det ikke er noen å kommunisere med her... Men jeg bruker barn- og foreldreforumet og åpent en del. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
villbringebær Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg er ikke en bruker av forumet, men jeg synes det er synd at "vettige" mennesker lar seg fordrive, til fordel for "mindre vettige"! Amen til det. Jeg synes også det er synd at folk forsvinner og skylder på "alle de andre". Man har sjøl et ansvar for å bidra til fellesskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
villbringebær Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Personlig føler jeg at problemet her inne er det motsatte av det du beskriver. Jeg legger sjelden inne ett innlegg (slik som nå) hvor jeg er uenig men innleggshaver, i redsel for å bli møtt med svar ala "det er pga svar som dette at jeg ikke er her lenger". Synes tråden nedenfor var (med noen få unntak) i en ganske god tone. Det er sansynligvis litt frustrerende for trådstarter å ikke gjøre seg forstått, men man må kunne tåle å få en del motsvar når man kommer med så mange opplysninger som er direkte feil. Man kunne sikkert gitt opp diskusjonen på ett mye tidligere tidspunkt og bare konkludert med at trådstarter ikke klarer å gjøre seg forstått, men jeg er ikke sikker på at det ville vært mye bedre. Vi kan ikke detaljstyre hvordan andre ordlegger seg, hvor direkte eller runde man er osv. Så la oss bare anstrenge oss for å finne intensjonen bak innleggene. Og la tivlen komme tiltalte til gode. Og det gjelder både de som starter tråden og de som svarer. ''Jeg legger sjelden inne ett innlegg (slik som nå) hvor jeg er uenig men innleggshaver, i redsel for å bli møtt med svar ala "det er pga svar som dette at jeg ikke er her lenger". '' Enig med deg May M! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tidligere daglig bruker Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Men er du ikke enig i at "alle de gamle" som er forsvunnet også innbefatter deg selv? Jeg blir litt oppgitt jeg, når alle klager over alle de andre, men du har da også selv ansvar for å se til at forumet er et hyggelig sted!? Jeg har vært på dol siden desember 04, etter at vi kom hjem med nr.1. Har skiftet nick siden den gang, pga.noen provokatører her på adopsjonsforumet som har dukket opp med ujevne mellomrom... Jeg skriver nesten aldri på adopsjonsforumet lenger, mest fordi det ikke er noen å kommunisere med her... Men jeg bruker barn- og foreldreforumet og åpent en del. Jo, det er jeg absolutt enig i. Jeg var vel for øvrig en av de "gamle" som holdt ut lengst, men når det ikke lenger var noe trivelig sted å være, og når (som faktisk flere enn jeg har beskrevet) man måtte begynne å vokte seg vel for hva man skrev, så kan jeg dessverre ikke se at jeg har ansvaret for å være en enslig svale her inne som tør å si hva jeg mener - også når det går litt på tvers. Og som du selv sier, det er jo ikke så mange å kommunisere med lenger, heller. Jeg er rimelig aktiv på DOL fremdeles (ikke under dette nicket, da) men mest på de andre foraene. Adopsjon kikker jeg vel innom en gang i uka eller så, og skriver sjeldent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koreaervårtland Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg synes ikke at svarene som jordbærtrollet fikk, er spesielt støtende eller frekke. Jeg går ut fra at du har lest tråden. Jeg ønsker bare å oppsummere hva jeg mener om dette. Og min hensikt er ikke å "kaste ut" nye brukere (er forsåvidt en ny bruker her inne selv). Men jordbærtrollet sier i sitt første innlegg: "Grunnen til at jeg skriver er for og gi noen tips til dere som tenker eller skal adoptere fra Korea." Altså er det et innlegg som en ment for folk som ønsker mer info om SK. Som adoptant fra SK er jeg også opptatt av at andre som vurderer adopsjon skal få god info om dette. Jeg synes ikke det er riktig at noen skal "spre" uriktig info, uten at det blir rettet på. Jorbærtrollet sier: "Det er 60% sjansje for og få gutt mens det