Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hos oss er lørdagskveld fra kl 18 familietid m pizza og godtepose. Et par lørdager nå har det ringt på døra og det har vært besøk til gutten vår på 7 som spør om de kan komme inn og leke. Vi sier nå nei vi da, men lurer på hvordan det er rundt omkring, er lørdagskvelden fremdeles "hellig"?

(Han har jo overnattingsbesøk og det er kjempekoselig, men da er det jo avtalt)

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Vi har ingen "hellige" kvelder, men siden vi ikke bor slik til at ungene går mellom, så er det sjelden overraskende besøk her.

En 7-åring er kanskje litt liten, men når er det egentlig passe at de har et privatliv som ikke er helt forenelig med foreldrenes? Altså, man kan jo ønske en herlig familiær lørdagskveld i all framtid, men slik blir det neppe. :-) Når skal avkommet selv få bestemme om de vil ha besøk/gå på besøk?

Annonse

AneM1365380603

Det er ikke ofte noen ringer på den tiden om det er lørdag eller ukedag, men de må gjerne ha med seg en venn inn. Jeg er glad for at de har venner, og vi deler gladelig lørdagsgodteriet med gjesten :o) Det hender de har overnattingsgjester i helgene, og det synes jeg er koselig.

Er kl seks sent syns du?

Jeg synest klokka seks er sent for en sjuåring å gå på uanmeldt besøk ja. Synest ikke du??

Her omkring er det ingen så små barn som går rundt og ringer på dørene så sent og i allefall ikke på en lørdagskveld. Hadde nok blitt litt paff jeg da...Men det er sikkert fordi det som sagt ikke er vanlig her.

Min største er seks år og om ikke annet er avtalt oss foreldre i mellom så sendes barna hjem til barnetv. En gang i blant ber de om å få se barnetv sammen og da får de jo det, bare koselig. Men ville ikke hatt det som en vane tror jeg.

Synest det er godt med litt familitid før ungene kryper til køys. Og min sjuåring, som legger seg i 7-tida, er dødstrøtt ved barnetv-tid.

Når det er sommer og ferie stiller saken seg noe annerledes:-)

Jeg synest klokka seks er sent for en sjuåring å gå på uanmeldt besøk ja. Synest ikke du??

Her omkring er det ingen så små barn som går rundt og ringer på dørene så sent og i allefall ikke på en lørdagskveld. Hadde nok blitt litt paff jeg da...Men det er sikkert fordi det som sagt ikke er vanlig her.

Min største er seks år og om ikke annet er avtalt oss foreldre i mellom så sendes barna hjem til barnetv. En gang i blant ber de om å få se barnetv sammen og da får de jo det, bare koselig. Men ville ikke hatt det som en vane tror jeg.

Synest det er godt med litt familitid før ungene kryper til køys. Og min sjuåring, som legger seg i 7-tida, er dødstrøtt ved barnetv-tid.

Eh...han ble ikke sju i løpet av innlegget altså:-) Min seksåring, skulle det stå..

trollemor;o)

Nei, kl seks er ikke sent på en lørdagskveld. Jeg ville ikke reagert i det heletatt om nabogutten kom å ringte på.

Annonse

trollemor;o)

Nei, ikke seks- da har vi ofte besøk, men som regel går gjestene hjem etter barne- TV- tid eller etter kvelds. 19- 1930. Syntes derfor det var sent med å ringe på 1900.

Kl 19 er vel kanskje litt sent, men var det ikke kl 18 det var snakk om her da?

Vi har også fredet lørdagskveld fra 18:00. Da ser vi barne-TV sammen, spiser et varmt måltid sammen, og koser oss litt ekstra.

Akkurat slik jeg er vant til hjemmefra :-)

Hvis 8-åringen har besøk lørdag, sender vi dem hjem ved barne-TV tid. Jeg har ikke opplevd at noen ringer på her etter det, men hvis de gjorde ville vi nok bare sagt at det er for sent for besøk. Det er det forøvrig midt i uka også.

Nei, kl seks er ikke sent på en lørdagskveld. Jeg ville ikke reagert i det heletatt om nabogutten kom å ringte på.

Er det gjort avtale er det greitt men å komme uanmeldt i sekstida en lørdagskveld er sent for en seks-sjuåring. Hadde nok nesten blitt bekymret for at noe var galt hjemme hos vedkommende jeg.

Såpass uvanlig er det at så små barn ringer på døra på den tida her:-) Og det er jeg glad for..

Om sommeren er barna her vi bor ute og leker til både 20 og 21 når det er fridag dagen etter. Jeg syns det er fint at de kan benytte de fine og lyse sommerkveldene til å være ute, så lenge de holder seg i nærheten av hjemmet så man kan holde øye med dem.

Å komme inn til andre om kvelden å leke syns jeg ikke skal forekomme uten avtale. Også fordi foreldrene til gjesten kan begynne å lure på hvor barnet deres er og bli engstelige.

Jeg syns det er en fin skikk å ha en familiekveld minst en dag i uka, og da faller ofte lørdagen naturlig. Dersom det ringer på er det bare å si på en vennlig måte at det ikke passer akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...