Gå til innhold

Ikke gym i 1 og 2 klasse?

Anbefalte innlegg

Gjest efoll
Skrevet

På vår skole får ikke levene gym i gymsal før i 3.klasse. Før det går de turer og leker ute isteden.. Hvordan er det hos dere?

Skrevet

Her har de vel ikke ordentlig gym før i 3 heller, gymtøy og dusjing er ikke før i 4 i hvertfall. Imidlertid har alle elevene 1 time fysisk fostring hver dag. 30 min frilek og 30 min lærerstyrt aktivitet og det er den fritiden de har, ingen andre friminutt.

jancka1365381087
Skrevet

Poden min har hatt dobbeltime i gym siden 1.klasse. Enten inne eller utegym. Dusjing begynner de med i 4.klasse. I tilegg går hele skolen tur hver morgen uansett vær. De bruker 10 min. av første time der alle går ei fast runde,- elever, lærere og rektor!

Gjest efoll
Skrevet

Poden min har hatt dobbeltime i gym siden 1.klasse. Enten inne eller utegym. Dusjing begynner de med i 4.klasse. I tilegg går hele skolen tur hver morgen uansett vær. De bruker 10 min. av første time der alle går ei fast runde,- elever, lærere og rektor!

Det hørtes kjempefint ut!

Gjest klaymen
Skrevet

De leker i ballsalen en gang i uka og kaller det gym, men de skifter ikke tøy og sånt i 1. og 2.klasse.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Guttungen går i 1.klasse og de har fast gymtime hver tirsdag. Trenger enda ikke bytteklær, men gymsko, og har diverse for seg i gymsalen.

Skrevet

Her har alle gym fra 1.klasse, men det skiftes ikke før i 3.klasse. Da begynner de også med svømming, (etter jul), og det første halvåret lærer de seg å skfite og dusje etter gymmen.

Hele skolen, -lærere og rektor inkludert!- har FYSAK hver dag, minst 20 minutter av en eller annen time (det går på rundgang, slik at ikke et enkelt fag blir "skadelidende" hver uke.

Skrevet

Slik er det her og. En dag i uka er fast turdag, da går hele dagen med til denne turen - de reiser gjerne til et skogsområde eller en stor uteplass litt utenfor byen, og har uteleker, tenner bål og utforsker terrenget.

Gjest bikku
Skrevet

Her har de 2 t gym i uka i gymsal, og så har de svømming 2 ganger i måneden, 2 t hver gang. I tillegg har de gym i sal en gang i uka på SFO. Og så har de enkelte dager de har med skiene og har utelek på ski noen timer.

Gjest prust
Skrevet

De får være i gymsalen fra første klasse, men er ute tidlig høst og vår, når det er ok vær. Har fast turdag hver mandag i tillegg.

De begynner ikke med dusjing før litt ut på høsten i 3. trinn.

mariaflyfly
Skrevet

Hos oss hadde de både gym og svømming fra 1. klasse. Det er svømmehall på skolen.

Skrevet

På vår skole tror jeg de får bruke gymsalen iblant, men uten skifting og dusj. Det tar for lang tid med de minste, da går hele timen med til dilldall i garderoben. I 3. klasse begynte de med "vanlig" gym i gymtøy.

De har fast uteskole i stedet, slik du beskriver.

Skrevet

De har hatt gym i gymsal siden første klasse, men er en del ute også heldigvis. De skulle egentlig begynne å dusje nå i 4. klasse, men det ville gå bort alt for mye tid fant de ut så de drøyer det til 5. klasse.

Skrevet

Så herlig! Men det aner meg at det er en liten skole? Ser ikke helt for meg at 600 elever + lærere + rektor spaserer tur hver morgen her... ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Gutten vår går i første klasse, og har ikke fast gym. De har utedag ca. en dag i uken, dessuten er det ikke sjelden de har noe gym i gymsal både i skole- og SFO-tiden.

Skrevet

Samme her. Nå i 3. har de ordinær gym eller svømming.

Men de får jo mye aktivitet av å gå tur o.l. også da:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Min 1. klassing har dobbelttime med gym en dag i uka. I tillegg har de turdag en dag i uka.

Skrevet

Joda, på vår skole har de gym fra 1. klasse. De bytter til gymtøy, men dusjer.

På vår skole får de derimot ikke svømming før i 3. klasse. Det syns jeg er for dårlig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...