er 40% sjansje for og få jente. Dette har jeg bare kommet fram til selv så det er ike HELT nøyaktige mål." Dette er ikke riktige tall. "Sør korea er ögså et stort adopsjons land og har en egen klubb: www.koreaklubben.no" Adressen til klubben er feil. "Ventetiden hoss oss tok 2 månder og 2 uker." Hvis de som leser dette, tror at det stemmer, må vi tro at mange vil vurdere å flytte land til SK, ja. Ventetiden er selvsagt mye lengre. "Men husk at det må være 10 års alderforsjel mellom dere to, og dere må ikke være 40 år når barnet kommer til Norge." Begge opplysningene er direkte feil. "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel. Det er nå litt over et år siden vår kina prinnssese fikk en lillebror." Her synes det som om man kan få tildeling ett halvt år før barnet er født. Synes "tidligere daglig bruker" at dette er uttalelser som bør forbli uimotsagt? Hun forteller også om sine to barn, og jeg ble forvirret over hva hun egentlig mente. Det er vel ikke spesielt for dette forumet at en spør om utfyllende opplysninger? Ang alderen på gutten sier hun følgende i ulike innlegg: "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel" "Han er to og et halvannet år." "gutten blir 2 år snart." "huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år!" "Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder." Når noen lurer på om hun har vanskelig for å uttrykke seg sier hun: "Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om." "Lynrask, og lynrask jeg er så vant til tastatur at jeg tror jeg er bedre en jeg er:)" "Faktisk er det en stund siden jeg har skrevet tall som 1\2 2,5 år osv. Jeg kan ha glemt det ut. Men jeg har ingen problemer i det hele tatt i barndommen var jeg flinkest i klassen i Norsk. Jeg har fått så gode kriktiker for stilene mine osv." På bakgrunn av bl.a dette, synes jeg ikke det er rart at noen (inkl. meg selv) tror at det er et innlegg som er skrevet for å tulle med oss. Men kanskje er det ikke det. Jeg vil beklage overfor jordbærtrollet, hvis hun føler seg ikke velkommen her inne. Her kan alle skrive det de vil (nesten), men man må kunne regne med reaksjoner på det en skriver, som man må på de fleste diskusjonsforum. Håper at jorbærtrollet vil fortsette å skrive her inne, hvis hun er en seriøs bruker. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Personlig føler jeg at problemet her inne er det motsatte av det du beskriver. Jeg legger sjelden inne ett innlegg (slik som nå) hvor jeg er uenig men innleggshaver, i redsel for å bli møtt med svar ala "det er pga svar som dette at jeg ikke er her lenger". Synes tråden nedenfor var (med noen få unntak) i en ganske god tone. Det er sansynligvis litt frustrerende for trådstarter å ikke gjøre seg forstått, men man må kunne tåle å få en del motsvar når man kommer med så mange opplysninger som er direkte feil. Man kunne sikkert gitt opp diskusjonen på ett mye tidligere tidspunkt og bare konkludert med at trådstarter ikke klarer å gjøre seg forstått, men jeg er ikke sikker på at det ville vært mye bedre. Vi kan ikke detaljstyre hvordan andre ordlegger seg, hvor direkte eller runde man er osv. Så la oss bare anstrenge oss for å finne intensjonen bak innleggene. Og la tivlen komme tiltalte til gode. Og det gjelder både de som starter tråden og de som svarer. Jeg er så enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg synes ikke at svarene som jordbærtrollet fikk, er spesielt støtende eller frekke. Jeg går ut fra at du har lest tråden. Jeg ønsker bare å oppsummere hva jeg mener om dette. Og min hensikt er ikke å "kaste ut" nye brukere (er forsåvidt en ny bruker her inne selv). Men jordbærtrollet sier i sitt første innlegg: "Grunnen til at jeg skriver er for og gi noen tips til dere som tenker eller skal adoptere fra Korea." Altså er det et innlegg som en ment for folk som ønsker mer info om SK. Som adoptant fra SK er jeg også opptatt av at andre som vurderer adopsjon skal få god info om dette. Jeg synes ikke det er riktig at noen skal "spre" uriktig info, uten at det blir rettet på. Jorbærtrollet sier: "Det er 60% sjansje for og få gutt mens det er 40% sjansje for og få jente. Dette har jeg bare kommet fram til selv så det er ike HELT nøyaktige mål." Dette er ikke riktige tall. "Sør korea er ögså et stort adopsjons land og har en egen klubb: www.koreaklubben.no" Adressen til klubben er feil. "Ventetiden hoss oss tok 2 månder og 2 uker." Hvis de som leser dette, tror at det stemmer, må vi tro at mange vil vurdere å flytte land til SK, ja. Ventetiden er selvsagt mye lengre. "Men husk at det må være 10 års alderforsjel mellom dere to, og dere må ikke være 40 år når barnet kommer til Norge." Begge opplysningene er direkte feil. "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel. Det er nå litt over et år siden vår kina prinnssese fikk en lillebror." Her synes det som om man kan få tildeling ett halvt år før barnet er født. Synes "tidligere daglig bruker" at dette er uttalelser som bør forbli uimotsagt? Hun forteller også om sine to barn, og jeg ble forvirret over hva hun egentlig mente. Det er vel ikke spesielt for dette forumet at en spør om utfyllende opplysninger? Ang alderen på gutten sier hun følgende i ulike innlegg: "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel" "Han er to og et halvannet år." "gutten blir 2 år snart." "huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år!" "Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder." Når noen lurer på om hun har vanskelig for å uttrykke seg sier hun: "Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om." "Lynrask, og lynrask jeg er så vant til tastatur at jeg tror jeg er bedre en jeg er:)" "Faktisk er det en stund siden jeg har skrevet tall som 1\2 2,5 år osv. Jeg kan ha glemt det ut. Men jeg har ingen problemer i det hele tatt i barndommen var jeg flinkest i klassen i Norsk. Jeg har fått så gode kriktiker for stilene mine osv." På bakgrunn av bl.a dette, synes jeg ikke det er rart at noen (inkl. meg selv) tror at det er et innlegg som er skrevet for å tulle med oss. Men kanskje er det ikke det. Jeg vil beklage overfor jordbærtrollet, hvis hun føler seg ikke velkommen her inne. Her kan alle skrive det de vil (nesten), men man må kunne regne med reaksjoner på det en skriver, som man må på de fleste diskusjonsforum. Håper at jorbærtrollet vil fortsette å skrive her inne, hvis hun er en seriøs bruker. :-) Den oppsummeringen satte det greit på plass, synes jeg. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blikkboks Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hei! Etter å ha lest hele tråden neddover, ser jeg at du gang på gang kritiserer en vag påstand fra min side, noe som jeg senere la om stilen min. Vet du, til å være så redd for at vi sårere mange, burde du faktisk skjønne at, og ikke si noe til noen direkte (meg som du gang på gang kritiserer til andre for en vag påstand, men overhode ikke komenterer til meg direkte), ikke akuratt oppfattes som spesielt høflig det heller. Og ja, jeg tåler kretikk, men jeg hater og bli baksnakket av folk som sier di er her mye, har masse og kritisere oss andre på, men ikke tør å skrive med eget nick. Ja, jeg kan sikkert også velge å krive masse stygt og kritisere andre anonym, men du, det holder jeg meg for god til. Jeg syns også denne tråden utviklet seg, og jeg prøvde og legge inn hyggelige meldinger til henne, og jeg prøvde og oppklare hva hun kanskje mente. Men det var vel og kritisere det også. Og jeg blir ofte også halshogget her pga. dårlig gramatikk, feilskriving og feil deling av ord. Og ofte fra anonyme brukere, og nei, jeg syns det sårer, så ja, jeg har full forståelse på dette. Men dette handlet om rene fakta feil, og ja jeg angrer det første innlegget. Og takker for at du som ett så utrolig edelt menneske, var tøff nok til å referer om mitt utsagn til alle, mens selv fikk jeg ikke ett eneste dirkete melding fra deg om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Den oppsummeringen satte det greit på plass, synes