Gjest adoptivmamman Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg tror du tar feil om Sør-Afrika. Landet tillater at homofile og lesbiske sørafrikanere kan adoptere (hvis barnehjem og adopsjonsforeningen går med på det), men jeg har aldri hørt om at homofile/lesbiske utlendinger har fått adoptere fra Sør-Afrika. Så vidt jeg vet har svenskene hatt en lov som den som foreslås i Norge, og Katalonia i Spania også. Likevel tror jeg ikke noen homofile/lesbiske par fra verken Sverige eller Spania eller andre land har fått adoptere fra Sør-Afrika. Jeg har hørt i flere år at homofile nederlendere har adoptert fra Sør Afrika. Jeg vet ikke hvordan de har gått fram. Det er mulig Nederland tillater at man adopterer utenfor forening, bare adopsjonen er lovlig gjennomført i giverlandet?? Noen land har det sånn, men jeg vet altså ikke om det gjelder Nederland. En av mine kolleger lever i homofilt partnerskap. De kjenner flere homofile par i Nederland, og noen av dem har adoptert barn fra Sør Afrika. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301807-adopsjon-tar-nye-veier/page/2/#findComment-2445567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en adoptivmor Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg tror du tar feil om Sør-Afrika. Landet tillater at homofile og lesbiske sørafrikanere kan adoptere (hvis barnehjem og adopsjonsforeningen går med på det), men jeg har aldri hørt om at homofile/lesbiske utlendinger har fått adoptere fra Sør-Afrika. Så vidt jeg vet har svenskene hatt en lov som den som foreslås i Norge, og Katalonia i Spania også. Likevel tror jeg ikke noen homofile/lesbiske par fra verken Sverige eller Spania eller andre land har fått adoptere fra Sør-Afrika. Jeg kjenner et svenskt lesbisk par som har adoptert i Sør Afrika. De adopterte da de bodde der en periode, og har senere tatt med barnet hjem til Sverige. Adopsjonen er gyldig i Sverige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301807-adopsjon-tar-nye-veier/page/2/#findComment-2445591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
guttas Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Jeg tror du tar feil om Sør-Afrika. Landet tillater at homofile og lesbiske sørafrikanere kan adoptere (hvis barnehjem og adopsjonsforeningen går med på det), men jeg har aldri hørt om at homofile/lesbiske utlendinger har fått adoptere fra Sør-Afrika. Så vidt jeg vet har svenskene hatt en lov som den som foreslås i Norge, og Katalonia i Spania også. Likevel tror jeg ikke noen homofile/lesbiske par fra verken Sverige eller Spania eller andre land har fått adoptere fra Sør-Afrika. Sør Afrika godtar tydeligvis at homofile og lesbiske adopterer, i hvertfall innenlands, som du sier. Vi får vel regne med at de da fortsatt vil akseptere Norge som samarbeidsland når det gjelder adopsjon, selvom vi får en ny lov som tillater homofile å adoptere. Når myndighetene i Sør Afrika godtar både enslige, og homofile par, syns jeg adopsjonsforeningene burde bestrebe seg på å opprette kontakter i landet som også godtar dette. I Sør Afrika har de visst mange flere barn som kan frigis for adopsjon, enn de har tilgjengelige adoptivforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/301807-adopsjon-tar-nye-veier/page/2/#findComment-2445611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.