Gå til innhold

Er du kristen? Sjekk ut denne linken!


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Isteden for à svare med et spm. kan du heller gi et svar pà det hun spurte om:

''Hvordan kan du på noen måte si at denne videoen som vi har sett her ikke har noe med Jesus å gjøre?? Hva slags Kristus er det du bekjenner deg til?''

Det må vel være lov til å ikke like en spesiell fremføring av troen på Jesus....?

Jeg får ikke hørt videoen, fordi jeg ikke har lyd på PC`en, men det er ikke sikkert jeg hadde likt den heller....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • villbringebær

    47

  • Bookworm

    32

  • hidi, the scorpion

    27

  • GoodTimes

    3

hidi, the scorpion

Men hvor har du det fra at det er de kristne som gir "best"/mest?

Det har vært forsket på det. Ikke tull engang! Neste gang jeg leser det skal jeg legge ut linken ;)

Hvis du tenker deg om, de gir kollekt, de støtter kristne basarer, misjonen og veldig mange har fadderbarn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg er kristen, men har ingen oppfatning av at kristne gir "best-mest". Min oppfatning er at det er mange som gir, bàde av seg selv, penger, gaver, etc. Kristne og andre.

I det gamle testamentet stàr det om à gi av sin tiendedel, og det er det flere kristne som fòlger. Altsà 10% av sin inntekt.

Det er ikke _min_ oppfatning, det er forsket på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg er kristen, men har ingen oppfatning av at kristne gir "best-mest". Min oppfatning er at det er mange som gir, bàde av seg selv, penger, gaver, etc. Kristne og andre.

I det gamle testamentet stàr det om à gi av sin tiendedel, og det er det flere kristne som fòlger. Altsà 10% av sin inntekt.

Jeg tror som deg - at i det å gi bort noe, så er kristne og ikke-kristne omtrent akkurat like gode - eller dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det har vært forsket på det. Ikke tull engang! Neste gang jeg leser det skal jeg legge ut linken ;)

Hvis du tenker deg om, de gir kollekt, de støtter kristne basarer, misjonen og veldig mange har fadderbarn....

Både jeg og mine ikke-kristne venner har fadderbarn, støtter basarer til ulike formål, gir penger til Frelsesarmeen, sender klær og annet utstyr til andre land og gir til innsamlingsaksjonen på både NRK og TV2.

Tror ikke det blir noe særlig mindre enn hva kristenfolket bidrar med.

Men kom gjerne med link, det kan bli interessant å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Både jeg og mine ikke-kristne venner har fadderbarn, støtter basarer til ulike formål, gir penger til Frelsesarmeen, sender klær og annet utstyr til andre land og gir til innsamlingsaksjonen på både NRK og TV2.

Tror ikke det blir noe særlig mindre enn hva kristenfolket bidrar med.

Men kom gjerne med link, det kan bli interessant å lese!

Nordmenn er blitt mye flinkere til å gi den senere tid, synes jeg, og spesielt mange har fått seg fadderbarn!

Det er bare så flott ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela26

Det må vel være lov til å ikke like en spesiell fremføring av troen på Jesus....?

Jeg får ikke hørt videoen, fordi jeg ikke har lyd på PC`en, men det er ikke sikkert jeg hadde likt den heller....;)

H*n mener at dette ikke har noe med Jesus à gjòre. Det er det jeg spòr om.

Du har ikke lyd sier du, men det kommer jo opp tekst pà videoen som du kan lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, og jeg lar meg ikke overbevise så lett.

Sprøyt og overtro som fører masse vondt og lite godt med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

H*n mener at dette ikke har noe med Jesus à gjòre. Det er det jeg spòr om.

Du har ikke lyd sier du, men det kommer jo opp tekst pà videoen som du kan lese.

Det visste jeg ikke:) Skal se den senere, for lese kan jeg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest myopinion

Jeg vet ikke hva "sann" tro er og predikerer ikke heller til ufrivillige, men blir jeg spurt, så svarer jeg villig vekk;)

Setter også pris på meningsutvekslinger, uten fordømmelse, slik at alle parter kan øke sin forståelse for hverandre.

Tror dere to kom ut litt galt, og at Villbringbær nok misforsto deg litt... Men kjærlighetsbudet er vel det sterkeste med hele vår tro ;)

Vi har nok ganske sammenfallende meninger på dette området du og jeg :)

Jeg prediker heller ikke, men elsker meningsutvekslinger :) Og ja kjærligheten er størst av alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest myopinion

Isteden for à svare med et spm. kan du heller gi et svar pà det hun spurte om:

''Hvordan kan du på noen måte si at denne videoen som vi har sett her ikke har noe med Jesus å gjøre?? Hva slags Kristus er det du bekjenner deg til?''

Hva mener dere med hva slags Kristus??? Finnes det flere???Jeg har svart gang på gang at jeg ikke liker denne type propaganda - den har ingenting med min tro og gjøre - den skaper rett og slett dårlige vibber hos meg. Ennå værre blir det når jeg ser blant de andre linkene hvordan de har skapt det samme til rockemusikk, techno og jeg vet ikke hva.

Jeg er rett og slett av den oppfatning at ikke alt vi mennesker lager/prediker nødvendigvis skaper et godt og troverdig bildet av noe som er mye større enn det som kommer frem i denne linken. Og derfor blir det ikke rent, godt, trygt, kjærlig, varmt og ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Hva mener dere med hva slags Kristus??? Finnes det flere???Jeg har svart gang på gang at jeg ikke liker denne type propaganda - den har ingenting med min tro og gjøre - den skaper rett og slett dårlige vibber hos meg. Ennå værre blir det når jeg ser blant de andre linkene hvordan de har skapt det samme til rockemusikk, techno og jeg vet ikke hva.

Jeg er rett og slett av den oppfatning at ikke alt vi mennesker lager/prediker nødvendigvis skaper et godt og troverdig bildet av noe som er mye større enn det som kommer frem i denne linken. Og derfor blir det ikke rent, godt, trygt, kjærlig, varmt og ekte.

Det finnes bare 1 kristus, og det er Jesus kristus :-) Har denne linken ingenting med Jesus à gjòre, som du sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela26

Jeg er ikke kristen, og jeg lar meg ikke overbevise så lett.

Sprøyt og overtro som fører masse vondt og lite godt med seg.

Da fàr du leve med à tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest myopinion

Det finnes bare 1 kristus, og det er Jesus kristus :-) Har denne linken ingenting med Jesus à gjòre, som du sa?

Hvis du i ditt hjerte føler at dette har noe med Jesus og gjøre - så deg om det og meg om mitt :)

Det har ingen hensikt at jeg skal repetere mine meninger for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...