Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det gøy å dra til Dyreparken i Kristiansand i påsken, f eks dagene før helligdagene? Vi er i området, men har ikke vært i Dyreparken før. Mye er vel stengt? Og vi slipper unna Kabelsatankjøret! (fornøyt med det!)

Ett barn er 8, ett barn er 5. Blir det suksess, tror dere? Trenger vi en eller to dager når det er lavsesong?

Tips mottas med takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301428-dyreparken-i-p%C3%A5sken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I påsken er det "søndag" hver dag:

http://www.dyreparken.com/index.jsp?a=105839

I lavsesongen er det mer dyr og langt mindre tivoli. Én lang dag eller to litt kortere, avhengig av utholdenheten (er det f.eks. interessant å overvære alle foringene, se linken?) og interessen for dyr - og kanskje av været. Det er ganske store avstander i parken.

Vi har vært der i adventstiden med en som var på alder med din yngste, da fordelte vi besøket på to dager.

I påsken er det "søndag" hver dag:

http://www.dyreparken.com/index.jsp?a=105839

I lavsesongen er det mer dyr og langt mindre tivoli. Én lang dag eller to litt kortere, avhengig av utholdenheten (er det f.eks. interessant å overvære alle foringene, se linken?) og interessen for dyr - og kanskje av været. Det er ganske store avstander i parken.

Vi har vært der i adventstiden med en som var på alder med din yngste, da fordelte vi besøket på to dager.

Takk! Det høres jo "riktig" ut å ta to dager når vi først er der, og hotellet like ved ser fint ut!

Takk! Det høres jo "riktig" ut å ta to dager når vi først er der, og hotellet like ved ser fint ut!

Hotellet ved inngangen? Det er fint og barnevennlig, men har svært små (men fint dekorerte) rom. På den annen side er det jo rett ved både parken og et digert kjøpesenter, så man trenger ikke være så mye på rommet.

Hotellet ved inngangen? Det er fint og barnevennlig, men har svært små (men fint dekorerte) rom. På den annen side er det jo rett ved både parken og et digert kjøpesenter, så man trenger ikke være så mye på rommet.

... høres ut som en bra plan, det der...!

Annonse

Gjest annlovinda

Det senteret som ligger like ved - Sørlandssenteret.

http://www.sorlandssenteret.no/

Mine unger hadde ikke vært der en hel dag i den alderen...

En dag på senteret med unge er drepen, synes det er ille nok å være der selv jeg da, :).

Greit med en liten tur, men en HEL dag. MED barn? Ikke aktuelt for meg og min sønn i allefall.

Gjest prust

En dag på senteret med unge er drepen, synes det er ille nok å være der selv jeg da, :).

Greit med en liten tur, men en HEL dag. MED barn? Ikke aktuelt for meg og min sønn i allefall.

Nei, enig med deg. Mine barn synes det er veldig stas å få være med dit en gang innimellom, men det holder med to, maks tre timer der. Var der på fredag med min fireåring, og da holdt det med to timer.

Annonse

Gjest prust

Dyreparken er veldig koselig utenom høysesongen, særlig den delen der dyrene er.

Men tømmerrenna, badeland og kaptein Sabeltann får dere nok ikke med dere....

Vi hadde en fantastisk tur dit i desember. Omtrent ikke folk, rim overalt, og løvene lå ute omkranset av rim og frost.... :-)

Godt å høre ekspertråd :-)

Jeg tenkte meg egentlig at det kanskje holder med en dag i og med at det er ganske stille i forhold til om sommeren. Er det verdt noen timer i bil?

Hva er "noen timer"?

Vi har årskort og går året rundt, faktisk oftere i lavsesong enn ellers. Jeg er ikke helt enig i at en dag holder lenge, men det kommer jo an på hva man går dit for.

Noen dager er vi mest på lekeplassene (det er tre gode lekeplasser der, en med sandkasser/husker/vipper, en med sklier og klatreapparater, og en klatreløype i skogen), andre ganger ser vi på afrikadyrene, andre ganger igjen holder vi oss i nordisk villmark. I påsken vil jeg tro at enkelte av tivoliapparatene er i sving (karusellene, kanskje noen av tombolaene), det er bilbane for de mellom 4 og ca 9-10, og det er opptent bål for grilling i villmarka (ta med mat).

Det er ganske god mat der, både i vaffelstua (belgiske vafler, vanlige vafler, is), i eventyrskogen (fastfood, kylling) og bakeriet i Kardemommeby (ulik hvetebakst) - jeg _tror_ også pizzarestauranten er åpent i påsken. Det er heller ikke lange veien til McDonalds på Sørlandssenteret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...