Gå til innhold

bør han ha vann når det er varmt?


luffa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en gutt på snart 7mnd. Han var 7kg og 67,5cm på 6mnd kontrollen. Han ammes 6 ganger om dagen pluss ett grøtmåltid på ettermiddagen. Bør han få vann i tillegg når det er så varmt? Og hvis jeg gir det, kan det føre til at han tar mindre melk av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære luffa. Han behøver ikke vann. Melken fungerer også som tørste drikk.Om du gir det kan det føre til at han tar mindre, men det er umulig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

Uansett hva helsesøster skriver, så er babyen såpass stor nå at jeg ville gitt litt vann i denne varmen.

Kildevann fra flaske er ok og behøver ikke kokes.

Det er deilig med litt kjølig (ikke iskaldt) vann nå.

Tenk deg selv om du skulle være så varm og tørst og bare ha lunken melk å drikke...

(Selv om melka fungerer som "tørstedrikke"...)

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva helsesøster skriver, så er babyen såpass stor nå at jeg ville gitt litt vann i denne varmen.

Kildevann fra flaske er ok og behøver ikke kokes.

Det er deilig med litt kjølig (ikke iskaldt) vann nå.

Tenk deg selv om du skulle være så varm og tørst og bare ha lunken melk å drikke...

(Selv om melka fungerer som "tørstedrikke"...)

Mvh.

"Kildevann fra flaske er ok og behøver ikke kokes."

Med mindre man har veldig dårlig vannkvalitet der man bor trenger man ikke koke vannet fra springen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...