Gjest xanonymx Skrevet 17. mars 2008 Skrevet 17. mars 2008 Jeg spiser og spyr i ett. Jeg bare må. Dette er helt uutholdelig. Jeg er alene med tre barn. Den eldste er snart 8. Hun forstår snart hva jeg holder på med. Jeg har tenkt på å begynne med Fontex igjen, men vet ikke om jeg tør. Når jeg bruker 20mg Fontex, blir jeg nesten manisk, mister matlysten og kaster dermed ikke opp. Når jeg bruker Fontex mister jeg bakkekontakten og personlighetsforstyrrelsene blir mer tydelige. Derfor tør jeg ikke bruke det igjen. Men jeg kan ikke holde på som nå. Jeg har bare overgangsstønad å leve av. Jeg kan ikke gå til sosialen og si at jeg har spist og spydd alle pengene.. Hva bør jeg gjøre? Fortsette å spise pg spy, eller begynne med Fontex og miste bakkekontaken? Jeg synes ikke samtalene hos psykologen min hjelper. Nå skal hun slutte, og jeg må sikkert, som sist, vente flere måneder på ny behandler. Jeg kjenner jeg blir oppgitt, samtidig skammer jeg meg over at jeg som har fått så mye "hjelp", både tradisjonell og alternativ, ikke klarer å bli frisk. 0 Siter
Gjest forgudsskyld Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Søk om hjelp hos barnevernet for dine barn før de tar skade av din sykdom. Be om en innleggelse for intensiv behandling av dine plager. 0 Siter
frosken Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 For kort tid siden var det en del innslag i media om et behandlingsopplegg på 'Modum for spiseforstyrrelser. Kanskje det kunne vært noe for deg? 0 Siter
Gjest missabala Skrevet 18. mars 2008 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du blir nesten manisk av Fontex burde du jo nesten bruke stemningsstabiliserende ved siden av for å unngå dette:) Og så er det mye med å aktivt foreta et VALG når en har spiseforstyrrelse (si til seg selv: Dette gidder jeg ikke mer. funket for meg), om begynne starte en kostplan, begynne med frokost/lunsj slik at at overspising ikke blir overtrengende, og komme gjennom ubehaget det vil medføre i begynnelsen. Det blir raskt mye greiere når en først har fått en annen "vane". 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Psykologisk behandling er det beste på lang sikt. På kort sikt vil Fontex + et antipsykotikum hjelpe deg best. Fontex hindrer overspising og oppkast, mens AP hindrer mani. 0 Siter
Gjest xanonymx Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Søk om hjelp hos barnevernet for dine barn før de tar skade av din sykdom. Be om en innleggelse for intensiv behandling av dine plager. Jeg kontaktet Barnevernet for 2- 3 år siden, og jeg har oppfølging fra dem. Jeg vet jeg kunne trengt en innleggelse, både for spiseforstyrrelsene og personlighetsforstyrrelsene. Men ifølge psykologene er jeg ikke syk nok til å bli innlagt. Selv ikke da jeg hadde en periode jeg var dypt deprimert, var jeg syk nok. Min mor måtte sykmelde seg fra jobb for å ta seg av barna. Jeg har et forhold til faren til den minste, men jeg bor ikke sammen med ham, og jeg kan dessverre ikke stole på at han vil stille opp. Til det har han tidligere brutt for mange avtaler. Jeg stiller meg ofte spørsmålet om barna hadde hatt best av å bo hos noen andre. Men jeg vet ikke om det er den beste løsningen. Jeg elsker barna mine, og vil at de skal ha det godt. Likevel klarer jeg ikke å bli frisk. 0 Siter
Gjest xanonymx Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 For kort tid siden var det en del innslag i media om et behandlingsopplegg på 'Modum for spiseforstyrrelser. Kanskje det kunne vært noe for deg? Jeg bor i en annen landsdel, men har seriøst tenkt på Modum. Det er visst startet opp et nytt behandlingsopplegg der man over en halvårsperiode er innlagt hver fjerde uke. Det yngste barnet mitt er bare 1 år gammelt, så det er for tidlig ennå. Han kan ta skade av at jeg er borte fra ham så lenge som 1 uke i strekk. Men jeg håper på å få plass på Modum om ca. 1 år. 0 Siter
Gjest xanonymx Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Psykologisk behandling er det beste på lang sikt. På kort sikt vil Fontex + et antipsykotikum hjelpe deg best. Fontex hindrer overspising og oppkast, mens AP hindrer mani. Jeg har flere ganger tatt problemet opp med legen, men hun har aldri nevnt at det kan være en idè å kombinere Fontex med annen medisin. Jeg skal ta det opp med henne, for slik jeg har det nå kan det ikke fortsette. 0 Siter
Gjest xanonymx Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Hvis du blir nesten manisk av Fontex burde du jo nesten bruke stemningsstabiliserende ved siden av for å unngå dette:) Og så er det mye med å aktivt foreta et VALG når en har spiseforstyrrelse (si til seg selv: Dette gidder jeg ikke mer. funket for meg), om begynne starte en kostplan, begynne med frokost/lunsj slik at at overspising ikke blir overtrengende, og komme gjennom ubehaget det vil medføre i begynnelsen. Det blir raskt mye greiere når en først har fått en annen "vane". Jeg har flere ganger prøvd å følge en kostplan. Men jeg klarer det ikke. Jeg er livredd for å legge på meg. For øyeblikket har jeg en BMI under 20. Jeg vet jeg er for tynn, men jeg får panikk av tanken på å legge på meg. Følger jeg en kostplan, så kommer jeg til å legge på meg. Men i en ende må jeg begynne.. Skulle ønske jeg fikset dette alene. Nå slutter psyologen min, og jeg vet ikke hvor lenge jeg må vente på ny. Forrige gang måtte jeg vente flere måneder. 0 Siter
guttas Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Jeg kontaktet Barnevernet for 2- 3 år siden, og jeg har oppfølging fra dem. Jeg vet jeg kunne trengt en innleggelse, både for spiseforstyrrelsene og personlighetsforstyrrelsene. Men ifølge psykologene er jeg ikke syk nok til å bli innlagt. Selv ikke da jeg hadde en periode jeg var dypt deprimert, var jeg syk nok. Min mor måtte sykmelde seg fra jobb for å ta seg av barna. Jeg har et forhold til faren til den minste, men jeg bor ikke sammen med ham, og jeg kan dessverre ikke stole på at han vil stille opp. Til det har han tidligere brutt for mange avtaler. Jeg stiller meg ofte spørsmålet om barna hadde hatt best av å bo hos noen andre. Men jeg vet ikke om det er den beste løsningen. Jeg elsker barna mine, og vil at de skal ha det godt. Likevel klarer jeg ikke å bli frisk. Jeg trodde man kunne ha med hele familien til behandling på Modum. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 19. mars 2008 Skrevet 19. mars 2008 Jeg trodde man kunne ha med hele familien til behandling på Modum. Det kan man,men da er fokuset på samlivet de voksne imellom. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.