Gå til innhold

Attpåklatt - tusen takk for svar!

Anbefalte innlegg

Gjest fortsatt anonym

Tusen hjertelig takk for alle svar på innlegget "attpåklatt??"! Så mye forståelse og støtte, jeg er helt rørt. Og takk til dere som fortalte deres egen historie!

Vi har kommet over det første sjokket ved den totalt overraskende forespørselen. Og tenketiden vi ba om til etter påske trenger vi ikke. Selvsagt vil vi ha barnet!! Det er ingenting å lure på. Det føles jo allerede som vårt barn. Og vi kribler av forventning etter å få den lille hjem.

Våre barn fikk bare et gledes-sjokk. Der var det ingen betenkeligheter. Tenk å få et lite søsken, og ikke minst, tenk å få oppleve en hentereise. Det viktigste er tydeligvis ikke å besøke fødelandet akkurat nå (vi har vært der på ferie tidligere), men selve opplevelsen med å hente et lite barn og ta det med hjem. Vi har jo fortalt så mye om de helt spesielle opplevelsene vi hadde da de ble hentet. Begge var altfor små til at de husker noe som helst. Men vi har jo bilder og film "i bøtter og spann". Det er dette de gleder seg til å ta del i. Og de har allerede begynt å planlegge gardiner og farger på barneværelset. Hadde vi ikke stoppet dem hadde de nok dratt ned både utstyr og leker fra loftet allerede. Men det må de nok vente med en god stund til.

Litt tid vil det ta. Jeg har vært i kontakt med barnevernet i dag, og dette vil de ta som en hastesak. Det gjelder jo et konkret barn. Vi får ikke vite noe mer om barnet før vi er godkjent her, men har godt håp om at det ikke vil ta alt for lang tid. Adopsjonsforeningen har jo noen erfaringer med sånt, og de tror ikke det vil bli noen problemer. Og når godkjenningen foreligger vil det gå fort, vi får jo ingen ventetid på tildeling. Bare det er jo helt utrolig, når jeg tenker på hvor lenge vi har ventet tidligere. Jeg tror uansett ventetiden vil føles lang.... Men det er godt vi får litt tid å omstille oss på. Livet vil jo uvergelig bli snudd på hodet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/301651-attp%C3%A5klatt-tusen-takk-for-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mrs. Wallace

Gratulerer så mye! Jeg må tilstå at jeg ikke er overrasket over avgjørelsen deres. ;o)

Jeg kan for øvrig fortelle at jeg kjenner noen som har vært i tilsvarende situasjon, og der la både barnevern og sentrale myndigheter alle kluter til for at det skulle gå raskt og smidig.

Lykke til med familieforøkelsen - eller skal jeg kalle det bonusgaven?? :0)

levis1365380026

Jeg sitter her på jobb og leser innlegget ditt og måtte forte meg å finne tørkepapir for tårene triller.....

Gratulerer med attpåklatten og lykke til videre. Hold oss gjerne orientert her inne:o)

Tenk om dette skjer oss også :o))))

Hilsen

Gjest Blikkboks

Kjære Fortsatt anonym!

Jeg fikk gåsehud nå, og tårer i øynene. Dette var utrolig hyggelig nyhet og lese om.

Tusen takk for at du delte dette med oss. Og gratulerer til dere alle sammen.

Vennlig hilsen en med maskara rennende neddover kinnene

• 3 uker senere...

Annonse

engletrompet

Jeg levde meg sånn inn i det du skriver at jeg ble helt rørt. *Snufs* Jeg vil ønske dere lykke til med ventetid og hentereise :)

Hei å gratulere med avgjørelsen . Vær glad for at dere får litt tid på dere ,Det trenger dere jo . Her i heimen ble det så hurtig avgjort å veldig kort tid til å forbrede seg . Ble småbarns mor på en to tre . Å navn på nurket blir nok diskutert av alle for alle har forskjellige meninger , Snakker av erfaring hihi.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...