Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kayia

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1205004737' post='3823240]

Synes ikke det er rart, jeg. Tvert om veldig vanlig. Har ingen "hellige" dager.

Si nei om det ikke passer. Det er ikke noe problem :)

Her jeg bor har det også vært sånn, og det er jeg glad for. Om det er noe som er hellig (i betydningen 'må gjennomføres') er det middag - men også der har små gjester fått tilbud om å få mat (etter en telfonsamtale med hjemmet for å høre om det er ok).

Men nå har ungene vært mer ute enn inne her, så egentlig har det vært mer spørsmål om å bli med ut enn å få komme inn. En gang poden ikke var hjemme spurte nabogutten "Enn du da? Bli du me å spille fotball du da?" :D

Her er alle velkommen, selv kl 18 på en lørdagskveld, hvorfor ikke??

Hadde dere ikke sluppet inn en voksen som hadde kommet på besøk heller da?

Det er jo på ingen måte sammenlignbart da, og det tror jeg vel egentlig du skjønner.

Nei, vi hadde selvfølgelig ikke sagt til en voksen at nå er det for sent å komme på besøk til oss. Men som foreldre så må vi faktisk ta en del avgjørelser for barna våre. Barna våre på seks-sju år vet ikke når det er på tide å legge seg om kvelden for at de skal fungere dagen derpå. De vet heller ikke hva som er skikk og bruk i forhold til å oppsøke andre på helgekvelder, før vi lærer dem det.

De fleste foreldre liker å sette noen grenser for barna sine. Andre setter ingen og mener at barnet selv vet best...

Her jeg bor har det også vært sånn, og det er jeg glad for. Om det er noe som er hellig (i betydningen 'må gjennomføres') er det middag - men også der har små gjester fått tilbud om å få mat (etter en telfonsamtale med hjemmet for å høre om det er ok).

Men nå har ungene vært mer ute enn inne her, så egentlig har det vært mer spørsmål om å bli med ut enn å få komme inn. En gang poden ikke var hjemme spurte nabogutten "Enn du da? Bli du me å spille fotball du da?" :D

*s* Søt den da! :)

Gjest Mye rart må jeg si

Det er jo på ingen måte sammenlignbart da, og det tror jeg vel egentlig du skjønner.

Nei, vi hadde selvfølgelig ikke sagt til en voksen at nå er det for sent å komme på besøk til oss. Men som foreldre så må vi faktisk ta en del avgjørelser for barna våre. Barna våre på seks-sju år vet ikke når det er på tide å legge seg om kvelden for at de skal fungere dagen derpå. De vet heller ikke hva som er skikk og bruk i forhold til å oppsøke andre på helgekvelder, før vi lærer dem det.

De fleste foreldre liker å sette noen grenser for barna sine. Andre setter ingen og mener at barnet selv vet best...

At man slipper inn venner av barna er vel ikke ensbetydende med at en ikke har grenser for barna?

Har 5 barn vi, i alderen 4-15. Her er det alltid masse venner på besøk, og de er så godt som alltid velkomne. Vi er gjestfrie. Har ofte venner av ungene både til middag og andre måltider. Jeg kjenner de så godt.

Tror man gjør litt om på dette når en får eldre barn. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...