Gjest også en mamma Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Frekke? Det syns jeg nå ærlig talt var å ta i. Det er et problem som sikkert mange flere enn oss opplever. Arrangementer, på skolen eller i barnehagen, på en tid av døgnet og gjerne en tid på året som fra før er hektisk. Hva skal man gjøre, med skolebarnet, når barnehagen har påskefrokost og skolen har vinterferie? Hva skal man gjøre med skolebarnet når barnehagen arrangerer Lucia klokka 8 om morgenen? Og motsatt, hva skal man gjøre med barnehagebarnet når skolen har sine kveldsarrangementer? Barnevakt? Ikke alltid så enkelt. Og så må man spørre seg litt om hensikten med arrangementene. Er hensikten å underholde, ha det hyggelig, kose seg sammen? Hvorfor involvere foreldrene i det hele tatt? Jeg mener at når skole eller barnehage inviterer foreldre til ulike arrangementer så må det være selvsagt at det vil følge med en del søsken, både større og mindre. Jeg mener også det er en selvfølge at barn som hygger seg sammen lager lyd - og det bør skoler og barnehager akseptere. Hvis arrangementene blir så stive at man ikke aksepterer at småsøsken gråter eller ler, eller at store søsken snakker og ler - da syns jeg ikke lengre det er et hyggelig arrangement. Det skal jo liksom være arrangementer for "hele familien", og da må man også ha rom for det. Jeg var også på skoleforestilling før jul, på barneskolen. Og ja, 1. og 2. klassingene løp i gangene og lagde lyd mens 6. klasse hadde underholdning. Og joda, sammen med dem var det mange små søsken også. Jeg syns helt ærlig det største problemet her er de foreldrene (spesielt mødre?) som ikke tåler at andre barn lager lyd. Det blir ikke hyggelig for noen parter hvis man forlanger at barna ikke skal høres. Vi var også på påskefrokost i barnehagen på fredag. Skolegutten var med. Mens vi forsynte oss med mat kom en mor løpende med en brennende serviett. Kombinasjonen med telys var kanskje ikke så lur. Folk gikk til og fra, hentet seg mat, spiste og pratet. Når ungene var forsynte forsvant de fra bordet. En 2-åring slo seg vrang over ett eller annet og hylte og vrælte. Noen av de litt større barna i barnehagen løp rundt og diskuterte hvem som var bestevenner med hvem. Noen av de store guttene i barnehagen forsvant på et rom med noen av skolebarna, og det ble meget høylydt lek. En unge sølte ut et helt melkeglass på seg selv og den som satt ved siden av. Arrangementet var da ikke mislykket for det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301675-frekke-stores%C3%B8sken/page/3/#findComment-2444588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Tror jeg foretrekker disse storesøskenene, fremfor enkelte arrogante ekskluderende foreldre på slike arrangement.. Det er tydeligvis noen voksne som ikke vet hvordan de bør oppføre seg... Enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301675-frekke-stores%C3%B8sken/page/3/#findComment-2444590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.