jeg. ;o) Synes jeg også:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Jeg synes ikke at svarene som jordbærtrollet fikk, er spesielt støtende eller frekke. Jeg går ut fra at du har lest tråden. Jeg ønsker bare å oppsummere hva jeg mener om dette. Og min hensikt er ikke å "kaste ut" nye brukere (er forsåvidt en ny bruker her inne selv). Men jordbærtrollet sier i sitt første innlegg: "Grunnen til at jeg skriver er for og gi noen tips til dere som tenker eller skal adoptere fra Korea." Altså er det et innlegg som en ment for folk som ønsker mer info om SK. Som adoptant fra SK er jeg også opptatt av at andre som vurderer adopsjon skal få god info om dette. Jeg synes ikke det er riktig at noen skal "spre" uriktig info, uten at det blir rettet på. Jorbærtrollet sier: "Det er 60% sjansje for og få gutt mens det er 40% sjansje for og få jente. Dette har jeg bare kommet fram til selv så det er ike HELT nøyaktige mål." Dette er ikke riktige tall. "Sør korea er ögså et stort adopsjons land og har en egen klubb: www.koreaklubben.no" Adressen til klubben er feil. "Ventetiden hoss oss tok 2 månder og 2 uker." Hvis de som leser dette, tror at det stemmer, må vi tro at mange vil vurdere å flytte land til SK, ja. Ventetiden er selvsagt mye lengre. "Men husk at det må være 10 års alderforsjel mellom dere to, og dere må ikke være 40 år når barnet kommer til Norge." Begge opplysningene er direkte feil. "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel. Det er nå litt over et år siden vår kina prinnssese fikk en lillebror." Her synes det som om man kan få tildeling ett halvt år før barnet er født. Synes "tidligere daglig bruker" at dette er uttalelser som bør forbli uimotsagt? Hun forteller også om sine to barn, og jeg ble forvirret over hva hun egentlig mente. Det er vel ikke spesielt for dette forumet at en spør om utfyllende opplysninger? Ang alderen på gutten sier hun følgende i ulike innlegg: "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel" "Han er to og et halvannet år." "gutten blir 2 år snart." "huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år!" "Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder." Når noen lurer på om hun har vanskelig for å uttrykke seg sier hun: "Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om." "Lynrask, og lynrask jeg er så vant til tastatur at jeg tror jeg er bedre en jeg er:)" "Faktisk er det en stund siden jeg har skrevet tall som 1\2 2,5 år osv. Jeg kan ha glemt det ut. Men jeg har ingen problemer i det hele tatt i barndommen var jeg flinkest i klassen i Norsk. Jeg har fått så gode kriktiker for stilene mine osv." På bakgrunn av bl.a dette, synes jeg ikke det er rart at noen (inkl. meg selv) tror at det er et innlegg som er skrevet for å tulle med oss. Men kanskje er det ikke det. Jeg vil beklage overfor jordbærtrollet, hvis hun føler seg ikke velkommen her inne. Her kan alle skrive det de vil (nesten), men man må kunne regne med reaksjoner på det en skriver, som man må på de fleste diskusjonsforum. Håper at jorbærtrollet vil fortsette å skrive her inne, hvis hun er en seriøs bruker. :-) Bra! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2438939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nånånånå __XO_ Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg synes ikke at svarene som jordbærtrollet fikk, er spesielt støtende eller frekke. Jeg går ut fra at du har lest tråden. Jeg ønsker bare å oppsummere hva jeg mener om dette. Og min hensikt er ikke å "kaste ut" nye brukere (er forsåvidt en ny bruker her inne selv). Men jordbærtrollet sier i sitt første innlegg: "Grunnen til at jeg skriver er for og gi noen tips til dere som tenker eller skal adoptere fra Korea." Altså er det et innlegg som en ment for folk som ønsker mer info om SK. Som adoptant fra SK er jeg også opptatt av at andre som vurderer adopsjon skal få god info om dette. Jeg synes ikke det er riktig at noen skal "spre" uriktig info, uten at det blir rettet på. Jorbærtrollet sier: "Det