Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en bekymret mor til en gutt på 6år som nettopp har fått diagnosen epilepsi, så han er til utredning nå for tiden. Opp til flere ganger så har jeg opplevet å få høre fra skolen at han har sovnet i gymsalen, eller at han har sovnet ute på gressplenen, å like før det så er han så kvalm har han sagt til meg, å på den siste gangen så kom han til seg selv at det var noen som sparket han i hodet mens han lå nede. Jeg mener at dette kan være epileptiske anfall, men de lærerne mener det ikke er det, mens jeg har hatt epilepsi i nesten 30år selv, så jeg vet hvordan de kan utarte seg. Hva trur du om dette? Min yngste sønn på 1,5år skal også til utredning pga mistanke for epilepsi, er det vanlig at alle tre kan få det. Jeg er skikkelig bekymret jeg. Håpe på ett svar som kan hjelpe meg til å forstå bedre med hva dette kan være. Min yngste sønn fikk store krampe anfall to ganger når han ikke hadde feber, å fire ganger samme dag, og det var da han hadde feber, han har nå begynt på bestøver apparat pga hans asma, kunne oksygen mangel gjøre til at han får gtk? Det var ikke noe godt å se på, hva ska jeg gjøre da det oppstår? HAr som regel ringt til fastlegen og barneavdelingen på sykehuset. men nå vurderer jeg å ringe ambulansen neste gang det oppstår På forhånd takk for ett svar. Mvh Camilla

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301492-epilepsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Dersom sønnen din har fått diagnosen epilepsi og er satt på behandling, synes jeg det er naturlig å se på anfallende du beskriver som en del av dette bildet.

Jeg synes han og medikasjonen han får og anfallsformen, skal vurderes av barneavdelingen der han har vært til undersøkelse og som har startet behandlingen.

Det er ikke vanlig at tre barn i samme familie har epilepsi.

Jeg tror ikke det er surstoffmangel som har ledet til anfall

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301492-epilepsi/#findComment-2440802
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...