Gå til innhold

Tisser igjennom bleia nesten hver natt.

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Lilletuppa er nå 20 mnd og veldig god!

Men nesten hver natt så tisser hun igjennom bleia, og alt må vaskes. Det begynner å bli ganske slitsomt.

En av årsakene er at hun har oppdaget at det er godt og gnukke og gni underlivet mot bleia. Dette fører til at hun ligger og river og sliter i bleia hver kveld før hun sovner - rød og svett og lykkelig ;-)

Jeg har ikke lyst til (og har heller ikke mulighet til) å stoppe henne i å kose med seg selv. Men jeg veldig lyst til å finne en løsning som gjør at hun beholder bleien skikkelig på gjennom natten og ikke tisser igjenom.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301415-tisser-igjennom-bleia-nesten-hver-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Sjekke bleien etter at hun har sovnet? Det enkleste er ofte det beste;)

Tja, men det er ikke så enkelt i praksis. Hun sover i en slik "sovepose" for at hun ikke skal kle av seg pysj og bleie og alt mulig i løpet av kvelden... Og den soveposen har knepping bak, så da må jeg ta henne opp.

Vet du om det finnes noen spesial- nattbleier på markedet?

Tja, men det er ikke så enkelt i praksis. Hun sover i en slik "sovepose" for at hun ikke skal kle av seg pysj og bleie og alt mulig i løpet av kvelden... Og den soveposen har knepping bak, så da må jeg ta henne opp.

Kom ikke Libero med nattbleier for noen år siden da? Det fantes ikke da mine var små, men jeg mener å ha sett dem i ettertid. Dry-nites eller noe sånt?

Det vet jeg ikke. Men du skal ikke bare kutte ut den posen, da? Hvis hun likevel er klissvåt om morgenen er vel mye av vitsen borte. Uten den kommer du jo til og får ordna til bleia når hun har sovnet.

Annonse

fuji1365380447

Kom ikke Libero med nattbleier for noen år siden da? Det fantes ikke da mine var små, men jeg mener å ha sett dem i ettertid. Dry-nites eller noe sånt?

DryNites er for større barn (4 år og oppover) som tisser i senga.

Men jeg funderer på om det kan være en god ide og gå over til tøybleier om natta...?

Lanolinisert ullbukse utenpå, kanskje. Samme som man bruker utenpå tøybleier.

Hvilke bleier bruker du da? Syns absolutt at pampers active fit nr 5 er den beste vi har forsøkt, men størstejenta mi tisser nok til at den går litt over sine bredder den og. Sengetøyet blir ikke vått, men pysjen blir litt fuktig, og spesielt hvis pappaen har kledd på og ikke sørget for å ha nok bleie i front.

Er det noen som har erfaring med å gå over til tøybleier på litt større unger - enten totalt eller bare om natta?

Vil dette fungere bedre?

Jeg har brukt tøybleier også på store unger. Det gikk helt fint. Hvis de tisser mye må du ha ekstra ullapp inn under ullbuksen.

For et såpass stort barn vil jeg nok anbefale formsydde bleier. Du trenger ikke så mange hvis det bare er til nattbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...