Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min sønn på straks 6 år har alltid vært sent ute. Gikk da han var 18 mnd, snakket sent etc. Han har tatt igjen de andre og har utmerket grovmotorikk nå og snakker veldig bra. Nå har barnhagen, og også vi vært bekymret for finmotorikken hans dvs tegning, skriving etc. Han greier fint å tre små perler på snor, kneppe knapper etc..men ikke det å skrive og tegne. Barnehagen ville de derfor koble inn ergoterapaurt for å hjelpe han med dette. Dette sa vi ok til. Det ene førte det andre med seg og vi ble spurt om det var greit at de tok en gppsi test av han. Jeg sa ja etter å fåt litt greie på hva dette var for noe (søkte på nett, snakket med hun som skulle gjøre det etc) Vi har også snakket med henne som koordinerer dette. Jeg føler nå at alt bare baller på seg og at det som først var det de skulle gjøre er litt glemt. Det hører og med til historien at det er en psykologistudent som har fått denne oppgaven av PP tjeneste. Hun er usikker og gir ikke svar når vi spør- jeg føler at det foregår mye på ulike områder, og at vi må mase oss til svar som vi ikke får. Jeg føler også at de vet noe som de ikke forteller oss. De ville bl.a ha en prat med skolen før de viste svar på test, og før ergoterapauten hadde sett på han. Jeg føler meg litt maktesløs og vil så gjerne at min sønn skal få riktig hjelp raskt. Min lille venn fungerer utmerket sosialt, har mange venner, kommer lett i kontakt med unger og voksne. Gråten tok meg når "psykologistudenten" ringte i dag og sa litt , men ikke alt. samtidig som hun ville ha et møte om 3 uker...

.. noen med lignende erfaringer ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301556-bekymret-mamma-til-gutt-p%C3%A5-6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mor til oliver

Jeg har null erfaring på dette området, men jobber selv i helsevesenet. Hadde dette vært meg og min sønn hadde jeg krevd og få ett møte med alle involverte parter og sagt klart og tydelig i fra hva jeg hadde ment og forlangt en plan på hva som skal skje fremover. Dette handler faktisk om ditt barn og du har krav på og få vite alt om resultater osv av tester.Dette skal være en hjelp, ikke gi mer frustrasjon.

Slå i bordet og forlang og få svar på alle dine spm. og hva som skjer videre.

Står på og lykke til.

Jeg har null erfaring på dette området, men jobber selv i helsevesenet. Hadde dette vært meg og min sønn hadde jeg krevd og få ett møte med alle involverte parter og sagt klart og tydelig i fra hva jeg hadde ment og forlangt en plan på hva som skal skje fremover. Dette handler faktisk om ditt barn og du har krav på og få vite alt om resultater osv av tester.Dette skal være en hjelp, ikke gi mer frustrasjon.

Slå i bordet og forlang og få svar på alle dine spm. og hva som skjer videre.

Står på og lykke til.

Ja det er det en burde gjøre. Må ta noen telefoner i morgen. Ikke så lett å vite hva en skal gjøre. Det er bra at han får hjelp, men det er samtidig viktig at det er de riktige tingene som blir gjort her.

Det jeg reagerer på her er at det høres ut som om du ikke er den første som informeres om denne prosessen.

Jeg synes ikke det høres riktig ut at skolen og ergoterapeuten har møter uten at du er informert om innholdet i disse.

Ofte kan det være greit at de forskjellige ekspertene snakker med hverandre, for mange snakker et eget språk. For oss har dette vært aktuelt med fysioterapeuter og ortopeder, men jeg har alltid visst at de skulle ta kontakt og hva hensikten med dette var.

Ellers er det jo fint at han blir grundig sjekket. Han er også heldig som har det bra sosialt. Om de skulle finne noe er det jo også så tidlig at det er mulig å gjøre tiltak slik at han ikke blir hengende etter på skolen.

Jeg har forøvrig to gutter på skolen, og den ene lærte ikke å skrive før han gikk i 2. klasse, men han syns det er gøy å tegne. Den andre hater å tegne, og er ikke spesielt glad i å skrive heller, men han kan jo hvis han må.

Hvis det er blyantarbeid som er hovedproblemet kan du jo kanskje ta en tur på bokhandelen og finne noen morsomme tegnebøker til påske. Det finnes masse kult og resepten fra skolen er jo ofte trening og atter trening. Om man klarer å gjøre det lystbetont er man kommet langt.

Lykke til :-)

Ja det er det en burde gjøre. Må ta noen telefoner i morgen. Ikke så lett å vite hva en skal gjøre. Det er bra at han får hjelp, men det er samtidig viktig at det er de riktige tingene som blir gjort her.

- Ja, og det er viktig at dere foreldre føler at dere blir hørt, informert, sett og respektert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...