Gjest need2knowagain Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Hei. Jeg setter veldig stor pris på om du vil komme med noen synspunkter på dette innlegget om/når du har tid: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=3826048 i denne tråden: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3825714 På forhånd takk :-) 0 Siter
Gjest need2knowagain Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Det blir kansje vanskelig å si noe om spørsmål 2. Men om du vil kommentere punkt 1, er dette det viktigste spørsmålet for meg. Har kopiert det inn her: 1. Hvor god oppfølgning h*n får på bup, er jeg usikker på. H*n har aldri møtt en barnepsykolog eller psykiater, men jeg mener h*n har blitt godt testet for adhd. Samtaler har h*n fått få av (3-4), men da sammen med oss foreldre, hos en klinisk sosionom. H*n blirf ulgt opp mtp evnt nye symptomer som skulle dukke opp (h*n blir også fulgt opp mtp evnt forandringer i negativ retning). Spørsmålet blir som følger: Om dette hadde vært ditt barnebarn - ville du syntes h*n får god hjelp og oppfølgning på bup? Hvis ikke - hva ville du gjort? 0 Siter
Gjest Mohikaneren Skrevet 12. mars 2008 Skrevet 12. mars 2008 Det blir kansje vanskelig å si noe om spørsmål 2. Men om du vil kommentere punkt 1, er dette det viktigste spørsmålet for meg. Har kopiert det inn her: 1. Hvor god oppfølgning h*n får på bup, er jeg usikker på. H*n har aldri møtt en barnepsykolog eller psykiater, men jeg mener h*n har blitt godt testet for adhd. Samtaler har h*n fått få av (3-4), men da sammen med oss foreldre, hos en klinisk sosionom. H*n blirf ulgt opp mtp evnt nye symptomer som skulle dukke opp (h*n blir også fulgt opp mtp evnt forandringer i negativ retning). Spørsmålet blir som følger: Om dette hadde vært ditt barnebarn - ville du syntes h*n får god hjelp og oppfølgning på bup? Hvis ikke - hva ville du gjort? Jeg ville vært forsiktig med å si at mitt barn viser slike symptomer. Det er vel ikke sykdom som skal være i fokus, heller mestring. Barnet er 9 år, og det er svært mye som kan gjøres ved bedret miljø....dersom barna etter traumene får et dramatisk endret/bedret miljø vil mye kunne endres. Les litt om resiliens og beskyttelsesfaktorer. Og så ville jeg lest meg opp på foreldrestil i tillegg, authoritharian parenting. Sensitive foreldre er absolutt det beste. Varme og imøtekommenhet kommer man langt med, slik at barnet føler seg ivaretatt. Har man en god voksen kan man forhindre mye..... ) 0 Siter
Gjest need2knowagain Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Jeg ville vært forsiktig med å si at mitt barn viser slike symptomer. Det er vel ikke sykdom som skal være i fokus, heller mestring. Barnet er 9 år, og det er svært mye som kan gjøres ved bedret miljø....dersom barna etter traumene får et dramatisk endret/bedret miljø vil mye kunne endres. Les litt om resiliens og beskyttelsesfaktorer. Og så ville jeg lest meg opp på foreldrestil i tillegg, authoritharian parenting. Sensitive foreldre er absolutt det beste. Varme og imøtekommenhet kommer man langt med, slik at barnet føler seg ivaretatt. Har man en god voksen kan man forhindre mye..... ) Hei. Jeg er enig med deg. Jeg tror at man kommer langt med: Kjærlighet Ærlighet Tålmodighet Oppmerksomhet Stabilitet Trygghet Grenser Etc.. 0 Siter
Gjest Mohikaneren Skrevet 13. mars 2008 Skrevet 13. mars 2008 Hei. Jeg er enig med deg. Jeg tror at man kommer langt med: Kjærlighet Ærlighet Tålmodighet Oppmerksomhet Stabilitet Trygghet Grenser Etc.. Ja, jeg synes det var en fin liste. Sitter selv og leser om disse tingene som jeg skrev om til deg i faglitteraturen for tiden, og lærer mye av det....forebygging av/oppretting i forhold til barn som sliter/hvorfor de ikke begynnre å slite osv.... Var bare noen tips til hva du kunne lese om siden du spurte om forebygging av antisosialitet. Ha en fin dag. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.