Gå til innhold

Poden har spist ett brett med Pamol 250mg

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks

Uff, uff, etter å ha snakket med ett brødhue på legevakten, fikk jeg telefonnr. til griftsentralen.

De regnet ut at han ikke har fått i seg faretruende masse i forhold til vekt, (ingen fare for leversvikt) men han er naturlignok dødsliten, og ligger å sløver på sofaen.

Jeg gjør så godt jeg kan for å ikke skremme han, men jeg må innrømme at det er en nokså sliten og redd person som sitter å skriver. Og jeg føler meg som verdens værste mamma.....

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Forstår godt at du føler deg maktesløs akkurat nå. Men du har faktisk gjort alt du kan og skal gjøre. Det er bra:-)

Om noen timer føler han seg sikkert mye bedre.

Tusen takk for oppmuntrende ord.

Poden har det helt supert, raser nå rundt som om ingen ting skulle skjedd. Han har spist utrolig mye, og det må jo være bra for kroppen at han har litt og jobbe med i magen. Det var jo "kun" 6 tabeletter, men jeg er glad dama på giftsentralen var en utrolig hyggelig dame, som regnet og regnet på at dette skulle gå bra for leveren hans.

Siden dette er sugetabeletter som smaker banangotteri, er di tilsatt nokså mye kunstig tilsettningstoffer. Så nå har vi sett hva som menes med, "kan ha lakserende virkning"... Sikkert også bra i og for seg :o)

Poden er i alle fall helt i god form, (og overhode ikke feber i alle fall)

Men dette tror jeg var noe av det skumleste jeg har opplevd, i alle fall frem til jeg hadde snakket med dama på giftsentralen.

Gjest Blikkboks

Å stakkars deg, jeg hadde vært så redd!

Håper de har rett, at ikke det er farlig.

Hvor gammel er sønnen din?

Håper han kommer seg fort. Sa de noe om hvor lang tid det ville ta før han "kviknet" til igjen?

Ønsker deg lykke til i dag!

Takk for svar.

Han er 4,5 år og veier 18,6kg. Han ble nok litt slapp av at også han ble engstelig. Tiltross for at jeg prøvde å holde maska så godt jeg kunne.

Nå raser han rundt her, har spist en masse og vært litt kvalm og hatt løs mage. Og alt det tror jeg er ett godt tegn.

Nå skal jeg ned på "disko" på rommet hans, og det i seg selv kan jeg vel tolke som ett godt tegn.

Ha en flott dag

Poden har det helt supert, raser nå rundt som om ingen ting skulle skjedd. Han har spist utrolig mye, og det må jo være bra for kroppen at han har litt og jobbe med i magen. Det var jo "kun" 6 tabeletter, men jeg er glad dama på giftsentralen var en utrolig hyggelig dame, som regnet og regnet på at dette skulle gå bra for leveren hans.

Siden dette er sugetabeletter som smaker banangotteri, er di tilsatt nokså mye kunstig tilsettningstoffer. Så nå har vi sett hva som menes med, "kan ha lakserende virkning"... Sikkert også bra i og for seg :o)

Men dette tror jeg var noe av det skumleste jeg har opplevd, i alle fall frem til jeg hadde snakket med dama på giftsentralen.

Godt å høre at alt er bra nå da:-)

Annonse

Godt at det gikk bra!

Jeg er enig i at de er veldig hyggelig og rolig på giftinfosentralen. Vår gutt spiste en hel boks med vitaminbamser, så vi har også vært i kontakt med dem...

Godt at det gikk bra!

Jeg er enig i at de er veldig hyggelig og rolig på giftinfosentralen. Vår gutt spiste en hel boks med vitaminbamser, så vi har også vært i kontakt med dem...

De er veldig hjelpsomme og rolige:) Sønnen spiste en eske isopor...

Isopor?! Med sukker og melk på da, går jeg ut fra?