er 60% sjansje for og få gutt mens det er 40% sjansje for og få jente. Dette har jeg bare kommet fram til selv så det er ike HELT nøyaktige mål." Dette er ikke riktige tall. "Sør korea er ögså et stort adopsjons land og har en egen klubb: www.koreaklubben.no" Adressen til klubben er feil. "Ventetiden hoss oss tok 2 månder og 2 uker." Hvis de som leser dette, tror at det stemmer, må vi tro at mange vil vurdere å flytte land til SK, ja. Ventetiden er selvsagt mye lengre. "Men husk at det må være 10 års alderforsjel mellom dere to, og dere må ikke være 40 år når barnet kommer til Norge." Begge opplysningene er direkte feil. "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel. Det er nå litt over et år siden vår kina prinnssese fikk en lillebror." Her synes det som om man kan få tildeling ett halvt år før barnet er født. Synes "tidligere daglig bruker" at dette er uttalelser som bør forbli uimotsagt? Hun forteller også om sine to barn, og jeg ble forvirret over hva hun egentlig mente. Det er vel ikke spesielt for dette forumet at en spør om utfyllende opplysninger? Ang alderen på gutten sier hun følgende i ulike innlegg: "Jeg har en nydelig gutt som nå er 1\2 år gammel" "Han er to og et halvannet år." "gutten blir 2 år snart." "huff! for og få det helt klart: han er 1\2 år!" "Nei jeg mener at han er: 1 år og 18 månder." Når noen lurer på om hun har vanskelig for å uttrykke seg sier hun: "Jeg har ingen prombler på noen måte mitt problem må være at jeg taster for fort og ike tenker meg om." "Lynrask, og lynrask jeg er så vant til tastatur at jeg tror jeg er bedre en jeg er:)" "Faktisk er det en stund siden jeg har skrevet tall som 1\2 2,5 år osv. Jeg kan ha glemt det ut. Men jeg har ingen problemer i det hele tatt i barndommen var jeg flinkest i klassen i Norsk. Jeg har fått så gode kriktiker for stilene mine osv." På bakgrunn av bl.a dette, synes jeg ikke det er rart at noen (inkl. meg selv) tror at det er et innlegg som er skrevet for å tulle med oss. Men kanskje er det ikke det. Jeg vil beklage overfor jordbærtrollet, hvis hun føler seg ikke velkommen her inne. Her kan alle skrive det de vil (nesten), men man må kunne regne med reaksjoner på det en skriver, som man må på de fleste diskusjonsforum. Håper at jorbærtrollet vil fortsette å skrive her inne, hvis hun er en seriøs bruker. :-) Norsken hennes er til forveksling lik den man ofte kan finne hos personer som har fått ervervet hodeskade. De kan surre med tall, setningsbygging og ordlogikk uten å se det selv. Ofte skjer det de presterer i rasende fart. Et eksempel er da hun skrev " 1/2" og 1 år og 18 måneder". Hun mente 1 år og 6 mnd (=18 mnd). Det stemmer godt med det hun sa om at barnet på bursdagen fyller 2 år. Det med å tilsynelatende surre med egen alder, behøver ikke bety at hun er et troll. Det kan være ut fra et ønske om å å verne om sin anonymitet. Det er da flere som omskriver litt her. Har noen ganger sett at noen omskriver kjønnet på ungen f.eks. Ved i et innlegg skrive "han" og så i det neste "hun". Hovedsaken er vel budskapet. De to trådene som ble startet av henne, hadde gode intensjoner. De var åpenbart ikke skrevet for å lage kvalm. Det var synd ingen responderte med annet enn nedrakking i Kina-tråden. Hun ønsket å høre hentereisehistorier. Det er det koselig å lese om. Kan bli glad av mindre:) Vi ønsker jo å spre det glade budskap her inne. Mange setter pris på slike fortellinger. Faktisk mange som elsker det. Mange mimrer og flere drømmer om det som skal skje dem etter den dagen de får den store telefonen. Full skjerpings her inne nå folkens! Mange dyktige folk her på tilknytning, trygghetsskaping, forståelse av verdien av ros og oppmuntring. La det skinne gjennom til omverdenen også, slik at ikke folk som titter innom her får et mindre heldig bilde av adoptivforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301201-ang-til-dere-som-skal-adoptere-fra-s%C3%B8r-korea/page/2/#findComment-2439119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.