Gå til innhold

Er du kristen? Sjekk ut denne linken!


Gjest Angela26

Anbefalte innlegg

villbringebær

Her fant jeg sitatet jeg var ute etter for å underbygge din påstand:

"Det alminnelige presteskap betyr at enhver kristen gjennom dåpen og troen er blitt sin egen prest og ikke trenger noen mellommann for å gå til Gud med sine bønner".

Det er riktig! Det betyr at veien inn i det aller helligste er åpen, man trenger ikke en yppersteprest som trer inn i det helligste rommet for deg, du er fri til å komme fram til Kristus i egen person! :) Men det å ikke trenge en yppersteprest som går i forbønn for deg er ikke det samme som å ikke trenge en menighet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • villbringebær

    47

  • Bookworm

    32

  • hidi, the scorpion

    27

  • GoodTimes

    3

Det er riktig! Det betyr at veien inn i det aller helligste er åpen, man trenger ikke en yppersteprest som trer inn i det helligste rommet for deg, du er fri til å komme fram til Kristus i egen person! :) Men det å ikke trenge en yppersteprest som går i forbønn for deg er ikke det samme som å ikke trenge en menighet! ;-)

En ting som jeg ikke tenkte på å spørre om i går: Hvilken trosretning er det du tilhører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

En ting som jeg ikke tenkte på å spørre om i går: Hvilken trosretning er det du tilhører?

Jeg lurte litt på når det spørsmålet ville dukke opp :)

Men du som har så mye innsikt i kristendommen, kanskje du kan gjette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte litt på når det spørsmålet ville dukke opp :)

Men du som har så mye innsikt i kristendommen, kanskje du kan gjette?

Jeg kan nok kanskje mye vedrørende det historiske perspektivet, men klarer nok ikke helt å skille de forskjellige trosretningene fra hverandre... i hvert fall ikke ut fra det du har sagt - men muligens ville jeg gjette Pinsevennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

Jeg kan nok kanskje mye vedrørende det historiske perspektivet, men klarer nok ikke helt å skille de forskjellige trosretningene fra hverandre... i hvert fall ikke ut fra det du har sagt - men muligens ville jeg gjette Pinsevennene?

Rent teologisk er du på sporet! Pinsevennene og vi har bl.a.samme dåpssyn og en del andre troselementer er også ganske like. Vi deler ikke organisatorisk syn på ting da. Nei, jeg er ikke pinsevenn, men godt gjetta! Jeg tror ikke jeg vil legge ut mer informasjon om meg selv her på dol, jeg er tross alt anonym vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teologisk er du på sporet! Pinsevennene og vi har bl.a.samme dåpssyn og en del andre troselementer er også ganske like. Vi deler ikke organisatorisk syn på ting da. Nei, jeg er ikke pinsevenn, men godt gjetta! Jeg tror ikke jeg vil legge ut mer informasjon om meg selv her på dol, jeg er tross alt anonym vet du :)

Det skjønner jeg veldig godt, og jeg forventer heller ikke at du skal svare på det. Var i tvil om jeg skulle spørre, men jeg tenkte at du selv skulle vurdere om du ville svare eller ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Her fant jeg sitatet jeg var ute etter for å underbygge din påstand:

"Det alminnelige presteskap betyr at enhver kristen gjennom dåpen og troen er blitt sin egen prest og ikke trenger noen mellommann for å gå til Gud med sine bønner".

Takk, snille deg ;)

Jeg tror at Jesus vil røre ditt hjerte!

Kan ikke tenke meg et bedre forbilde enn Han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg betegner meg som troende og denne type "propaganda" har jeg overhodet ikke sansen for.

Dette er ikke propaganda! Hvordan kan en medtroende tenke slik en gang?

Alt som kan lede til Jesus er vel bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg vandrer stille og forsiktig ut av debatten nå. Som sagt så er jeg ikke kristen selv, så jeg kan bare uttalte meg om det jeg vet. Nå innser jeg mine begrensninger i forhold til dette, og føler jeg kommer utpå dypt vann:-) Takk for en flott diskusjon, det har vært givende:-)

Du var en flott debattant ;)

Mange troende ville vært misunnelig over din viten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nå har jeg fulgt denne debatten i kveld uten å kommentere. Jeg må si at dere (og dette veit jeg, for jeg var der) høres ut som den indre krets i AKP i de verste åra.

Villfarelser og galskap.

Your loss ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

Dette er ikke propaganda! Hvordan kan en medtroende tenke slik en gang?

Alt som kan lede til Jesus er vel bra?

Amen hidi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Fin link, Angela. Håper du har det bra og at troen din gir deg styrke på alle måter både nå og i tiden fremover :-)

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

Det skjønner jeg veldig godt, og jeg forventer heller ikke at du skal svare på det. Var i tvil om jeg skulle spørre, men jeg tenkte at du selv skulle vurdere om du ville svare eller ikke:-)

Menigheten min er svært relasjonsfokusert :) Og ikke hierarkisk organisatorisk!

Gud velsigne deg Bookworm, tror du er en finfin type!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest myopinion

Dette er ikke propaganda! Hvordan kan en medtroende tenke slik en gang?

Alt som kan lede til Jesus er vel bra?

Jeg betrakter meg nok ikke som "medtroende" en gang hvis du mener at dette fører til Jesus eller overhodet har noe med han og gjøre.

Jeg foreslår at du bruker 10 minutter i stillhet og lytter til ditt indre og igjen tar en titt på dette her. Se om du føler det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

Jeg betrakter meg nok ikke som "medtroende" en gang hvis du mener at dette fører til Jesus eller overhodet har noe med han og gjøre.

Jeg foreslår at du bruker 10 minutter i stillhet og lytter til ditt indre og igjen tar en titt på dette her. Se om du føler det samme.

Hvordan kan du på noen måte si at denne videoen som vi har sett her ikke har noe med Jesus å gjøre?? Hva slags Kristus er det du bekjenner deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menigheten min er svært relasjonsfokusert :) Og ikke hierarkisk organisatorisk!

Gud velsigne deg Bookworm, tror du er en finfin type!

Takk takk, en finfin jente ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest myopinion

Hvordan kan du på noen måte si at denne videoen som vi har sett her ikke har noe med Jesus å gjøre?? Hva slags Kristus er det du bekjenner deg til?

Kanskje du heller kan svare meg på hva den har med Jesus og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

villbringebær

Kanskje du heller kan svare meg på hva den har med Jesus og gjøre?

:) Alt som står om Jesus på den linken er sannheter om ham, hentet fra bibelen. Han er konge, han er Guds sønn, han er frelser, han er allmektig, han er helbreder, han er tilgivende, han er verdens beste venn, han er trøster osv.osv.

Jeg kan ikke finne noen ting som blir sagt om ham i den linken som ikke stemmer overens med Jesus.

Hva er det du reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest myopinion

:) Alt som står om Jesus på den linken er sannheter om ham, hentet fra bibelen. Han er konge, han er Guds sønn, han er frelser, han er allmektig, han er helbreder, han er tilgivende, han er verdens beste venn, han er trøster osv.osv.

Jeg kan ikke finne noen ting som blir sagt om ham i den linken som ikke stemmer overens med Jesus.

Hva er det du reagerer på?

Det kan du lese i mitt første svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...