Urk, sikkert mye og sunn fiber i den... ;-D

Det var grunnen ganske komisk, i hvert fall etter at vi hadde ringt giftsentralen og fått vite at det ikke var så veldig farlig å spise isopor. Der satt han på gulvet med fullt av isoporsmuler rundt seg og med et fornøyd glis, mens faren hans og jeg så på hverandre og tenkte det samme: hvor er resten av eska??? Unger altså. De finner på mye rart.

Annonse

Gjest Blikkboks

Uff, skjønner godt at du ikke har det bra.

Godt at du fikk gode svar på giftinformasjonssentralen.

Tror det gikk nokså greit. Takk og lov for at det kun var ett brett som lå der, ellers hadde han nok spist enda fler.

Jeg er litt roligere nå, men dette var en engang opplevelse for mitt vedkommende håper jeg.

Jeg er nesten på gråten enda.....

Gjest Blikkboks

Godt at det gikk bra!

Ja, hun var virkelig veldig hyggelig. Angrer for at jeg ikke spurte om hva hun het, hun hadde fortjent en blomsterbukett på jobb i morgen.

Lillegutt har det bra, men jeg følger fremdels godt med han, da. Og jeg har fremdeles veldig dårlig samvittighet for at dette kunne skje.

Godt å høre at det gikk så bra. Lærerikt for oss andre også dette :-)

Jeg har også god erfaring med servicen på Giftinformasjonssentralen. 8-åringen var 1,5 da han tok en god bit av den fine grønne planten som stod på gulvet (husker ikke hva den heter, men vi har den fortsatt...)

Jo - og nå kom jeg på at jeg har ringt enda en gang, for fire år siden - da jeg skulle kose meg med eteriske oljer i badekaret og fikk besøk av poden på da 4 år. Han tok selvsagt etpar slurker av badevannet som han pleide, og da jeg sjekket oljeflasken stod det "svært giftig ved inntak gjennom munnen"

Gjest midia

ååå husker samvittigheten min etter at jeg trodde sønnen min skulle få ødelagt øyet sitt.

Han er allergisk og bruker øyedråper på sommeren også om natten. Denne gangen var han også tett i nesen sånn at han hadde en slags stift med mentol, pluss at det også er dråper for å smøre ved bihulene i samme flaske.

Begge de flaskene sto på nattbordet hans den natta og så tok han feil flaske og helte innpå mentol i øyet og du skulle hørt skriket etterpå, skal si jeg våknet ja!

Jeg var livredd for at synet hans skulle forsvinne.

Heldigvis gikk det bra tilslutt dette også, det sved i øyet en stund etterpå ja :)

Gjest prust

Godt å høre at det gikk så bra. Lærerikt for oss andre også dette :-)

Jeg har også god erfaring med servicen på Giftinformasjonssentralen. 8-åringen var 1,5 da han tok en god bit av den fine grønne planten som stod på gulvet (husker ikke hva den heter, men vi har den fortsatt...)

Jo - og nå kom jeg på at jeg har ringt enda en gang, for fire år siden - da jeg skulle kose meg med eteriske oljer i badekaret og fikk besøk av poden på da 4 år. Han tok selvsagt etpar slurker av badevannet som han pleide, og da jeg sjekket oljeflasken stod det "svært giftig ved inntak gjennom munnen"

Uff....

Mine to eldste spiste et halvt glass med c-vitaminer (sånne gode med sitronsmak) da de var 2 og 4 år..... Da var Giftinformasjonssentralen god å ha.

Husker en av dem spiste en plante en gang, og da ringte jeg også. Tror det var Fuchsia, de med de lekre rosa blomstene, som ser ut som marsipan eller godteri..... Ja det var hos svigermor, husker jeg.

Gjest Blikkboks

Uff, skremmende opplevelse! Godt at det gikk bra!!!

Det er det værste frykten jeg noen gang har opplevd. Men det roet seg jo kraftig etter at jeg snakket med verdens søteste dame på giftsentralen (eller hva det nå het)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...